همراه اول
29. آذر 1396 - 12:18   |   کد مطلب: 33107
گلف جزو ارزان‌ترین رشته های ورزشی است / افتتاح ورزش کروکت تا پایان سال در همدان
علی اصغر سالوند گفت:برخلاف تفکر مردم گلف جزو ارزان‌ترین رشته های ورزشی است ما در ابتدا برای مدتی از علاقه‌مندان به گلف هزینه‌ای نمی‌گیریم و حتی وسایل و امکانات بازی را رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رئیس هیئت گلف همدان تصریح کرد: یكى از مشكلات هیان گلف كمبود زمین است و تلاش‌هاى زیادى براى احداث زمین‌هاى گلف و مینى‌گلف انجام شده است. در حال حاضر حدود 50زمین گلف و مینى‌گلف در ایران وجود دارد كه اكثر آنها زمین‌هاى خاكى هستند و تنها در تهران، خرم آباد، هشتگرد و تبریز و مازندران زمین چمن طبیعى وجود دارد. 
وی اظهار کرد: زمین تخصصی گلف در مجموعه ملت همدان با مساحت 1500 متر زیر بنا در استادیوم شهید شمسی پور همدان وجود داردکه یکی از زمین‌های بی‌‌نظیر گلف در کشور است و نخستین زمین مینی گلف استاندارد 18 حفره‌ای همدان محسوب می‌شود.
رئیس هیئت گلف همدان تصریح کرد: به دنبال احداث مجموعه گلف در همدان هستیم و قطعا با راه اندازی این زمین و اضافه شدن یک زمین گلف به استان می‌توان ورزشکاران بیشتری را در این رشته جذب کرد.
سالوند عنوان کرد: ورزشکاران همدانی در رشته های مینی گلف و وود بال صاحب جایگاه هستند و در مسابقات کشوری توانستند به مدال های ارزشمندی دست یابند.
وی با بیان اینکه به دنبال همگانی کردن این رشته ورزشی هستیم گفت: ایجاد رشته های جدید گلف براساس سلایق و علاقمندی شهروندان بسیار مهم است تا بدین وسیله شاهد موفقیت بیشتر گلف استان در زمینه های مختلف باشیم.
رئیس هیئت گلف همدان درباره استعدادیابی در این رشته تصریح کرد: در این راستا همچون سال گذشته تبلیغات خود را به طور مستمر و دائم در سطح شهر انجام می‌دهیم و در حاشیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک به معرفی این رشته پرداختیم و همکار خوبی نیز با دانشگاه پیام نور داشته ایم.
رئیس هیئت گلف همدان گفت: بازی گلف در محیط چمنی، خاکی و حتی برف وجود دارد اما نبود امکانات، شرایط بازی در زمستان را سخت می‌کند.
وی افزود: در مرکز استان فقط در چمن مجموعه ورزشی شهید شمسی پور امکان بازی گلف فراهم است.
سالوند با بیان اینکه گسترش فعالیت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار هیات قرار گرفته است گفت: چشم انداز ما رشد و شکوفایی نسل جوان و بالا بردن سطح سلامت نشاط جامعه از طریق توسعه گلف به عنوان یک ورزش همگانی و ارتقا سطح گلف به عنوان یک ورزش مفرح می‌باشد.
وی تصریح کرد: برخلاف تفکر مردم گلف جزو ارزان‌ترین رشته های ورزشی است ما در ابتدا برای مدتی از علاقه‌مندان به گلف هزینه‌ای نمی‌گیریم و حتی وسایل و امکانات بازی را رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم. 
رئیس هیئت گلف همدان برگزاری برنامه های همگام با محیط زیست در راستای ورزش سبز را برنامه های این هیات دانست و گفت: کلاس های آموزشی مینی گلف، وودبال و بهکاپ در فضاهای ورزشی و سرپوشیده مدارس و دانشگاه ها در فصل زمستان برگزار می‌شود.
وی در ادامه خبر از افتتاح ورزش کروکت داد و افزود: این رشته ورزشی به مدت یک سال است که وارد ایران شده و قصد داریم تا پایان سال این ورزش را در همدان راه اندازی کنیم.
سالوند توجه به مربیان را یک اصل مهم در هیات دانست و افزود: انتخاب و تقدیر از مربی و بازیکن نمونه به صورت سالانه جهت تشویق و ترغیب مربیان و بازیکنان را در دستور کار قرار داریم.
وی با تاکید بر اینکه برای دریافت سهمیه در المپیک نیاز است که زیر ساخت‌های لازم این رشته ورزشی در سراسر کشور شکل گیرد، اضافه کرد: رشته گلف با برنامه‌های بلندمدت می‌تواند روند رو به رشدی را در پیش بگیرد. گلف باید به حدی برسد تا در مرحله نخست در قاره آسیا و در نهایت دنیا با توانایی‌های رشته گلف ایران آشنا شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار