همراه اول
11. تير 1397 - 8:06   |   کد مطلب: 33922
صدای ضرب زورخانه در همدان نواخته شد
دبیر هیات ورزش باستانی در همدان اظهارداشت: کسانی که در ورزش زورخانه ای و باستانی کار می کنند انتظار بیشتری از آن ها می رود و در جامعه باید مراقب کردار و رفتار خود باشند چرا که کسی که وارد گود می شود باید مردانگی و فتوت داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،لطف الله خاکساری در گفتگو با خبرنگارنافع گفت: قدمت ورزش باستانی در استان همدان به بیش از 300 سال قبل بر می گردد و هم اکنون در استان 3 تا 4 در حال ساخت داریم که با اتمام آن ها گنجینه غنی تری همدان خواهد داشت .

 

 

وی ادامه داد : 23 زورخانه فعال در سطح استان دایر است که در تمام مقاطع سنی به پرورش پهلوانان آینده می پردازند ،هیات استان در همه رده ها و اکثر مسابقات ورزشی فعالیت زیادی دارد و در رده های سنی نونهالان خردسالان و بزرگسالان اعزام تیم دارد .

 

پیشکسوت همدانی عنوان کرد: اکنون استان همدان به لحاظ تجهزات ورزشی و تعداد سالن ها در موقعیت خوبی است و تاکنون توانسته در مسابقات مختلف کشوری مقام های زیادی را کسب کند و مدال های رنگارنگی را به ویترین ورزش استان بیافزاید .

 

 

خاکسار افزود: اکنون حدود 700 تا 800 ورزشکار در سطح استان همدان در رشته ورزشی فعالیت دارند و مربیان و داورانی توانمند در استان پرورش یافته اند که منش پهلوانی را در جامعه رواج می دهند .

 

باستانی کار همدانی گفت: همان طور که همه می دانند این ورزش یک ورزش سنتی و دینی است و همیشه یاد مولا علی (ع)و اهل بیت (ع) در آن وجود دارد و بدون آن ها نمی توانند ورزش کنند و سعی می کنند در خدمت خلق و درست کار باشند و منش پهلوانی را در تمام مراحل زندگی خود رعایت کنند .

 

وی ادامه داد: کسانی که در ورزش زورخانه ای و باستانی کار می کنند انتظار بیشتری از آن ها می رود و در جامعه باید مراقب کردار و رفتار خود باشند چرا که کسی که وارد گود می شود باید مردانگی و فتوت داشته باشد .

 

دبیر هیات ورخانه ای استان با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در هفته منش ورزش باستانی گفت: با توجه به اینکه جشنواره کل پیشکسوتان غرب کشور در همدان برگزار شد و 250 نفر از باستانی کاران کشور در همدان حضور یافتند و در همین مراسم نمایندگان مردم قول یک زورخانه بین المللی در استان را دادند که قطعا شاهد رشد بیشتر این رشته خواهیم شد .

 

خاکسار از برنامه های متنوع این هفته به دلجویی از پیشکسوتان ، گلریزان برای ازدواج جوانان و تجلیل از ایثارگران و خانواده ای شهدا اشاره کرد.

انتهای پیام/

نافع

دیدگاه شما

آخرین اخبار