همراه اول
26. آبان 1396 - 7:51   |   کد مطلب: 32855
فرماندار شهرستان فامنین گفت: نیاز به موقوفات در حوزه‌ آموزشی، فرهنگی و اجتماعی محسوس است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش ؛سید مجید شماعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارما در همدان با بیان اینکه وقف اقدام بسیار خوبی است که اغلب افراد متدین و متمول انجام می‌دهند تا بعد از مرگ آنها مردم از خیرات و برکات وقف بهره‌مند شوند، اظهار کرد: وقف صدقه جاریه‌ای است که خیرات و برکات زیادی در جامعه دارد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف یکی از افتخارات دین مبین اسلام انجام شده است، ادامه داد: باید فرهنگ وقف در بین آحاد مردم جامعه نهادینه شود.
فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به اینکه برای ترویج و توسعه فرهنگ وقف باید تبلیغات و اطلاع رسانی از برکات وقف انجام شود، بیان کرد: اکنون شرایط جامعه فرق کرده و نیاز به موقوفاتی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بسیار محسوس است.
وی با اشاره به اینکه فردی که اموال خود را وقف کرده در واقع فرد آینده‌نگری است، ادامه داد: برای نمونه یکی از موقوفات در استان همدان موقوفه سیف‌الدوله است که از گذشته خدمات‌رسانی به زائران اربعین را در دستور کار داشته تا جایی که حتی نیت تهیه لباس برای زوار امام حسین(ع) را هم دارد.
شماعی با اشاره به اینکه واقفان برای وقف باید با توجه به نیاز‌های روز جامعه اقدام کنند، افزود: اکنون جامعه با مشکلات زیادی مواجه است و واقفان می‌توانند با وقف در حوزه ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان تا اندازه بسیار زیادی در حل مشکلات جامعه کمک کنند.
وی افزود: مسؤولان امر می‌توانند با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی بیشتر افکار عمومی را به سمت گام برداشتن در عرصه وقف سوق دهند.

فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار