همراه اول
13. آبان 1396 - 9:12   |   کد مطلب: 32753
کوروش قپانوری مربی خستگی ناپذیر فوتبال

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،کوروش قپانوری مربی نهاوندی که شاگردان زیادی در فوتبال را به جامعه ورزش  داده است به خبرنگار ما گفت:اگر امکانات شهرداری را داشتم  درهمه رده های پایه بازیکن ملی داشتم .

مربی که تنها و بدونه اسپانسر برای فوتبال استان قدم بر می دارد  هم دانش داردهم تجربه زمانی که فوتبال بازی می کرد خارج از استان با تیم های بزرگی همچون سایپا .صنعت نفت .نیروی زمینی و...بازی می کرد و حالا هم که مربیگری می کند بالاترین مدرک مربیگری یعنی Aاسیا را دارد و در شهرستان نهاوند به امر اموزش می پردازد .کورش قپانوری مرد خستگی ناپذیر فوتبال استان همدان با ما گفتگویی کرده که با هم می خوانیم.

تیم های شما همیشه در رده پایه مدعی هستن چرا؟ چون ما واقعا تلاش می کنیم و هدف اصلی ما قهرمانی نیست ساختن بازیکنان با تکنیک در فوتبال است که بازیکنان با تکنیک هم موفق می شوند.

منظورشما از بازیکنان با تکنچیسشمات؟خیلی ساده است یعنی کسانی که خوب پاس می دهند خوب دفع می کنند خوب کنترل می کنند و خوب توپ را حمل می کنند البته در زمان مسابقه  و بازی رسمی این افراد بازیکنان با تکنیک هستند اموزش های ما هم بیشتر روی تکنیک بازیکنان است.

یعنی تکنیک مهمتر از قدرت بدنی است؟به نظر من صد در صد چون وقتی شما سرعت و قدرت بالای بدنی داشته باشید ولی توانایی کنترل توپ و حمل و پاس دادن را نداشته باشید در فوتبال به چه دردی می خورد این قدرت اما زمانی که تکنیک داشته باشید می توان خوب کنترل کرد خوب به توپ ضربه زد و ...

وضعیت تیم یاران کورش چطور است؟وضعیت ما از نظر مالی صفر است و هیچچ کس مارا حمایت نمی کند با وجود هزینه های بالای تیم داری ولی از نظر اموزش و تمرینات سطح خوبی داریم و بازیکنان ما در حال پیشرفت هستند.

بازیکنان شما موفقیتی داشته اند؟بله امسال در همه رده های پایه بازیکنان ما به اردوهای ملی دعوت شدند بهنام جهانگرد و امین کولانی تیم ملی جوانان محمدرضاکامیارتیم ملی نوجوانان حسین گودرزی و امیر اسکندری تیم ملی زیر14ساله ها داودسلگی فستیوال ملی مدارس فوتبال و سه بازیکن هم جذب اکادمی ایران مهر تهران شدند و در حال تمرین زیر نظر علی دوستی مهر هستند.

پس کارنامه قابل قبولی امسال داشتید؟کارنامه خوبی است با وجود امکانات ناچیزی که من دارم ،اگر امکانات باشگاه شهرداری همدان را داشتم در تمام تیم های ملی کشور بازیکن فیکس تحویل می دادم و تیم های پایه ام را باید در لیگ برتر  می دیدید اما حیف که تمام مخارج باشگاه ما را خود بازیکنان می دهند.

هیت فوتبال همدان راوچگونه تحلیل می کنید؟به نظر من هیت فوتبال همدان عملکرد متوسطی داشته هنوز شهرستانی ها را به چشم غریبه می بینند و به این مهم نرسیده اند که فوتبال کل استان را باید تقویت کنند نه شهر همدان را البته کمیته برگزاری مسابقات امسال نقطه قوت هیت فوتبال استان بوده جا دارد از مسولین زحمتکش این کمیته تقدیر کرد .

مربیان استان سطح شان چطور است؟عالی هستن مربیان استان همدان هم دانش دارن هم تجربه و هم دلسوز هستند بدونه قرارداد مالی کار می کنند.

 

از فوتبال نهاوند بگویید؟همیشه عالی بوده امروز هم عالیه مربیان خوب در تیم های گرین و ملی پوشان که من از هردو نفرشان علی کولیوند و علی گروسی به شخصه به خاطر تمام زحماتی که می کشند قدر دانی می کنم از شهریار شمس ریس هیت فوتبال و سعید علی بخشی دبیر هیت شهرستان نهاوند به خاطر تلاش خوب شان تشکر می کنم باید بگویم وضعیت فوتبال نهاوند خوبه محرم روزبه ریس اداره ورزش هم حمایت خوبی داشته جای سپاس دارد.

درپایان اگر حرفی با مسولین دارید؟رک و بی پرده بگویم احساس می کنم حق مربیان شهرستانی در خیلی از جاها خورده می شود برای مثال در تمام برنامه های فدراسیون فقط مربیای شهر همدان معرفی می شوند و انتظار من از ریاست هیت فوتبال عباس صوفی نظارت بر اعمال مسولین کمیته ها است شهرستانی ها هم حق و حقوقی دارند که نباید پایمال شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار