همراه اول
12. آذر 1396 - 13:56   |   کد مطلب: 32964
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی خبر داد
راه‌اندازی خانه ورزش با بهره‌گیری از اماکن بلا استفاده در روستاها
راه‌اندازی خانه ورزش با بهره‌گیری از اماکن بلا استفاده در روستاها
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: تجهیز یک هزار خانه ورزشی در مناطق روستایی را در اولویت داریم و باید از اماکن بلا استفاده برای ایجاد خانه ورزش روستایی بهره گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی ظهر امروز در نشست مجمع سالیانه هیات ورزش‌های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان اظهار داشت: ورزش دانش آموزی نقش مهم وتاثیر گذاری در پیشرفت ورزش روستایی دارد و امسال با همکاری آموزش و پرورش به دنبال تقویت ورزش همگانی در روستاها و شناسایی استعدادهای ورزش دانش‌آموزی هستیم.
وی با بیان اینکه استعدادهای درخشان روستاها جهت ارتقا و پیشرفت حمایت می‌شوند, افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون و آموزش و پرورش, راهکاری برای پررنگ کردن ورزش در روستاهای استان است.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با اشاره به پیگیری های این فدراسیون درخصوص بیمه ورزشکاران گفت: بیمه ورزشکاران روستایی و بازی‌های محلی از موضوعات مهمی است که با تلاش متعدد در دستور کار فدراسیون قرار گرفت و ثبت نام ورزشکاران این فدراسیون به صورت اینترنتی انجام شد.
جعفری در ادامه گفت: تجهیز خانه های ورزشی در مناطق روستایی را در اولویت داریم تا بتوانیم آمار کمی و کیفی این ورزش را افزایش دهیم و انتظار داریم ورزش روستایی در زندگی مردم تاثیرگذاری ویژه ای داشته باشد 
وی افزود: باید اماکن بلا استفاده برای ایجاد خانه ورزش روستایی شناسایی شود و با ایجاد این خانه ها رابط ورزش روستاها مسئول خانه های ورزش می شود و از این پس مسابقات بین خانه های ورزش برگزار می گردد. 
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ادامه داد: محدودیتی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی نداریم اما توسعه زیرساخت های ورزشی تمام روستاهای کشور در حال حاضر غیرممکن است.
وی افزود: مناطق روستایی آسبی پذیر هستند و باید در طول سال نیز به آنها برای فراهم کردن اوقات فراغت توجه ویژه ای کرد و تنها نگاه هیات نیز به روستا ها نباشد بلکه جامعه عشایری را نیز در بر می گیرد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های محلی کشور ادامه داد: توسعه ورزش نیازمند سرمایه گذاری است که دولت و بخش خصوصی باید در این مسیر حمایت کند و ورود سرمایه گذاران در حوزه ورزش بسیار ضروری است و نقش مهمی در توسعه این بخش دارد.
وی با اشاره به پیشرفت های ورزش روستایی در همدان افزود: استان همدان با حمایت از فعالیت های ورزش روستایی استعدادهای خوبی را در رشته های مختلف ورزشی فراهم کرده است.
وی با اشاره به لزوم توسعه و ارتقای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در همدان گفت: باید با تعامل بیشتر بین اعضای هیئت زمینه‌ساز پیشرفت این ورزش باشیم. 
جعغری در پایان عنوان کرد: تمام افرادی که در این مجمع حضور دارند درباره ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی تصمیم‌گیرنده هستند و باید برای اداره بهتر هیئت و فدراسیون پیشنهادهای سازنده خود را ارائه دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار