همراه اول
6. فروردين 1397 - 8:03   |   کد مطلب: 33641
سرمربی استقلال از این که تیمش 6 بازیکن ملی پوش دارد خوشحال است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به  نقل از  "ورزش سه"، وینفرد شفر در حاشیه تمرین امروز پاسخ خبرنگاران را داد:

حضور 6 ملی پوش اتفاق خوبی است

اول سال نو را تبریک می گویم. برای همه آرزوی سلامتی و صلح و آرامش دارم. ما الان باید تیم مان را برای دو مسابقه با نفت و الریان آماده کنیم. خوشحالم 6 بازیکن ملی پوش داریم که یکی از آنها برگشته است. این نشان می دهد بازیکنان در 6 ماه گذشته خوب کار کرده اند. امیدوارم بازیکنان ملی شرایط خوبی داشته باشند و با شرایط بهتری برگردند چون فوتبال بسیار مهم است و برای هر کشوری مثل سفیر می ماند.

ممکن است ملی پوشان مصدوم شوند

این خیلی خوب نیست که هشتم ملی پوشان بر می گردند و نهم باید با نفت و البته سیزدهم با الریان بازی کنیم. این خیلی خوب نیست و ممکن نیست بتوانند برابر نفت تهران بازی کنند، چون ممکن است باعث مصدومیت بازیکنان ملی پوش بشود. من شنیدم این برنامه از اول سال به باشگاه داده شده است؛ ولی من در آن زمان نبودم.

تقویم بازی ها پر است

آنها گفتند مربی های باشگاهی این برنامه را قبول کرده اند. من تقویم را دیدم و نمی شد برنامه را عوض کرد. ما باید برای رتبه دوم بجنگیم، مرحله بعدی لیگ قهرمانان را در نظر بگیریم و قهرمان جام حذفی بشویم؛ اما این برنامه ریزی کاملا آماتور است.

هواداران برابر الریان استادیوم را پر می کنند

من امروز راجع به این موضوع با بازیکنانم حرف زدم و باید دید کدام بازیکنان آماده هستند در این دو بازی در ترکیب قرار بگیرد. من گفتم یکی از دو بازی مهم در لیگ قهرمانان آسیا بازی با الریان است. فدارسیون باید ببیند چه کاری می تواند برای موفقیت باشگاه ها انجام بدهد و نه فقط تیم ملی. هرچقدر تیم های بیشتری بتوانند به مراحل بعدی بروند سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر می شود. همه مردم تهران در سیزده به در شهر را ترک نمی کنند و مطمئن هستم مثل بازی با العین استادیوم پر می شود. می دانم هواداران استقلال به ورزشگاه می آیند و به ما کمک می کنند، دیدید در بازی با العین همه مردم تهران کارشان را متوقف کردند تا بازی ما را ببینند و در بازی با الریان هم همین اتفاق تکرار می شود.

تیام به الریان می رسد؟

الان نمی دانم ولی ما با دکتر او در تماس هستیم. همه بازیکنان بارسلونا پیش ایشان می روند و کادر پزشکی ما هر روز با دکتر و خود تیام در تماس هستند. یک ساعت پیش با او صحبت کردیم ولی وضعیت او مشخص نیست.

گرهارد شرودینگر مربی دروازه بان های استقلال می شود؟

ایشان یک مربی دروازه بانی از فدراسیون فوتبال آلمان هستند و در خیلی از کشورها مثل امارات و تایلند کار کرده اند. من از او خواستم با مربی های دروازه بان های ما کار کند و برای 10 روز با ما کار کند. شما در تیم های معتبر دروازه بان ها را می بینید، وقتی دروازه بان توپ دارد یکی از 11 بازیکن داخل زمین است. من از آقای نامداری می خواهم در این 10 روز با او کار کند و یاد بگیرد. فوتبال و تمرینات هر هفته و هر ماه عوض می شود و همیشه موقعیت های جدید پیش می آید.

در حال و هوای سال نو هستیم. شما عیدی دادید به عنوان بزرگتر تیم؟

بله من دیروز یک عیدی به بازیکنان دادم با تست کوپری که از آنها گرفتیم. همچنین هدیه ای که دادم این بود که چون در 6،7 ماه اخیر بسیار خوب کار و تلاش کردند، به آنها استراحت خوبی دادیم و شاید بتوانیم یک روز ناهار را هم کنار هم بخوریم.

برانکو به پرسپولیسی ها ساعت عیدی داده است

این خیلی خوب است. شاید بازیکنان پرسپولیس دیر در تمرین حاضر می شدند که به این دلیل ساعت برای آنها خریده است.

تیم ملی و دیدار مقابل سیرالئون و تونس

من بازی مقابل تونس را از تلویزیون دیدم و مشخص است که یک بازی آماده سازی برای مراکش بود. هرچند زمین یک مقدار خیس بود، اما این یک بازی خوب برای تیم ملی بود. گلی که ایران دریافت کرد اشتباهی از سوی مدافعان بود. تونس بسیار خوب بازی کرد و البته ایران هم تیم کامل را نداشت. امید ابراهیمی و وریا غفوری در ترکیب حضور نداشتند و فکر می کنم با اضافه شدن آنها تیم کامل تر می شود. دیدار با تونس شبیه یک تست و آزمایش بود که مربی ببیند برای آینده چه کارهایی باید انجام دهد. فکر می کنم در بازی مقابل الجزایر در کشور اتریش تیم ملی کامل به میدان برود اما در هر صورت همین اتفاق با توجه به اینکه استقلال چند بازیکن ملی پوش دارد، کار را برای بازی بعدی ما مقابل نفت تهران مشکل می کند.

درست است که تمام تمرکز ما روی مراکش باشد؟

هنوز زمان زیادی تا بازی مقابل مراکش باقی مانده است. تیم های تونس و الجزایر سبک بازی شان صد درصد شبیه مراکش نیست. من مطمئن هستم که اگر بازیکنان اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و با آنها به خوبی صحبت شود، ایران می تواند مراکش را شکست دهد؛ اما برای ما و تیم استقلال در حال حاضر الهلال و الریان خیلی مهم تر از بازی با مراکش هستند. امروز هم می بینید که با وجود حضور چند بازیکن استقلال در اردوی تیم ملی، 6، 7 بازیکن جوان از تیم های پایه در تمرین ما حاضر شده اند و این اتفاق بسیار خوبی برای آینده فوتبال است. باز هم می گویم که اولویت ما بازی مقابل نفت و پس از آن دیدار با الریان و الهلال است.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار