همراه اول
4. آذر 1396 - 11:18   |   کد مطلب: 32900
صالح جهانگرد رییس مجمع عمومی سمنهای جوانان استان همدان:
حمایت خوب مدیران استان باعث شکوفایی ورونق سمن هاشده است
حمایت خوب مدیران استان باعث شکوفایی ورونق سمن هاشده است

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،یکی از پارامترهای توسعه در کشورهای توسعه یافته وجود سمن ها ی فعال است 

درسالهای اخیرسمن های جوانان ادارخ کل ورزش وجانان استان تحرک وفعالیت چشمگیری داشتند؛حضورمختلف درفعالیت های اجنماعی وتعامل باادارات ودستگاههای دولتی وخصوصی وبرگزاری جشنواره ها؛نمایشگاهها وبرنامه های متنوع بتعث شده همدان به عنوان یکی ازاستانهای فعال کشوردرحوزه جوانان وسمن هامطرح شود.

یمی ازاقدامات خوب جوانان وسمن هادرهمدان برگزاری انتخاب مجمع عمومی سمن های جوانان بودکه دوسال زودترازآیین نامه ابلاغی این مجمع تشکیل وبعدازابلاغ بخشنامه وزارت استان همدان نیزهمزمان باکل کشوروالبته تجربه خوب گذسته اسن مجمع راتشکیل دتدو
درهمیت موضوع باصالح جهانگرد رییس مجمع عمومی سمنهای جوانان استان همدان گفتگویی انجام شده است. 

۱. درابتدا خودتان رامعرفی کنید؟

صالح جهانگرد هستم. متولد سال ۱۳۶۷ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت منابع آب از دانشگاه بوعلی سینا همدان. فعالیت ورزشی خودم را از سن ۶سالگی و با ورزش شنا و ژیمناستیک و با راهنمایی و مربیگری پدرم شروع کردم و عضویت شورای دانش آموزی مدارس در دوره دبیرستان آغازگر فعالیت های فرهنگی من بوده است.  در دوره دانشگاه از بین تمامی تشکل های دانشجویی ، انجمن های علمی دانشجویی را برگزیدم و پس از مدت کوتاهی توانستم مسولیت شورای مرکزی انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا را عهده دار شوم. در این مدت مسول برگزاری چندین جشنواره و برنامه استانی بودم و به لطف خدای بزرگ چند ین مقام کشوری هم در فعالیت های انجمن های علمی دانشجویی کسب کردم.

پس از انجمن های علمی با سازمان های مردم نهاد آشنا شدم و درزمان دانشجویی به مدد دوستان موسسه خیریه دستان گرم مهرورزی را تاسیس کردیم و به فعالیت در حوزه خیریه پرداختیم. در این مسیر هم برگزاری چندین نمایشگاه ، اکسپو های هنری ، گلریزان و دیگر برنامه های خیریه از اهم فعالیت های سمن ما بوده است. در حال حاضرهم‌بعنوان عضو کوچکی از مجمع عمومی سمن های جوانان استان همدان در حال خدمت رسانی هستم.

۲. مجمع عمونی سمن های جوانان چه وظایفی دارد؟

 مجمع عمومی سمن های جوانان استان همدان در دی ماه ۱۳۹۵ بابرگزاری انتخابات در بین تمامی سمن های جوانان تشکیل و از بهمن همان سال فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
مهمترین وظایف این مجمع عبارت است:توانمندسازی سمن ها؛حمایت از طرح ها و برنامه های سمن ها،ایجاد تعامل سازنده بین سمن ها و نهادهای دولتی،فراهم سازی بستر مطالبه گری سمن ها،تشکیل جلسات مشورتی جهت آسیب شناسی و تقویت سمن ه و ...

۳. مهمترین عملکردمجمع درگذشته؟

 برگزاری جلسات منظم اعضای مجمع عمومی بصورت هفتگی از بدو آغاز به کار سبب گردید تا فضای مناسبی جهت همکاری و تعامل بین اعضای مجمع و سمن ها بوجود آید. همچنین تعامل سازنده مجمع با معاونت جوانان اداره کل ورزش وجوانان  موجب همکاری های گسترده ای در زمینه برگزاری کارگاه ها، دوره توانمند سازی ، اردوهای فرهنگی هویتی ، نشست های تخصصی ، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی سمن ها ، تشکیل جلسات تخصصی با سمن ها ، شرکت در جلسات ستاد ساماندهی جوانان استان و شهرستان همدان ، شرکت در جلسات و نشست های ملی ، تشکیل جلسه با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان و مواردی از این قبیل شده است.

۴. مهمترین برنامه های مجمع درآینده؟

از برنامه های اصلی مجمع در آینده نزدیک میتوان به برگزاری نشست های تخصصی بامحوریت اقتصاد،فرهنگ و جوانان استان همدان با حضور مدیران و نمایندگان مجلس و همچنین برقراری تعامل سازنده با رسانه ها جهت ایجاد بستر مناسب برای حضور جوانان استان در رسانه های اجتماعی است. برگزاری و میزبانی برنامه های ملی و تشکیل کارگروه های بهره وری از پتانسیل های جوانان با همکاری استانداری و شورای اسلامی شهر از دیگر افق های مجمع عمومی است. افزایش سطح کمی و کیفی سمن ها در شهرستان های استان و ایجاد فضای رقابتی مثبت نیز از اهم برنامه های آتی مجمع است.

5. سمن های همدان چه اندازه درانجام برنامه هاو تاثیرگذاری موفق بودند؟

 به لطف خدای متعال و همت مسولین محترم و به ویژه استاندار، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان و همچنین معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سازمان های مردم نهاد تاحد قابل قبولی حرکت به سمت اهداف داشته اند و توانسته اند به سمت جایگاه اصلی خود در اجتماع حرکت کنند. در این راستا تعداد زیادی از سمن ها با برگزاری برنامه های متنوع و تخصصی توانسته اند پتانسیل های خود را به معرض نمایش بگذارند و اعتماد آحاد جامعه را جلب نمایند . همچنین سمن ها باجذب افراد جوان و توانمند توانسته اند ، تاثیرگذاری بسیار بالایی در جامعه داشته باشند و امروزه در بسیاری از نهادهای دولتی از اصلی ترین ارکان فعالیت ها به حساب می آیند.

 

6. مسئولان استان چه اندازه حمایت کردند چه انتطاری دارید؟

حمایت های مسولین استان نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده و لزوم وجود سمن ها امروزه امری غیرقابل انکار است. باتوجه به سیاست های دولت تدبیر و امید در حمایت از سمن ها و تشکل های مردمی، این انتظار وجود دارد که مسولین نگاه ویژه و خاص تری داشته باشند و سمن ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی برای پیشرفت جامعه بدانند چرا که یکی از پارامترهای  تشخیص میزان پیشرفت در کشورهای توسعه یافته وجود سمن ها و کیفیت کارهای آن هاست. امید است مسولین استان همدان از ظرفیت های سمن ها به خوبی بهره ببرند و با تشکیل جلسات و کارگروه های ویژه بتوانند سیستم مدیریت مبتنی بر مشورت و بهره گیری از نیروهای جوان را پیاده سازی نمایند. درحال حاضر بیشترین خواسته سمن ها حمایت های معنوی و بکارگیری سمن ها در جهت ایجاد توسعه و اشتغال پایدار است.

در پایان هم از تلاش ها و حمایت های بی دریغ اداره کل ورزش و جوانان استان ، اعضای مجمع عمومی سمن های جوانان استان همدان و همه اعضای سمن های استان که بصورت خودجوش و بدون هیچ توقعی در مسیر پیشرفت و اعتلای میهن عزیزمون ایران گام برمی دارند تشکر و قدردانی می نمایم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار