همراه اول
14. آبان 1396 - 13:35   |   کد مطلب: 32762
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان تاکید کرد:
تلفیق فرهنگ و ورزش زمینه ساز رفع مشکلات روحی در جامعه
معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت ؛مطمئنا یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته رشد ورزش و تامین سلامت روحی و جسمی افراد است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش همگانی باید در سبد خانوارها جای گیرد و جامعه به این باور برسد که ورزش التیام بسیاری از مشکلات روحی و جسمی است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علی ضمیری معاون  اداره کل ورزش و جوانان استان‌ همدان به مناسبت روز فرهنگ عمومی به خبرنگار ما گفت: بحث فرهنگ در تمام رشته ها و به خصوص در ورزش همگانی نمود بیشتری دارد و تمام مدیران و دستگاههای اجرایی باید در همگانی کردن ورزش و بستر سازی و نهادینه کردن این فرهنگ در بین تمام اقشار تعامل داشته باشند . 

 

وی ادامه داد: ورزش های همگانی هزینه بالایی ندارد و یک فرد می تواند در طول روز حدود یکساعت پیاده روی در اماکن مختلف داشته باشد ، زیرا امروز با توجه به مشکلاتی که وجود دارد شاید نتوان ورزش را اولویت اول دانست اما خانواده باید به این باور برسند که تحرک بدنی باعث بهبود عملکرد جسمی و روحی خانواده ها می شود . 

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌همدان بابیان اینکه بستر سازی و نهادینه کردن ورزش در جامعه نیاز به آموزش دارد گفت: تمام ادارات و ارگانها اعم از آموزش و پرورش شهرداری شورای شهر و ....... همه به نحوی می توانند در بستر سازی این فرهنگ نقش بسزایی داشته باشند و رسانه ها نیز به عنوان پل ارتباطی در تشویق و رشد این فرهنگ موثر و تاثیر گذار هستند . 

 

وی عنوان داشت: مطمئنا یکی از شاخصه های کشورهای توسعه یافته رشد ورزش و تامین سلامت روحی و جسمی افراد است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورزش همگانی باید در سبد خانوارها جای گیرد و جامعه به این باور برسد که ورزش التیام بسیاری از مشکلات روحی و جسمی است .

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان‌ با اشاره به اینکه مهمترین منبع هر قشری منبع نیروی انسانی آن است افزود: زمانی جامعه توسعه یافته و رشد می کند که منایع انسانی قوی داشته باشد و این امر امکان پذیر نیست مگر با اهداف بلند مدت و ترویج تحرک در بین افراد یک جامعه انسانی 

 

وی با اشاره به فعالیت ارگان های دیگر در همگانی کردن ورزش اظهار داشت : تحقیقات ثابت کرده است که در مکان هایی که پارک و فضای سبز بیشتری وجود دارد کودکان کمتر به چاقی مبتلا می شوند . 

 

عی ضمیری ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را نیازمند بستری مناسب دانست و گفت: تغییر در باور و نگرش مردم نیاز به عزم جدی دارد که استان همدان امسال در این زمینه رشد خوبی داشته است و خوشبختانه ما شاهد برگزاری همایش های پیاده روی بزرگ در سراسر استان هستیم  که ادامه این برنامه ها نیاز به تعامل مدیران سازمان ها و رسانه ها و ...... دارد . 

 

 

انتهای پیام/ 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار