همراه اول
14. آذر 1396 - 8:58   |   کد مطلب: 32969
فتح الله فریدی وثوق کاندیدای داوری جهانی در جودو
فتح الله فریدی وثوق که در حال حاضر مربی رده های سنی مختلف در شهرستان بهار است افزود: تا بحال دو نفر از شاگردانم به تیم ملی دعوت شده اند ، اخلاق در کنار ورزش می تواند زمینه ساز انسان هایی توانمند و منش پهلوانی شود که جامعه امروزی احتیاج به حضور چنین افرادی دارد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،فتح الله فریدی وثوق جودوکار ایرانی است که عضو تیم ملی جودوی ایران است  و برندهٔ مدال برنز جهانی در رشتهٔ کاتا که در سال 2012 کسب کرد.

 

وی که 34 سال سن دارد 21 سالی است در ورزش جودو فعالیت می کند و از سال 1372 عضو بسیج شده واز همان زمان نیز نسبت به تشکیل تیم جودو در بسیج شهرستان بهار اقدام کرده است.

 

وی دارای مدرک کاردانی مدیریت وبرنامه ریزی است و بارها در رقابت های مختلف جهانی و آسیایی مقام کسب کرده است.

 

قهرمان جهان و دارنده مدال برنزدر خصوص لحظه اهدا مدال به رهبر معظم انقلاب گفت: اهدا مدال به رهبر معظم انقلاب بهترین لحظه عمرم بود و حقیقتا نمی توانم آن لحظه را بیان کنم اما قصد داشتم از ایشان چفیه مبارکشان را طلب کنم که در لحظه رسیدن در برابرشان از شوق و اشک همه چیز از یادم رفت.

 

وی که در حقیقت مربی اخلاق شاگردان و ورزشکاران بسیاری است، منش پهلوانی و اخلاق را مهمترین رکن در ورزش می داند . 

 

فتح الله فریدی وثوق در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:تقریبا از سال 70 رشته ورزشی جودو را شروع کردم  و مربی من آن زمان استاد نجفی بودند . 

 

وی که ویترین مدال هایش زبانزد جامعه جودو کشور است بیان داشت: در سال 89 عضو تیم ملی کشور شدم  و تا بحال چندین دوره مسابقات کشوری اعزام شده ام که خوشبختانه در هر دوره توانسته ایم دست پر و با کسب مدال برگردیم، هر چند حتی اگر ورزشکاری مدال نتواند بگیرد تجربه ای تازه زا به کوله بار وررشی خود اضافه کرده است . 

 

 

مربی توانمند و با اخلاق ورزش گفت: کاندیدای داوری جهانی در رشته جودو هستم و در آینده ای نزدیک برای این دوره اعزام خواهیم شد . 

 

فتح الله فریدی وثوق که در حال حاضر مربی رده های سنی مختلف در شهرستان بهار است افزود: تا بحال دو نفر از شاگردانم به تیم ملی دعوت شده اند ، اخلاق در کنار ورزش می تواند زمینه ساز انسان هایی توانمند و منش پهلوانی شود که جامعه امروزی احتیاج به حضور چنین افرادی دارد . 

 

قهرمان جودو استان همدان را دارای پتانسیل بالا در رشته جودو دانست و گفت: در رشته های رزمی آب و هوا و سخت کوشی افراد بیشتر مورد نیاز است که استان همدان نیز پتانسیل چنین ظرفیت هایی را دارد . 

 

وی با اشاره نقش تاثیرگذار مدیران در تمام بخش ها گفت: در حال حاضر هیات جودو استان همدان با سرپرست اداره می شود که امیدواریم افرادی توانمند در راس قرار گیرند تا تمام استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شوند .

 

تیم کاتا جودو کشورمان با کسب 2نشان طلا و 3نقره قهرمان قاره کهن 

 

پیکارهای کاتا قهرمانی قاره کهن با حضور 8کشور به میزبانی کشور تایلند برگزار شد و در پایان دلاورمردان جودو کشورمان با 5مدال رنگارنگ به عنوان قهرمانی این رقابتها دست یافتند.

تیم کشورمان با کسب 2نشان طلا در ناگه نو کاتا و کاتامه نوکاتا و 3نقره در گوشین جوتسو، جونوکاتا و کیمه نو کاتا بر بام آسیا ایستاد، ژاپن با 2طلا و 1نقره نایب قهرمان شد، تایلند با 1طلا و 1برنز سوم شد.

در ناگه نو کاتا دلاورمردان کاتا کشورمان فتح الله فریدی وثوق و حمیدرضا کریمی از همدان با 408 امتیاز مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستادند، ویتنام با 392.5 امتیاز نایب قهرمان شد، هنگ کنگ"با 382.5 امتیاز در جای سوم قرار گرفت و مالزی با 360.5 امتیاز چهارم شد. 

 

فریدی وثوق در مسابقات تایلند توانست برای ایران  نخستین بار مدال طلا در این رشته را کسب کند و در تاریخچه جودو ایران اولین مدال آور باشد . 

 

مربی توانمند همدانی تمرینات پی در پی و مداوم را مهمترین اصل برای یک ورزشکار دانست و گفت: همیشه به شاگردانم سفارش کرده ام که باید از موانع عبور کنند و در سخت ترین شرایط تمرینات خود را قطع نکنند . 

 

وی در پایان در سخنی با جوانان گفت:دو پارامتر برای جوانان الزامی است یکی شناخت مجموعه ای که می خواهند در آن قدم بگذارند و در مرحله بعد مداومت در تمرین رمز یک موفقیت بزرگ است . 

 

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار