همراه اول
5. دى 1396 - 9:27   |   کد مطلب: 33136
در پی برگزاری نمایشگاه تارخ ورزش همدان و با همکاری مجدانه اعضای انجمن پیشکسوتان ورزش استان، تاکنون بیش از چهار هزار قطعه عکس و 1300 برگ سند از رشته های مختلف ورزشی استان جمع آوری و در مدیریت اسناد غرب کشور در همدان نگهداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،علیرضا تکلو مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با بیان این مطلب افزود: در چند سال اخیر عزم جدی در این مدیریت برای مستند سازی تاریخ ورزش همدان در قالب عکس، اسناد و مصاحبه های تاریخ شفاهی به وجود آمده است که نتیجه آن جمع آوری عکس ها و اسناد رشته های مختلف ورزشی و مصاحبه با پیشکسوتان ورزش استان است که به جدیت ادامه دارد.

وی با قدردانی از اعضای انجمن پیشکسوتان ورزش استان افزود: در گذشته افراد شاخصی از ورزشکاران قدیمی استان از جمله محمد پاینده، محمود محسنی، نعمت الله اخضری، محمد برفی، زنده یاد شهید علی شمسی پور، سید حسن حسینی و سعید قویمی اسناد و عکس های خود یا فعالان رشته ورزشی خود را به این مدیریت اهدا کرده اند که از این منابع چندین نمایشگاه در نقاط مختلف شهر برگزار شد.

تکلو افزود: با برگزاری دومین نمایشگاه تاریخ ورزش همدان و رایزنی های آقای علی تحریری از فرهنگ دوستان و فعالان اسنادی همدان با انجمن پیشکسوتان ورزش همدان و برگزاری جلسات هماهنگی، خوشبختانه طی دو ماه اخیر بیش از 800 قطعه عکس و 150 برگ سند جدید در رشته های مختلف فوتبال، دو و میدانی، ژیمناستیک، بوکس، والیبال، کوه نوردی، بسکتبال، هاکی و غیره از سوی افتخار آفرینان ورزش همدان در دهه های گذشته به این مدیریت اهداء شد.

وی افزود: به همت این مدیریت تا پایان دیماه سال جاری اولین نمایشگاه تخصصی تاریخ فوتبال همدان همراه با برنامه های جانبی، با همکاری، اداره کل ورزش و جوانان استان، انجمن پیشکسوتان ورزش همدان، هیات فوتبال همدان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان برگزار می شود که امیدواریم مورد استقبال ورزش دوستان و مردم همدان قرار بگیرد.

وی از همه فعالان و پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی همدان درخواست کرد اسناد و عکس های خود را برای حفظ و نگهداری در آرشیو ملی ایران و ثبت به عنوان میراث مکتوب و معنوی کشور به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان اهدا نمایند.

لازم بذکر است عکس ها و اسناد مذکور از سوی آقایان، سید حسن موسوی، محمد رضا فرشچی، امیر کامجونیا، محمد مرادی، علی اصغر فامیل راجی، محمد علی سماواتی شریف، غلامرضا حبیبی، تقی رمضانی راد، عبدالله طالبیان، جعفر نادری فرد، احمد حمیدی، فریدون غلامی موفق، محمد مرادی، مسعود آرام، رضا بختیارایان، حسین فراگردی، منوچهر هندی و علی اصغر پاک باز، اهدا شده است که از طرف این مدیریت و از طرف مردم همدان از ایشان قدردانی می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار