همراه اول
29. آبان 1396 - 11:50   |   کد مطلب: 32874
سرگروه حلقه صالحین شهید ابراهیم هادی؛
نوجوانان تشنه طرح های نوین هستند
نوجوانان تشنه طرح های نوین هستند/
مربی همدانی بیان داشت: نوجوانان بسیار پرشور هستند و باید انرژی آنها تخلیه شود که این امر مهم نیاز به برنامه ریزی دارد و ما سعی کرده ایم که در حلقه ها تا حدودی با تحرک بیشتر آن ها و فعالیت ها در حلقه به نوعی انرژی خود را تخلیه کنند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در سال ۱۳۸۸ شجره طیبه صالحین با نام طرح صالحین در پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد آغاز شد. این طرح در قالب حلقه یعنی دور تا دور هم نشستن به صورت حلقه به شیوه آموزشی پیامبر اکرم (ص) بود و کودکان ، نوجوانان ، جوانان ، ميانسالان و  پيشكسوتان در حلقه هاي جداگانه با رده سني تحت نظر فردي به اسم سرگروه حلقه فعاليت مي كنند. در سال ۱۳۹۱ طرح صالحين با نام شجره طيبه صالحين ادامه يافت .

 

اجرای طرح با تشکیل حلقه های تربیتی به تعداد 15 تا 20 نفر در مسجد شکل می گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات روز را به افراد ارائه می دهد اما در حلقه های صالحین ورزشی معمولا این حلقه ها در باشگاهها برگزار می شود . 

مباحث بصورت مباحثه طرفین پیش می رود و افراد هر سوالی داشته باشند از استاد یا مربی می پرسند و پاسخ سوالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می نمایند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی استاد جمع بندی می شود.

 

مهم ترین رکن طرح ، ارتباط مربی یا استاد با اعضای گروه به صورت یک حلقه متصل در فضای خارج از جلسه می باشد و در این صورت است که حلقه تربیتی مفهوم پیدا می کند. بهترین حلقه تربیتی آنست که مربی در هر شرایطی بتواند با گروه به سهولت در ارتباط باشد و با آنها ارتباط معنوی و عاطفی داشته و کارهای تربیتی خود را دنبال کند.

 

باید گفت که حلقه های صالحین ورزشی از مزیت های بهتری نسبت به سایر حلقه ها برخوردار هستند چرا که شاگردان با مربی خود رابطه صمیمانه تر و نزدیک تری را دارند . 

 

در این میان حلقه صالحین  شهید ابراهیم هادی در همدان که برای بانوان کاراته کا برگزار می شود به عنوان حلقه ای خلاق و فعال در سطح ورزشکاران در حال فعالیت است . 

 

مژگان ورمزیار مربی با تجربه همدانی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اکثر شاگردها در رده های سنی نونهالان و نوجوانان در این حلقه آموزش می بینند و حدود 10 نفر در این حلقه شرکت دارند .

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کلاسهای کاراته سه روز در هفته و تقریبا یک روز در میان برگزار می شود 

 

مربی همدانی بیان داشت: نوجوانان بسیار پرشور هستند و باید انرژی آنها تخلیه شود که این امر مهم نیاز به برنامه ریزی دارد و ما سعی کرده ایم که در حلقه ها تا حدودی با تحرک بیشتر آن ها و فعالیت ها در حلقه به نوعی انرژی خود را تخلیه کنند . 

 

وی  در راستای ترویج اخلاق  و ورزش در یک راستا تشکیل حلقه را هر هفته در کلاسها الزامی دانست و افزود: از مربی قرآن مکتب امام زمان (عج) یک روز در هفته برای شاگردان استفاده می شود .

دیدگاه شما

آخرین اخبار