همراه اول
28. فروردين 1397 - 10:50   |   کد مطلب: 33727
گروه جهادی سفیران فاطمی همدان در ایام نوروز با استقرار در روستای زلزله‌زده میل قادرسفلی به امدادرسانی و ساخت‌وساز در این روستا مشغول بود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، شاید کمتر کسی بتواند به خود این باور را بقبولاند که از هر استان یا شهر دیار نوع‌دوست کشورمان، مردمانی باشند که در ایام نوروز به‌جای اینکه بار سفر را بسته و به تفریح بپردازند، به مناطقی بروند که در آن نه خبری از خوش‌گذرانی است و نه سفر و تفریح.

امسال برای خیلی از مردمان این سرزمین اما نوروز متفاوتی رقم خورد. نوروزی در کنار کرمانشاهی‌ها که همین چندماه پیش دچار یک اتفاق دردناک شدند. این اما پایان دنیا نبود. گروه‌های جهادی اجازه ندادند امسال نوروز برای مردم داغ‌دیده و زلزله‌زده غرب کشور آزاردهنده باشد.

این وسط با شکل‌گیری پویش "هر روستا، یک هیات" روند امدادرسانی و ساخت‌وساز در روستاهای زلزله‌زده غرب کشور به نحو بهتری در حال انجام بوده و هست.

هیات‌های مذهبی با استقرار در روستاهای مختلف استان کرمانشاه به‌خصوص در شهرهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، ازگله و قصرشیرین سعی در تسریع روند امدادرسانی به مردم دارند.

در همین راستا گروه جهادی سفیران فاطمی همدان که متشکل از اعضای هیات بیت‌الاحزان فاطمه (س) و هیات منتظران موعود همدان است، در ایام نوروز با استقرار در روستای میل قادر سفلی از توابع سرپل ذهاب به امدادرسانی و ساخت‌وساز در این روستا مشغول بودند.

*آغاز یک حرکت جهادی

بعد از زلزله دردناک مناطق غرب کشور و حجم زیاد تخریب‌ها و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌رسانی به مردم مظلوم این منطقه، جامعه ایمانی مشعر تصمیم بر این گرفت تا با توجه به ظرفیت خوب هیات‌های مذهبی، با اعزام این هیات‌ها و حلقه‌های دوستانه روند امدادرسانی و فعالیت عمرانی در مناطق زلزله‌زده را تسریع ببخشد.

در همین راستا و بعد از برگزاری همایش این جامعه در کرمانشاه با حضور هیات‌های مذهبی سراسر کشور، تصمیم بر آن شد تا هیات‌ها با قبول مسئولیت و انجام خدمت داوطلبانه در مناطق غرب کشور، به یاری مردم زلزله‌زده به خصوص در روستاها بشتابند.

اعضای هیات‌ بیت‌الاحزان فاطمه (س) همدان و هیات منتظران موعود همدان با انتخاب روستای میل‌قادر سفلی از توابع سرپل ذهاب چراغ اول را روشن کردند تا در گام‌های بعدی به خدمت در این روستای کاملا تخریب شده بپردازند.

 *برگزاری جلسات مختلف

شورای هیات بیت‌الاحزان فاطمه (س) همدان با برگزاری جلسات مختلف در دو ماه پایانی سال 96 با شورای روستای میل‌قادرسفلی و ماموستا، بستر مناسب و تحقیقات لازم برای فعالیت عمرانی را ایجاد کردند تا در ایام نوروز ساخت‌وساز در این منطقه به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

اسفندماه، اوج فعالیت اعضای گروه جهادی سفیران فاطمی در همدان بود. رایزنی با خیرین، مسئولان، مردم و اقشار مختلف برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اوج خود رسید و از حق نگذریم خیرین و اقشار مختلف برای بهبود وضعیت مردم زلزله‌زده کرمانشاه همچون روزهای بحرانی بعد از زلزله کم نگذاشتند.

*41 سرویس بهداشتی، نیار اولیه روستا

بعد از برگزای جلسات مختلف با شورای روستا و ماموستا، تصمیم بر آن شد تا در ایام نوروز 41 سرویس بهداشتی برای خانوارهای روستا ایجاد شود. این مورد، نیاز اولیه مردم روستا بود که خوشبختانه در ایام نوروز به بهترین شکل ممکن صورت گرفت.

اعضای گروه جهادی سفیران فاطمی روز 29 اسفندماه به روستا اعزام شده و از همان ساعات اولیه ورود به روستا، کار خدمت رسانی را آغاز کردند. به نحوی که هنگام لحظه تحویل سال نیز اعضا به طرزی عاشقانه به فعالیت عمرانی در محوطه روستا مشغول بودند.

تهیه کاشی، شیرآلات، لوله، سرامیک، درب‌های آلومینیومی، سیمان و خاک سنگ جهت ساخت 41 سرویس بهداشتی مهم‌ترین اقدامی بود که اعضای گروه قبل از ایام نوروز در جهت تامین آنها تلاش کردند و امروز این اعضا به خود می‌بالند که در گام اول، نیاز اولیه مردم عزیز این روستا بدون هیچ کم‌وکاستی تامین شده است.

*پایه کولر، لوازم ورزشی، اسباب بازی و ...

در ایام نوروز اما اقدامات دیگری در روستای میل قادرسفلی از جانب گروه جهای سفیران فاطمی همدان صورت گرفت که بیشتر جنبه انگیزشی داشت.

فارغ از تاسیس پایه‌های کولر برای خانواده‌ها، باید به اهدای لوزام ورزشی، وسایل اسباب بازی و البسه ورزشی برای بچه های فوتبال دوست روستا اشاره کنیم که در تقویت روحیه و انگیزه کودکان روستا تاثیر بسزایی داشت.

راه‌اندازی منبع ذخیره و پمپاژ آب مدرسه، پرداخت کمک هزینه درمانی به مردم روستا و بازسازی سقف کامپوزیت مدرسه از دیگر اقدامات انجام شده گروه در ایام نوروز بود.

*برنامه‌های بعدی

گروه جهادی سفیران فاطمی همدان در مراحل بعدی برنامه های مختلفی در راستای بهبود وضعیت روستا در نظر دارد.

احیای زمین فوتبال روستا، ساخت مسجد، راه‌اندازی لیگ فوتبال با عنوان سردار شهید حاج حسین همدانی و احداث شهربازی کودکان از جمله برنامه های این گروه برای آینده روستای میل قادر سفلی است و آنطور که برنامه ریزی شده، گروه جهادی سفیران فاطمی همدان در دو تا سه سال آٰینده برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، زیرساختی و عمرانی را در روستای میل قادر سفلی انجام خواهد داد.

*جشن بزرگ مبعث در روستا

اما در شب عید سعید مبعث حضرت رسول (ص)، اعضای گروه جهادی سفیران فاطمی همدان با برپایی جشن بزرگ این عید سراسر نور، شور و نشاط را به مردم زلزله‌زده این روستا تزریق کردند.

در این جشن برنامه‌های متعددی از جمله نمایش طنز، اجرای سرود، مسابقه ویژه دختران و پسران، اهدای جوایز، پخش کلیپ و ... تدارک دیده شد تا مردم روستای میل‌قادرسفلی بعد از مدت‌ها لبخند را میهمان چهره‌های خود کنند. ضمن اینکه در این مراسم جوایز نفیسی هم به نوجوانان و جوانان روستا اهدا شد.
در پایان این مراسم نیز مسئول گروه جهادی سفیران فاطمی همدان با اهدای تابلوی نفیس متبرک به نام حضرت محمد (ص) و شاخه‌گل به تمام خانواده‌های روستا، از حضور ایشان در مراسم جشن مبعث قدردانی کرد.

ماموستا جلال حسینی‌قادری در حاشیه این جشن به خبرنگار فارس گفت: تاریخ چنین اتحاد و برادری را به خود ندیده و من از تک‌تک مردم شریف ایران به پاس کمک‌های مختلف به مردم زلزله‌زده کرمانشاه نهایت قدردانی را دارم.

وی با قدردانی از اعضای گروه جهادی سفیران فاطمی همدان تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که شیعه و سنی برادر یکدیگر هستند و اتحاد و همدلی تشیع و تسنن بر هیچکس پوشیده نیست.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار