همراه اول
9. بهمن 1396 - 9:17   |   کد مطلب: 33332
برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی ویژه بانوان در بخش سامن
جشنواره بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی ویژه بانوان در بخش سامن شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،جشنواره بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی ویژه بانوان در روستای انوج از توابع بخش سامن شهرستان ملایر باهمکاری مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش وجوانان , هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان ملایر و مسئول نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش سامن با هدف گسترش ورزش و پرکردن اوقات فراغت و شادی و نشاط بین زنان و دختران روستاهها برگزار شد.

بخشدار و دیگر مسئولین بخش سامن ,نمایندگانی از دفاتر حاج آقا آزادیخواه و کاظمی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسئولین ورزش شهرستان ملایرو سامن در این جشنواره حضور داشتند .

انواع غذاهای محلی و سنتی , صنایع دستی روستایی و بازیهای بومی محلی در معرض دید بازدید کنندگان جشنواره قرار گرفت و از استقبال خوبی نیز از سوی بانوان و دختران این روستا برخوردار بود.

بانوان و دختران شرکت کننده در این جشنواره با برگزاری مسابقاتی چون طناب کشی ,حلقه هلاهوپ , طناب زنی ,نشانه زنی و غیره با هم به رقابت پرداختند و با این کار انگیزه خوبی برای دیگر بانوان و دختران روستا و روستاههای اطراف به وجود آوردند که در پایان مراسم بازدید کنندگان که از روستاههای اطراف امده بودند خواهان برگزاری اینگونه برنامه هادر دیگر روستاههای بخش سامن شدند. همچنین آقایان ورزشکار این روستا با انجام حرکات نمایشی میل سنگین و روپایی با موسیقی سنتی جلوه خاصی به این مراسم داده بود که خالی از لطف نیست.

در پایان این مراسم به نفرات برتر از سوی دفاتر نمایندگان خوب و ورزش دوست شهرستان ملایر هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی , همچنین بخشدار و نمایندگی ورزش وجوانان بخش سامن هدایا و جوایزی به رسم یادبود و تجلیل از زحمات این عزیزان به آنها اهداء گردید.

شایان ذکر است جشنواره دا در روزهای آتی نیز در روستای حسین آباد شاملو از توابع بخش جوکار برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار