همراه اول
31. ارديبهشت 1397 - 13:17   |   کد مطلب: 33837
داوران بین المللی فوتبال همدان با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان مجهز به سیستم رادیویی شدند
با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان سیستم رادیویی ویژه داوران بین المللی فوتبال استان از یک شرکت کره ای خریداری و در اختیار برادران حیدری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، با توجه به قضاوت بیژن و پیام حیدری دو داور بین المللی استان در مسابقات برون مرزی و آسیایی با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان جهت سهولت ارتباط تیم داوری سیستم رادیویی از یک شرکت کره ای خریداری و در اختیار برادران حیدری قرار گرفت.
این سیستم جهت تسهیل در ارتباط داوران بین المللی استان مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی خریداری شده و به تیم داوری این امکان را می دهد تا در حین مسابقه با یکدیگر ارتباط کلامی داشته باشند و داوران را از اتفاقاتی که از چشم آنها پنهان مانده با خبر کنند. 
این سیستم شامل 4 عدد دستگاه رادیویی بصورت هندزفری است. 
این سیستم رادیویی پیش از جام جهانی 2006 آلمان و برای نخستین بار درکشور انگلستان مورد استفاده داوران این کشور قرارگرفت و در حال حاضر درکشورهایی نظیر آلمان ، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و حتی اخیرا در مسابقات سوپر لیگ امارات متحده عربی و ژاپن نیز استفاده می شود. 
سیستم ارتباط رادیویی داوران به علت کارایی بالای خود درجهت کاهش خطاهای داوران توانسته درمدت کوتاهی جایگاه ارزشمندی برای خود نزد داوران حرفه ای و فدراسیون های فوتبال دنیا باز کند. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان صبح امروز در دیدار با پیام حیدری این سیستم را به وی تحویل داد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در این دیدارگفت: مهمترین عنصر فوتبال بخش داوری است البته ما شاهد این هستیم که هم در بحث عملی و هم در بحث علمی داوری ما پیشرفت زیادی داشته و این موضوع ارزشمند است.
وی ادامه داد: برادران حیدری افتخار ورزش استان هستند و مسیر داوری ایران و استان همدان رشد خیلی خوبی داشته و ما در حال حاضر بهترین داوران آسیا را داریم. 
وی تأکید کرد: سیستم‌های ارتباط رادیویی خریداری شده، از بهترین نوع بین المللی است که در بازار وجود دارد و به طور حتم استفاده از این دستگاه می تواند به پیشرفت داوری براداران حیدری کمک کند.
پیام حیدری نیز در این دیدار با تقدیر از مدیرکل ورزش و جوانان استان، بکارگیری این تجهیزات را یکی از نیازهای داوران فوتبال برای کاهش اشتباهات داوری عنوان کرد گفت: این سیستم رادیویی کمک می کند تا کارتیمی و ارتباط کاملتری بین داوران برقرار شود و این امر در بهبود کیفیت و تسهیل قضاوت ها و بویژه کاهش اشتباهات تاثیرگذاراست.
وی ادامه داد: حساسیتی که مدیرکل ورزش و جوانان نسبت به حمایت از قهرمانان و نخبگان ورزش دارند در چند سال اخیر استثنایی بوده و من در چند سالی که در ورزش هستم این موضوع را لمس کرده ام.
داور بین المللی استان تصریح کرد: توجه به بحث داوری و حمایت از ما باعث شده با انگیزه بیشتری در رقابتها بین المللی حاضر شویم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار