همراه اول
23. دى 1396 - 12:45   |   کد مطلب: 33261
به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سیروس امینی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تیم کاراته استان همدان از تاریخ 26تا 29 دی ماه به اصفهان اعزام می شوند و در نهایت افراد انتخاب شده به اردوی تیم ملی می روند .     وی ادامه داد: افراد اعزام شده امیر ملکی ارژنگ رضایی محمد مهدی سلطانی دانیال محمودی ممتاز امیر حسین احمدی محمدرضا طالع اسماعیلی حسین ملک پوریان علی بختیاری حمید رضا اسماعیلی عرفان امیری جوان مرتضی قره گلی عطا ظهوری حجت رجبی عرفان داودی و یحیی شهگل با مربی گری محمد داودی و کرم الله شهگل هستند .     انتهای پیام/
علی یلفانی متخصص آسیب شناسی ورزشی بیان داشت: از منظر آسیب شناسی ورزشی حجم عضله باید متناسب با استخوان بندی افراد افزایش یابد، چرا که اگر حجم عضله بیش از حدی بیشتر شود استخوان مربوطه قادر نیست که حجم توده را تحمل کند و دچار معضلات مختلفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،افزایش جمعیت و توسعه شهرها که با صنعتی شدن همراه شده، افزایش آلودگی هوا و کم شدن فضای سبز را نیز به دنبال داشته است؛ موضوعی که این روزها جوانان را به سمت باشگاه های بدنسازی سوق داده است.

 

امروز در خیابانها و پارکها جوانان یرا می بینیم که توده های حجیم عضلانی بدن انها توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.

 

دکتر علی یلفانی متخصص آسیب شناسی ورزشی در این خصوص بیان داشت:  از منظر آسیب شناسی ورزشی حجم عضله باید متناسب با استخوان بندی افراد افزایش یابد، چرا که اگر حجم عضله بیش از حدی بیشتر شود استخوان مربوطه قادر نیست که حجم توده را تحمل کند و دچار معضلات مختلفی می شود.

 

 

وی ادامه داد: آرتروز در قسمت های مختلف مفاصل بدن تو سایدگی در اثر حجیم شدن عضلات است  چرا که فشار زیاد عضلات حجیم شده به آن مفاصل وارد می شود و خیلی از  افراد دچار پارگی رباط ای سی ال می شوند. و به دلیل ایمبالانس های  عضلانی است یعنی بی تعادلی عضله به استخوانبدی بدن است و باعث افزایش آسیب های وزشی می شود و حجیم شدن بی رویه بدن بدون تناسب موجبات مشکلات زیادی برای سیستم عضلانی اسکلتی می شود  و کارایی آن را کاهش می دهد.

 

متخصص آسیب شناسی ورزشی بیان داشت: باشگاههای زیبایی اندام قبل از انقلاب بود و حالا اسم آن را عوض کرده اند و باشگاه  بدنسازی می گویند که در اصل تفات ماهیتی هست بین بدنسازی و زیبایی اندام یعنی کسی که آیتم های مختلف امادگی جسمانی را به طور مناسب کار کند سرعت قدرت انعطاف و ...را همزمان با هم می تواند انجام دهد ،اما در باشگاههای زیبایی اندام که بعد از انقلاب خودش را در اسم باشگاههای بدنسازی مخفی کرده صرفا کارهای بدنسازی می کنند و مواد استروئیدی آنابولیک استفاده می کنند که خود این از لحاط اجتماعی و فرهنگی دارای معضلاتی است.

 

 

استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد:بر اساس مطالعات اجتماعی حضور افراد با اندام های حجیم شده در سطح جامعه به صورت زیر پوستی یک نوع خشونت را به افراد جامعه تلقین می کند چرا که در ظاهر  بدن خوبی را از خودنمایش می دهنداما در  زیر پوست آن بحث خشونت است و اتفاقی بیافتد خشونت را متبادر می کند .

 

 

وی تصریح کرد: افرادی که بدن های سالمی دارند افرادی هستند که هم می توانند بدوند هم کار استقامتی و قدرتی انجام دهند حتی عکس های پهلوان های قدیم ام هم اگر نگاه کنیم متوجه می شویم با وجود اینکه خیلی پهلوان بودند بدن های صاف و متناسبی داشته اند .

 

 

متخصص آسیب شناسی ورزشی افزود: برآیند سالن های زیبایی اندام باعث شده جوان های ما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی دچار مشکلاتی کند که برای جامعه مفید نیست به لحاظ اقتصادی هم نظارت خوب نیست و باشگاههای بدنسازی به محل تجارت مواد دو پینگی و محل در آمد زایی برای این افراد تبدیل شده است که اگر همین روند ادامه پیدا کند و نظارت نشود در جامعه شاهد مشکلات بزرگی خواهیم بود . 

 

وی گفت: در حال حاضراغلب جوانان  بدون حساب و کتاب و نداشتن اطلاعات کافی از مواد دوپینگی استفاده می کنند، از دانشجویان خودم سراغ دارم که به باشگاهی مراجعه کرده اند و مستلزم حضور در آن باشگاه استفاده از داروها بوده است که این کار برای علم ورزش فاجعه است و مسئولین باید با توجه به آزاد شدن الکل در سال 2018 نظارت دستگاهها را بر سالن ها و باشگاه ها بیشتر و دقیق تر کنند چرا که سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ در اقدامی تعجب آور الکل را از لیست داروهای دوپینگی برای ورزشکاران حذف کرد و بنده بعنوان یک کارشناس به این اقدام اعتراض دارم .

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار