همراه اول
29. آبان 1396 - 13:31   |   کد مطلب: 32877
امام جمعه شهرستان نهاوند با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید بزرگان و افراد معتمد پیشقدم شوند، گفت: باید آثار و برکات وقف به مردم گفته شود و تا در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در گفت‌و‌گو با ستاد خبری با بیان اینکه وقف در خدمت محرومان و کار‌های عام‌المنفعه قرار دارد، اظهار کرد: وقف آثار ماندگار زیادی دارد و در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده است.وی با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) جزو اولین واقفان هستند، ادامه داد: روز 28 صفر همزمان را رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص) به نام روز وقف نامگذاری شده اما به دلیل عزاداری‌ها روز وقف به 27 صفر منتقل شد.
امام جمعه شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه وقف صدقات جاریه‌ای است که قرآن و روایات روی آن تاکیدات بسیاری دارند، بیان کرد: در زمانی که صدقه می‌دهیم  صدقه و ثواب این صدقه گذار است اما وقف در طول سال‌ها و قرن‌ها می‌تواند منشا خدمات و کمک‌رسانی باشد.
وی با بیان اینکه وقف در اسلام و دیگر ادیان وجود دارد، ادامه داد: وقف امر عقلایی و منطقی برای کمک به فقرا و کار‌های عام المنفعه است.
مغیثی با بیان اینکه جامعه ما از نعمت الهی وقف بهره‌مند است، تصریح کرد: موقوفات انجام شده از سوی واقفان از گذشته تا امروز منشا خدمات در جامعه داشته است.
وی تاکید کرد: افراد متمولی که ورثه آنها نیاز زیادی ندارند می‌توانند ثروت خود را به نام خود وقف کرده و از این راه برای آخرت خود خیرات و مبرات به دست آورند.
امام جمعه شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه اکنون یکسری نیاز‌های مقطعی مانند زلزله‌زدگان و حوادث غیر مترقبه وجود دارد، بیان کرد: نیاز‌های مقطعی مسائلی نیست که همیشه وجود داشته باشد.
وی تاکید بر اینکه وقف باید برای کار‌ها و فعالیت‌های ماندگار انجام شود که آینده هم زمینه دارد، بیان کرد: می‌توان در حوزه تقویت حوزه‌های علمیه، مدارس دینی، مساجد، اداره کار‌های تبلیغاتی و... وقف ایجاد کرد.
مغیثی با اشاره به اینکه همه کار‌ها بودجه دولتی دارد اما بودجه کار‌های تبلیغاتی، فرهنگی و دینی کمتر است، یاد آور شد: واقفان می‌توانند نسبت به ایجاد موقوفاتی در حوزه مدارس علمیه و تبلیغات دینی که بتواند مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگهدارد، گام بردارند.
وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید بزرگان و افراد معتمد پیشقدم شوند، افزود: باید آثار و برکات وقف به مردم گفته شود و تا در این مسیر حرکت کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار