همراه اول
26. دى 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 33267
طرح های نیمه کاره ورزشی بلای جان ورزش استان / دو میدانی کاران همدانی از حداقل های امکانات ورزشی محرومند
دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان با اعلام این که استان همدان از استان‌های سردسیر کشور است و متاسفانه با توجه به آن که سالن دو و میدانی همدان هنوز به بهره برداری نرسیده است در فصول سرد سال ورزشکاران ما برای تمرین و مسابقه به مشکل برمی‌خورند هم اکنون ورزشکاران از نباریدن برف خوشحال هستند چرا که در صورت بارش برف تمرین دو میدانی کاران به کوچه و خیابان ختم می شود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،طرح های عمرانی نیمه کاره و رها شده در سطح کشورو استان ها یکی از بزرگترین معضلات خانواده ورزش شده است که همدان نیز ازاین حیث مستثنی نیست و طرح های نیمه کاره ای  که نه می توان آن ها را رها کرد و نه بودجه ای برای اتمام آن ها می رسد کم کم در حال فرسوده شدن هستند و چشم انتظار معجزه ای برای پایان دادن به آنها

 

طرح های نیمه کاره استان همدان نیز در برخی رشته ها مستلزم پیگیری و ممارست بیشتر از سوی مسئول مربوطه برای به حداقل رساندن آن است .

 

یکی از این طرح های عمرانی سالن سرپوشیده برای دو میدانی کاران همدانی است که در باغ میوه شهرداری همدان در نظر گرفته شده است .

 

مسعود بنوان دبیر هیات دو میدانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بزرگ‌ترین مشکل دو و میدانی همدان کمبود زیر‌ساخت‌های مرتبط با این رشته ورزشی و نداشتن پیست استاندارد در همدان است چرا که تنها پیست دو و میدانی استان پیست ورزشگاه شهدای قدس همدان است که این پیست هم استاندارد نیست و فضای پشت دروازه‌ها که دو قوس پیست است قابل استفاده است .

 

سالن دو و میدانی همدان در انتظار تخصیص بودجه

 

دبیر هیئت دو و میدانی استان همدان با اعلام  این که سایر شهرستان‌های استان هم با مشکلات زیر ساختی در دو و میدانی مواجه هستند به یکی دیگر از مشکلات دو و میدانی همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان از استان‌های سردسیر کشور است و متاسفانه با توجه به آن که سالن دو و میدانی همدان هنوز به بهره برداری نرسیده است در فصول سرد سال ورزشکاران ما برای تمرین و مسابقه به مشکل برمی‌خورند هم اکنون ورزشکاران از نباریدن برف خوشحال هستند چرا که در صورت بارش برف تمرین دو میدانی کاران به کوچه و خیابان ختم می شود .

 

 

بنوان افزود: در سال 91 مقدمات احداث سالن سرپوشیده دو و میدانی با 200 متر طول در باغ میوه شهرداری همدان فراهم شد، اما به دلیل تامین نشدن اعتبار پروژه در همان ابتدای کار متوقف شد و متاسفانه بارها  نمایندگان مجلس از این محل بازدید کرده اند و قول اختصاص بودجه داده اند اما در حال حاضر به همان حال رها شده است.

 

 

حسن دارششدر معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش همدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت : سالن سرپوشیده دو میدانی در باغ میوه شهرداری در حقیقت طرح یک مجموعه ورزشی و احداث دهکده المپیک بوده است که سالن سرپوشیده دو و میدانی بخشی از این پروژه است،  که متاسفانه طرح خامی بوده است و مناسب این کار نیست چرا که به علت کمبود بودجه قابل بهره برداری نیست.

 

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی  درحالی تاکید بر به سرانجام نرسیدن و خام بودن این طرح دارد که پیش از این بر لزوم اجرای پروژه مذکورتاکید داشت .

 

 حال سوال اینجاست که آیا نباید قبل از اجرای یک پروژه مکان نمایی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف اعتباراتی که تا بحال هزینه شده است چیست؟

 

 متولیان امرورزش در سخنان شعار گونه خود حمایت از ورزشکاران را از اولویت های اقدامات خود می دانند و این در حالی است که دو میدانی کاران همدانی که ویترین درخشانی از مدال ها را دارند از حداقل های امکانات ورزشی محروم هستند.

 

این در حالی است که حال باید پرسید آیا برای ایجاد یک طرح و صرف هزینه برای آن نباید اول جانمایی صورت گیرد و کار کارشناسی انجام شود ؟ و تکلیف اعتباری که تا بحال هر چقدر به مقدار کم در آنجا صرف شده است چیست ؟

 

 

انتهای پیام/  

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار