همراه اول
19. فروردين 1397 - 13:56   |   کد مطلب: 33702
هیات تکواندو همدان در بخش کیوروگی توانست امتیاز تورنمت های مختلف بین المللی را به اسم استان از آن خود کند و در این مسابقات نیزورزشکاران هم در بخش بانوان و هم آقایان درخشش های شایانی داشتند .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در سال های  اخیر  تکواندو توانسته  همیشه   خود را  به عنوان یکی از رشته های ورزشی موفق  و مدال آور در المپیک  و جهان  مطرح  کند و اولین  مدال  المپیکی در تاریخ  ورزش بانوان   که توسط خانم کیمیا  علیزاده  بدست  آمد را کسب کند . مدال های المپیکی وجهانی  فراوانی که توسط شیرمردان ایرانی در این سالها کسب می شدند و باعث به اهتزاز در آمدن پرچم سه رنگ کشورمان در میادین متعدد بین المللی می شدند.  افتخاراتی  که  اگر  با دقت و با جزییات  بنگریم  از مجموعه هایی کوچک  اما  تاثیر گذار  ناشی  می شود . عملکرد هیئت های ورزشی  همواره می تواند  مسیر  موفقیت  فدارسیون  های ورزشی ما  را مشخص کند  لذا در این گزارش   در صددیم  تا با دبیر هیئت  تکواندو استان در این زمینه  حرف هایی داشته باشیم .

 

خود را معرفی نمایید  و  دارای چه سوابق و تحصیلاتی می باشید ؟؟؟

بنده امیر فرنیا ، دبیر هیئت   تکواندو  استان  همدان می باشم   .کارشناس ارشد مدیریت  ورزشی ،مربی  و داور درجه  یک کشور ، دان 5 کوکی وان  از فدراسیون  جهانی تکواندو از جمله  عناوین  بنده  می باشد .

مهمترین هدف  و دغدغه  شما در ورزش تکواندو استان  ؟؟؟

از روزی که بنده  به عنوان  دبیر هیئت  تکواندو  شناخته  شدم  در جلسات متعددی که با احسان قنبری ریاست محترم هیئت  تکواندو  داشتیم تمام اهتمام و تلاشمان این بود که فضای صمیمی و دوستانه ای را بین  تکواندوکاران و مربیان استان  ایجاد کنیم ، اتمسفری که در آن نظم و همدلی حرف اول و آخر را بزند  زیرا که  ما بر این باوریم  در این فضاست  که  می توان قهرمانان  و مربیان  نامی را به ورزش تکواندو عرضه  بداریم .

آیا  در رسیدن به اهداف تان  در این  سال ها  موفق بوده اید ؟؟؟

قطعا  هر مجموعه   ای   دچار ضعف و کمبودهای فراوانی است اما  تلاش کردیم  در بعد  ورزش قهرمانی و همگانی در تکواندو   جوانان  و مربیان  فهیمی را به ورزش کشور  بشناسانیم  که این می تواند از موفقیت های هیئت ما محسوب شود .

عناوین  و افتخارات  سال های گذشته چه  بوده  است ؟؟؟

تکواندو  دو بخش  اساسی  و بزرگ دارد . بخش پومسه(فرم ها)  و کیوروگی (مبارزه).

به جرئت  می توانم  بگویم  که پومسه  استان  همدان  جزو سه  قطب برتر پومسه  کشور است . قهرمانان آسیا  و جهان   را در این  بخش  به وفور می توانیم  نام ببریم . مربی تیم  ملی کشورمان  نیز جناب آقای  مهدی صمدیان تبار   با افکاری بسیار امیدوارانه توانسته اند این مسیر  را روشن  تر از قبل کنند و از افراد تاثیرگذار  در پومسه  استان و کشور هستند .

در بخش کیوروگی  توانستیم امتیاز  تورنمت های مختلف بین المللی را به اسم استان  از آن خود کنیم  و در این مسابقات نیزورزشکارانمان هم در بخش بانوان و هم آقایان  درخشش  های  شایانی داشته باشند .

میزبانی ما نیز در مسابقات قهرمان کشوری پومسه در سال اخیر که با تقدیر فدراسیون  تکواندو و کسب مقام سوم تیمی همراه بود  از مهترین دستاوردهای بی سابقه هیئت تکواندو استان است.

حضور مستمر داوران ما در لیگ های معتبر کشور و بین المللی  نشان از حضور پررنگ  داوران  استان  و موفقیت های ما در این عرصه است .

مهمترین  خواسته  شما از مسئولین  بالا دستی در ورزش ؟؟؟

مهمترین   و تکراری ترین خواسته  تامین  منابع  مالی  برای حضور ورزشکاران ما در مسابقات کشوری و لیگ  می باشد . شرکت  تیم های استان در لیگ  های کشوری می تواند  نتیجه حاصل شده در این سال ها  را  مضاعف تر و بهتر نماید . اگر در پومسه،  امروز ما حرفی برای گفتن داریم   یکی از علت های آن حضور بازیکنانمان   در لیگ های مختلف کشوری است.

حرف پایانی ؟؟؟

تشکر و قدردانی می کنم از جناب اقای احسان قنبری  مرد  با اخلاق و دوست داشتنی که  اگر ایشان  و حمایتشان  نبود این موفقیت ها حاصل  نمی شد . و تشکر دیگری  دارم  از جناب اقای افشین  سلماسی   مسئول  روابط عمومی  هیئت  تکواندو   و رضا  همزه  از چهره های شناخته  شده  و مطرح کشور  که همواره  با زحماتشان  و افکارشان   مسیر  را برای ما روشن تر و هموارتر می کنند .تکواندو ما  مربیان  و  ورزشکاران جوان   با تحصیلات عالی و دانشگاهی  فراوانی دارد  و اگر موفقیتی هم  بدست آوردیم  حاصل   زحمات  این  عزیزان است  و امیدوارم  به  جوانان  تحصیل کرده  در هیئت های ورزشی  میدان بیشتری داده  شود چرا که آینده از آن  آنها و تفکراتشان می باشد.

 

مصاحبه از مجید دیبافر

دیدگاه شما

آخرین اخبار