همراه اول
20. اسفند 1396 - 9:46   |   کد مطلب: 33609
داوران فوتبال همدان 8 کیلومتر به یاد شهدا دویدند
داوران بین‌المللی و کمک‌داوران ملی فوتبال همدان مسیر هشت کیلومتری مزار شهدای گمنام پارک مردم تا گلزار شهدای همدان را دویدند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،جمعی از داوران بین‌المللی و کمک‌داوران ملی فوتبال همدان از جمله بیژن و پیام حیدری، حامد رنجبر، مهدی الوندی و مرتضی فاطمی‌صدر همراه با هادی بلوری فوتبالیست بااخلاق همدانی ظهر امروز به پاس تجلیل از مقام شامخ شهدا و زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان سفر کرده، مسیر هشت کیلومتری مزار شهدای گمنام پارک مردم تا گلزار شهدای همدان را دویدند.

این نفرات ابتدا به مقام والای شهدای گمنام پارک مردم همدان ادای احترام کرده و سپس این مسیر هشت کیلومتری را در 45 دقیقه‌ دویدند.

مهدی بابایی‌فر رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان در این برنامه از ابتدا حضور داشت. ضمن اینکه معاون اداره کل ورزش و جوانان، دبیر هیات فوتبال استان همدان، معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان و جمعی از کارکنان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در برنامه پایانی این حرکت پسندیده که در جوار مزار شهید علی خوش‌لفظ و سردار حاج حسین همدانی برگزار شد، حضور داشتند.

در پایان این برنامه توسط داوران و کمک‌داوران، عکس زیبای شهید علی خوش‌لفظ که منقش به امضای این داوران بود به فرزند این شهید بزرگوار اهدا شد. ضمن اینکه توسط سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان، از داوران و کمک‌داوران نیز به پاس این حرکت خودجوش و زیبا تجلیل به عمل آمد.
بیژن حیدری در حاشیه مراسم دوومیدانی از مزار شهدای گمنام پارک مردم تا گلزار شهدای همدان به پاس زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهدا و گرامی‌داشت شهید علی خوش‌لفظ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پنج سال پیش من و برادرم «پیام» با کمک داوران ملی که ما نیز آن موقع جزو آنها بودیم تصمیم به این کار گرفتیم.

وی بیان کرد: ظرف چند سال گذشته این حرکت کاملا خودجوش صورت گرفته و این اقدام یک اتفاق بسیار کوچک در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای و جانفشانی‌هایی است که این عزیزان برای حفظ دیدن و خاک مقدس کشورمان ایفا کردند.

داور دربی 85 خاطرنشان کرد: امیدوارم شهدای عزیز از ما راضی باشند و فردای قیامت از ما شفاعت کنند.

پیام حیدری دیگر داور بین‌المللی کشورمان هم به خبرنگار فارس گفت: خوشحالم که برای چندمین بار این افتخار نصیب من و رفقایم شد تا قدمی هرچند کوچک به یاد شهدا برداریم.

وی ادامه داد: دو سال پیش به یاد سردار همدانی و سال گذشته نیز به یاد شهید عزیز ورزش شمسی‌پور این برنامه رقم خورد و امسال نیز به پاس گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید علی خوش‌لفظ این حرکت ورزشی و خودجوش را برگزار کردیم.

این داور ارزنده افزود: شهدا به گردن ما حق دارند و کاری که آنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی انجام دادند وصف‌ناپذیر است.

مهدی الوندی کمک‌داور ملی فوتبال کشورمان هم به خبرنگار فارس گفت: این حرکت یک اتفاق خیلی کوچک برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و ما خواستیم با این کار خود ثابت کنیم که ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما بود برای افرادی که جان خود را تقدیم نظام و انقلاب کردند قدمی هرچند کوچک برداریم.

مهدی بابایی‌فر رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان هم در حاشیه این برنامه به خبرنگار فارس گفت: این برنامه چند سال است که توسط داوران و کمک‌داوران فوتبال در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این برنامه که کاملا خودجوش است، داوران مسیر مزار شهدای گمنام پارک مردم تا گلزار شهدا را می‌دوند تا به این ترتیب نام و یاد شهدای عزیز را زنده نگه دارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار