همراه اول
2. بهمن 1396 - 11:04   |   کد مطلب: 33297
دوست دارم برای المپیک توکیو در مسابقات جهانی سهمیه بگیرم
حکیمی: درد آسیب‌دیدگی لذت‌بخش است!/3 مدال طلا در اندونزی می‌خواهم
ملی‌پوش آبهای آرام بانوان در تلاش است در بازی‌های آسیایی اندونزی مدال طلا در ماده‌های مختلف کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  خبرگزاری فارس، آرزو حکیمی قایقران المپیکی کشورمان این روزها خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 آماده می‌کند که به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. وی همراه با دیگر ملی‌پوشان ایرانی تمرینات خود را در بندرترکمن پیگیری می‌کند که شرایط خوبی دارد.

حکیمی که در المپیک لندن حضور داشت قبل از مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو 2016 مصدوم شد و مدتی از میادین دور بود اما وی توانست با کسب مدال نقره تک نفره 200 متر و طلای 2 نفره 500 متر در مسابقات قهرمانی آسیا که در شانگهای چین برگزار شد، دوباره به اوج برگردد.

حکیمی در گفت‌وگو با فارس از شرایط این روزهای خود می‌گوید:

* تمرینات در بندرترکمن چطور بود؟

اوضاع بسیار خوب است. بعد از 3 هفته تمرینی که در اینجا داشتیم قرار است از اول بهمن دوباره تمرینات‌مان را آغاز کنیم. تمرینات ما در جزیره آشوراده برگزار می‌شود و تمرینات دو هم در جنگل. با توجه به اینکه از شرایط آلودگی هوای تهران دور هستیم در بندرترکمن از نظر تغذیه، خوابگاه و ... در بهترین وضعیت قرار داریم. تربیت‌بدنی استان گلستان نیز خوابگاه خوبی را در اختیار ورزشکاران قرار داده است.

* بعد از المپیک لندن آرزو حکیمی بسیار کمرنگ شد و مدتی خبری از شما نبود...

قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به همین صورت بود. در زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک 2016 از ناحیه کتف مصدوم شدم و یک سال در میادین حضور نداشتم. اما در مسابقات قهرمانی آسیا مدال‌های مختلفی گرفتم. در تک نفره به مدال نقره و در 2 نفره همراه با هدیه کاظمی طلا گرفتم.

* آسیب دیدگی‌ات کامل رفع شد؟

بعد از تمرینات درد دارم اما در زمان تمرین مرا اذیت نمی‌کند. این دردها لذت‌بخش است!

* در حال حاضر هم خودت را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کنی...

بله. من در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون در کایاک تک نفره 200 متر به مدال برنز دست پیدا کردم اما در تلاش هستم در بازی‌های آسیایی 2018 سه مدال طلا بگیرم. البته قول نمی‌دهم اما همه تلاشم را به کار می‌گیرم. اختلاف زیادی هم با حریفانم ندارم.

* اصلی‌ترین رقیبانت از کدام کشورها هستند؟

چین و قزاقستان خیلی خوب کار می‌کنند. من در مسابقات قهرمانی آسیا که چند ماه پیش در چین برگزار شد به دلیل مشکلی که برای قایقم پیش آمد نتوانستم از سد نماینده چین عبور کنم و مدال نقره گرفتم. 2-3 دقیقه قبل از شروع مسابقه به خط استارت رسیدم در غیر این صورت می‌توانستم مدال طلا را به دست آورم. از حریف قزاق هم چیزی کم ندارم و تلاش می‌کنم بتوانم در بازی‌های آسیایی اندونزی طلا بگیرم.

* فدراسیون برنامه‌ای برای برگزاری اردوی برون‌مرزی ندارد؟

امسال قرار است فروردین ماه اردوی برون‌مرزی داشته باشیم. شاید هم بتوانیم در کاپ جهانی شرکت کنیم. امسال 2 کاپ جهانی داریم که قرار است دختران در مجارستان و پسران در آلمان رقابت کنند. چیزی که به ما گفته‌اند این بوده که بتوانیم مدتی در مجارستان اردو برگزار کنیم و بعد از آن در کاپ جهانی شرکت کنیم اما شاید تغییراتی هم به وجود بیاید.

* فکر می‌کنی در صورت برگزاری اردوها در داخل کشور، بتوانی برای بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی بگیری؟

اگر اردوی برون‌مرزی داشته باشیم، به نفع ماست. درخواست ما این بود زمستان این اردو برگزار شود اما تصمیم فدراسیون این شد در فروردین اردوی برون‌مرزی داشته باشیم. قطعا برگزاری چنین اردوهایی تاثیر مثبت خواهد داشت.

برای المپیک توکیو 2020 هم برنامه‌ای داری؟

باید ببینم شرایط بعد از بازی‌های آسیایی به چه صورت خواهد بود. هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌ام. دوست دارم اگر قرار باشد در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنم این سهمیه را در مسابقات جهانی بگیرم اما فعلا برنامه‌ام مشخص نیست.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما

آخرین اخبار