همراه اول
4. ارديبهشت 1397 - 6:45   |   کد مطلب: 33746
معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان
اعتماد مدیران استان به جوانان یک تکلیف است
اعتماد مدیران استان به جوانان یک تکلیف است
معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه اعتماد مدیران استان به جوانان یک تکلیف است گفت: نهادهای دولتی تصدی‌گر، وظایف خود را به سمن‌ها واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان این که 18 ارگان در استان در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند و در پی رفع مشکلات جوانان هستند اظهار داشت: بیش از 20 هزار شغل در سال گذشته در استان همدان ایجاد شده که در راستای اشتغالزایی برای جوانان بوده است.

وی افزود: 600 کارگاهی که در استان همدان در دولت‌های گذشته تعطیل شده بود در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجددا فعالیت خود را آغاز کردند تا در بحث اشتغالزایی جوانان گام مهمی برداشته شود.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان با اشاره به این که اقدامات انجام گرفته در حوزه جوانان در سطح استان بسیار گسترده بوده تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان گام‌های مهم و مثبتی در حوزه جوانان برداشته‌اند. همدان رتبه اول در سوادآموزی و بازآموزی را در کشور دارد و در دانشگاه‌ها جلسات متعدد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با حضور جوانان دانشجو برگزار می‌شود.

شاهرخی عنوان کرد: اگر وام ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 با رشد 30 درصدی مواجه شده نشان از توجه دولت به جوانان و درک صحیح شرایط جوانان است.

وی با گلایه از مدیرکل ورزش و جوانان به خاطر تعداد کم جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان گفت: این جلسات باید خروجی داشته باشد و برنامه‌هایی که در آینده می‌خواهند انجام دهند اعلام کنند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان اشاره‌ای به نقش پر رنگ جوانان در جامعه کرد و گفت: تاریخ کشور و انقلاب مملو از نقش آفرینی بی‌بدیل جوانان است. هرجا گام مهمی برداشته شده نقش جوانان پررنگ بوده است.

شاهرخی افزود:در مبارزه با رژیم ملعون پهلوی و در مقابله با استکبار و در 8 سال دفاع مقدس جوانان نقش اول را داشتند و در جنگ تحمیلی فرماندهان جنگ را جوانان تشکیل می‌دادند.

وی با بیا این که رشد و توسعه اعتلای کشور در نقش آفرینی جوانان خلاصه می‌شود تصریح کرد: هر میزان به جوانان توجه کنیم به همان اندازه بهره برداری خواهیم کرد.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان تاکید کرد: اگر در دهه 60 جوانانی داشتیم که با شجاعت به دل میدان مین می‌زدند امروز هم شهید حججی‌ها را داریم و این حاکی از آن است که جوانان ما به شدت معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

شاهرخی با اعلام این که راه را برای نقش آفرینی جوانان باز کنیم گفت: در واگذاری مسئولیت‌ها مدیران استانی به جوانان اعتماد کنند و معاون جوان، مشاور جوان و مدیر جوان انتخاب کنند. و این یک تکلیف است که از مدیران استان می‌خواهیم.

وی با بیان اینکه در بدو ورودم به همدان هیئت اندیشه ورز جوان را تشکیل دادم که این هیئت متشکل از مدیران اداری و چند نخبه جوان است، افزود: وظیفه این هیئت نظریه پردازی برای بهره گرفتن از ظرفیت جوانان است و هر برنامه‌ای که در این هیئت به تصویب برسد دستگاه‌ها موظف به انجام آن هستند.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان همچنین تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد یک رکن اصلی در پیشبرد اهداف کشور هستند و نهادهایی که تصدی‌گری می‌کنند باید وظایف خود را به سمن‌ها واگذار کنند.

شاهرخی با بیان این که سیاست دولت بر این است که در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فضای بازی داشته باشیم گفت: در16 آذر گذشته یک سخنرانی در استان همدان لغو نشد و همه طیف‌های سیاسی در دانشگاه به اظهار نظر پرداختند که این یک امتیاز برای استان همدان محسوب می‌شود.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان تاکید کرد: توجه به ازدواج، مسکن و اشتغال جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های دولت و استانداری همدان در سال جدید است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار