همراه اول
7. دى 1396 - 11:26   |   کد مطلب: 33165
دبیر هیات گلف همدان در پایان اظهار داشت: گلف همدان در ترویج سلامت محیط زیست پیش قدم است و انجمن بهکاپ ایران حامی لاکپشت سبز ایرانی است و گونه ای است که در حال انقراض است و هیات گلف همدان نیز حامی قوچ ارمنی است .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد علی قاسمی دبیر هیات گلف و رئیس کمیته بهکاپ همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: کل خانواده گلف ایران در مجموع حدود 600 تا 700 نفر را تشکیل داده اند و این تعداد کم گویا نشان از ذهنیتی است که در ذهن ها این ورزش را  مختص شاهزادگان و اشرف زاده جلوه می دهد در صورتی که ارزانترین ورزش است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد . 

 

وی با اشاره به حمایت ورزشکاران ادامه داد: هدف هیات گلف شناسایی استعدادها و گسترش گلف در سطح استان است به همین دلیل آموزش گلف ، مینی گلف و بهکاپ را به طور رایگان برای تمام افراد قرار داده است . 

 

قاسمی با بیان اینکه یک بک گلف ممکن است حدود 3 تا 4 میلیون هزینه داشته باشد گفت: هیات همدان وسایل را به طور رایگان و  در استادیوم شهید شمسی پور در بهترین و استاندارترین زمین غرب کشور که قوانین بین المللی و محصور بودن آن از مهمترین مزایای این آن است در اختیار ورزشکاران قرار داده است . 

 

گلف،فقط و فقط به تمرکز ذهنی نیاز دارد 

 

وی عنوان داشت: در برخی استانها زمین های گلف محصور نیست و مشکلات زیادی را برای گلف بازان ایجاد می کند و از آنجا که ورزش گلف یک کار تمرکزی است و باید روی آن تمرکز کرد . 

 

 

دبیر هیات گلف همدان تاکید کرد: استعدادیابی را در سطح مدار س و رده های سنین پایه آغاز کرده ایم و با حضور در مدارس و شناخت افراد آن ها را به هیات معرفی کرده و تحت آموزش قرار می گیرند . 

 

وی با اشاره به اینکه گلف تنها ورزشی است که داور ندارد گفت: به خاطر بحث اخلاقی و قانون مداری بچه ها از سنین پایین با این ورزش احترام گذاشتن به قانون را فرا می گیرند . 

 

قاسمی بیان داشت : در سال گذشته استان همدان نسبت به سایر استانها تعداد بیمه ورزشی های این رشته اش از همه بیشتر بود اما امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و تردد دانشجویان تعداد کمتر شده است . 

 

وی با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی بر بازی گلف گفت: هیات گلف در صدداست که سایت مینی گلف را سقف بزند تا گلف بازان راحت تر بتوانند به فعالیت های خود در این سایت تخصصی ادامه دهند . 

 

قاسمی افزود: هر استانی امکان این را ندارد که زمین گلف داشته باشد چرا که حداقل به مساحت 15 تا 20 هکتار فضا نیاز دارد اما در مینی گلف مساحت کمتری مدنظر است ، به همین دلیا است که مینی گلف در اکثر استانها رواج دارد و در حقیقت پایه و اساس گلف در مینی گلف است . 

 

وی با اشاره به میزبانی مسابقات کشوری در شهریورماه امسال گفت: استان همدان در شهریورماه میزبان 16 استان بود که سایت تخصصی همدان یکی از دلایل این میزبانی بود و عوامل فدراسیون از میزبانی همدان تقدیر کردند . 

 

گلف ورزشی برای هماهنگی اعصاب و عضله 

 

دبیر هیات گلف همدان بیان داشت:یک تیم گلف معمولا از 3 یا 4 نفر تشکیل شده است و ورزشکاران ذر دو بخش انفرادی و تیمی می توانند شرکت کنند .

 

وی ورود گلف به ایران را با ورود انگلیسی ها دانست و گفت: اولین زمین گلف در مسجد سلیمان و بعد از آن در خوزستان و لرستان ساخته شد .

 

قاسمی توانمندی استانها در این رشته ورزشی را به ترتیب تهران اصفهان و کلستان معرفی کرد و افزود: در مینی گلف همدان اردبیل تبریز و قم و تهران پیشرو جلودار هستند .

 

دبیر هیات گلف همدان در پایان اظهار داشت: گلف همدان در ترویج سلامت محیط زیست پیش قدم است و انجمن بهکاپ ایران حامی لاکپشت سبز ایرانی است و گونه ای است که در حال انقراض است و هیات گلف همدان نیز حامی قوچ ارمنی است .

 

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار