همراه اول
22. آذر 1396 - 9:53   |   کد مطلب: 33039
ورزشکار همدانی اظهار داشت: در قسمت هاکی مینی و سالنی پیشرفت قابل توجهی داشتیم و می توان گفت تیم بانوان استان همدان به عنوان تنها تیم بومی کل کشور در لیگ برتر فعالیت دارد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،هاکی از قدیمی‌ترین انواع بازی‌های توپ و چوب است که در هر گوشه از دنیا در زمان‌های مختلف به شکلی انجام می‌شده است.

 

ریشه واژه هاکی ( Hockey ) در نوع خود از نظر منشاء ناشناخته می باشد ، اگر چه به نظر می رسد محتملا" ار کلمه hoquet ، یک واژه فرانسوی میانه برای چماق چوپانان باشد .

 

 

هاکی روی چمن یک ورزش گروهی است که بین دو تیم ۱۱ نفره بر روی یک زمین چمن با هدف وارد کردن یک توپ کوچک به وسیله چوب هاکی به دروازه حریف انجام می‌شود.

 

نهاد اداره‌گر این رشته ورزشی فدراسیون بین‌المللی هاکی است و مهمترین مسابقات این رشته ورزشی المپیک و جام جهانی هاکی است که هر ۴ سال یک‌بار برگزار می‌شوند.

 

هاکی روی یخ (در انگلیسی: Ice hockey) نام یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار است که در آمریکای شمالی (ایالات متحده و کانادا) تنها به عنوان هاکی نامیده می‌شود. بازی هاکی، یک بازی تیمی است که بر روی یخ انجام می‌شود. ورزش هاکی در کشورهای سردسیری که فصل سرما و یخبندان در آنان طولانی است دارای محبوبیت بسیار زیادی است .

 

هاکی روی یخ معلولان یا هاکی روی یخ با سورتمه (به انگلیسی: Ice sledge hockey) ورزشی است که بر اساس بازی هاکی روی یخ برای افراد معلول طراحی شده است. این ورزش در دهه ۱۹۶۰ در یک مرکز بازپروری در استکهلم سوئد ابداع شد. در حال حاضر این ورزش یکی از رشته های پرطرفدار در بازی‌های پارالمپیک زمستانی است.

 

حضور بانوان هاکی امسال در لیگ برتر باعث شد به بررسی این رشته ورزشی در استان همدان بپردازیم و نکات قوت و ضعف آن را مورد بررسی قرار دهیم . 

 

یکی از بانوان هاکی همدان به خبرنگار ما گفت: رشته هاکی حدود 16 سال است که در همدان قدمت دارد و جزو استان های مطرح در کشور است و حرفی برای گفتن در این رشته ورزشی دارد . 

 

وی ادامه داد: استان همدان به عنوان قطب اصلی در کشور مطرح است و مدال های مختلفی در این رشته ورزشی کسب شده است که حضور بانوان در لیگ برتر نیز گویای عملکرد درخشان آنان است . 

 

قراردادهای سفید عامل ضعف تیم هاکی 

 

بانوی هاکی همدان گفت: در قسمت آقایان نیز شاهد عملکرد خوبی بودیم اما متاسفانه به دلیل همکاری نداشتن با تیم و مهمترین عامل آن را قراردادهای سفید می توان دانست چرا که همین امر باعث شد برای تیم های دیگر و استان های دیگر بازی کنند و رفته رفته تیم ضعیف شد . 

 

ورزشکار همدانی اظهار داشت: در قسمت هاکی مینی و سالنی پیشرفت قابل توجهی داشتیم و می توان گفت تیم بانوان استان همدان به عنوان تنها تیم بومی کل کشور فعالیت دارد . 

 

بانوی همدانی وجود مربی توانمند طیبه نوری . تعامل خوب هیات هاکی با ورزشکاران را مهمترین عامل موفقیت و پیشرفت این رشته ورزشی دانست . 

 

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار