همراه اول
23. آذر 1396 - 9:22   |   کد مطلب: 33064
کبدی یکی از مدال آورترین رشته های ورزشی همدان است
محمود کوثری فرد گفت: کبدی علارغم سابقه اندک خود یکی از مدال آورترین رشته های ورزشی استان به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس هیات کبدی استان همدان با اعلام این مطلب افزود: کبدی همدان جایگاه بسیار خوبی در بین رشته های ورزشی دارد و این رشته با توجه به سابقه کم نسبت به برخی رشته ها با کسب مدال های ارزشمند هم اکنون در رده رشته های موفق ورزش استان به حساب می آید.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی گفت: این سری مسابقات از ۳ تا ۶ آذرماه در سالن امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد و خوشبختانه ثمره استعدادیابی و تلاش های چند سال اخیر کبدی همدان به ثمر نشست و سعید غفاری و حمید میرزایی نادر دو کبدی کار خوب استان در معیت تیم ملی این رقابتها حضور داشتند و عنوان سوم این رقابت ها را بدست آوردند.
محمود کوثری فرد تصریح کرد: فدراسیون آسیایی کبدی از چهار داور استان نیز برای حضور در این رقابتها دعوت بعمل آورده بود و جمال لطیفی و سید مجتبی مجتبایی داوران بین المللی به همراه حامد اسلامی و محمد یعقوبی داوران ملی استان این رقابتها مهم را قضاوت کردند که در تاریخ کبدی همدان حضور دو ملی پوش و چهار داور در مسابقات آسیایی بی سابقه بوده است.
رئیس هیئت کبدی استان همدان با بیان اینکه 966 نفر بیمه شده رشته کبدی در استان وجود دارد، عنوان کرد: جوانان همدان به رشته کبدی علاقه زیادی دارند که با حمایت از آن‌ها می‌توان در کشور خوش درخشید.
وی با بیان اینکه رشته کبدی در شهرستان‌های نهاوند، ملایر، کبودراهنگ، تویسرکان و همدان فعال است، عنوان کرد: این رشته ورزشی در شهرستان ها رشد خوبی داشته به طوری که شهرستان های مانند تویسرکان، ملایر و کبودرآهنگ موفق شدند نفرات زیادی را ضمن آموزش به عنوان پدیده به کبدی استان و کشور معرفی کنند.
محمود کوثری فرد در ادامه با اشاره به استعدادیابی در این رشته ورزشی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 1826 نفر استعدادیابی شدند که 1226 پسران و 600 نفر دختران از نونهالان و نوجوانان برای رشته کبدی استعدادیابی انجام شد که 120 نفر از این افراد انتخاب شدند و مسابقه انتخابی نوجوانان استان با حضور این افراد برگزار شد.
رئیس هیئت کبدی همدان گفت: استعدادیابی کبدی همچنان در بین دانش آموزان استان انجام می‌شود ولی نباید جشنواره استعدادیابی مقطعی باشد.
وی با اشاره به تعداد داوران فعال استان افزود: بیش از 200 داور دارای مدرک داوری کبدی استان هستند که از این تعداد 10 داور فعال داریم که در مسابقات آسیایی و کشوری قضاوت می‌کند و جز اولین استان ها هستیم که ۱۰ داور بین المللی و ملی داریم.
کوثری فرد ادامه داد: یکی از عوامل پیشرفت ورزش کبدی داشتن مربیان فوق‌العاده و کارکشته‌ است و در حال حاضر شش مربی فعال در همدان فعالیت می‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار