همراه اول
7. آذر 1396 - 8:01   |   کد مطلب: 32909
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان
سازمان های مردم نهاد نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت شهری دارند
سازمان های مردم نهاد نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت شهری دارند
رضوان سلماسی گفت: سازمان های مردم نهاد با حمایت دولت به عنوان بازوان کمکی شوراهای محلی و شهرداری ها اقدام کرده و نقش مهم و تاثیر گذاری در مدیریت شهری دارند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان در نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد همدان که با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، رابط میان دولت و حاکمیت و بدنه مردم را مهم ترین نقش سازمان های مردم نهاد در جامعه ذکر کرد و افزود: تشکل های اجتماعی برای ما مهم و ارزشمند هستند چون از دل همین مجموعه ها تغییر در جامعه رخ می دهد. 
وی گفت: سازمان های مردم نهاد با حمایت دولت به عنوان بازوان کمکی شوراهای محلی و شهرداری ها اقدام کرده و با جذب مشارکت شهروندان و افرادی که تمایل به فعالیت اجتماعی دارند توانمندی های آنان را برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده هدایت می کنند. 
رضوان سلماسی افزود: تجربه موفق حضور سمن ها در عرصه های حقوق شهروندی، محیط زیست و سلامت، آسیب های اجتماعی، مشارکت در امور فرهنگی - اجتماعی، آموزش های شهروندی به شهروندان و جلب مشارکت آنان در مدیریت شهری بیانگر توانمندی آنان در خدمت رسانی بیشتر به مردم است و شورا علاقمند است از ظرفیت سمن ها استفاده کند.
عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: فراهم کردن امکان مشارکت مردم در تمام عرصه ها و شارکت در اداره شهرها و روستاها و اجرای فعالیت های اجتماعی و فرهنگ سازی عمومی بدون وابستگی به دولت ها همواره به عنوان مهمترین مولفه سازمان های مردم نهاد مطرح بوده است و قطعا اثر گداری مردم بر مردم بیش از دولت بر مردم است.
وی با بیان اینکه سازمان های مردم اعتماد مردم را به خود جلب کرده اند گفت: در جلسه آتی کمیسیون فرهنگی شورا نحوه ارتباط و بهره گیری از نظرات سمن ها را بررسی خواهیم کرد.
سلماسی ادامه داد: تجربه و حضور موفق سمن ها در عرصه های متعدد بیانگر توانمندی و نقش آفرینی موثر آنان و قابل اعتماد بودنشان برای اجرای برنامه های مهم و رفع آسیب ها و موانع در تمامی حوزه ها است و از سمن ها می خواهیم طراح ها و برنامه های خود را با اولویت بندی مسائل شهری ارائه دهند.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه شورا نظارت و سیاست گذاری است و انتظار داریم شهردار منتخب همدان از ظرفیت سمن ها و جوانان بیشتر استفاده کند. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان افزود: افراد فعال در سازمان های مردم نهاد نسبت به حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی دغدغه دارند و انتظار داریم سمن ها پای کار بیایند و بیشتر در این حوزه کمک رسان حوزه مدیریت شهری باشند.
وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری 2018 آسیا گفت: مسئولیت این عنوان با میراث فرهنگی و گردشگری استان است ولی با توجه به اینکه این موضوع مرتبط با شهر همدان می باشد از سمن ها می خواهم در این رویداد مهم مشارکت داشته باشند و برنامه های خود را از هم اکنون به شورا ارائه دهند چرا که از نظر برنامه ریزی برای این رویداد نسبت به زمان باقی مانده عقب هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار