همراه اول
19. آذر 1397 - 8:55   |   کد مطلب: 33991
مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا برگزار شد
بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا با پیام رئیس فدراسیون شطرنج شامگاه جمعه با حضور چهره های برتر قاره کهن در همدان به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا با حضور دکتر محمدان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج، عراقی معاون عمرانی استاندار، منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان و شطرنج بازان حاضر در مسابقات در سالن اجتماعات مدیریت پژوهش استانداری برگزار شد.
معاون امور عمرانی استاندار همدان در این آیین با بیان اینکه این میزبانی حاصل تلاش مجموعه استان و فدراسیون شطرنج بود افزود: ایران کشور بزرگی است و ما همیشه در طول تاریخ با مردم دنیا گفت و گو داشتیم.
محمود رضا عراقی افزود: ایرانی ها صلح طلب هستند و دوست دارند با میزبانی مسابقاتی این چنین فرهنگ خود را به سایر کشور ها منتقل کنند.
وی با بیان اینکه همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است افزود: برای ما ترویج فرهنگ کشورمان بیش از نتایج این مسابقات مهم است.
وی تاکید کرد: ایرانی ها همه مردم دنیا را دوست دارند و از همه مردم دعوت می کنیم با سفر به همدان از مناطق گردشگری این استان دیدن کنند.
رئیس هیات شطرنج همدان نیز گفت: مسابقات شطرنج انفرادی قهرمانی آسیا آبان ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.
احمد علی بابایی افزود: در بخش استاندارد این مسابقات تیم ایران A (سبز) با ترکیب پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا و مسعود مصدق پور عنوان قهرمانی این مسابقات را در بخش مردان کسب کرد و تیم های هند و چین نیز دوم و سوم شدند.
وی ادامه داد: در بخش زنان نیز تیم چین اول شد، ویتنام مقام دوم را کسب کرد و هند در جایگاه سوم ایستاد.
رئیس فدراسیون شطرنج آسیا نیز در پیامی به اختتامیه این دوره از مسابقات آورده است: این فدراسیون آمادگی انتقال دانش شطرنج آسیا را به تمام دنیا دارد.
مهرداد پهلوان زاده در ادامه این پیام از میزبانی خوب همدان که به نحو احسن میزبان این مسابقات بود، قدردانی کرد.
بیستمین دوره مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا از پنجم تا 12 مرداد ماه به میزبانی همدان برگزار شد.
در این دوره از پیکارها 11 کشور آسیایی حضور داشتند.
این برای سومین بار است که رقابت‌های شطرنج جام ملت‌های آسیا به ‌میزبانی ایران برگزار می‌شود، پیش از این در سال‌های 2006 (اصفهان) و 2014 (تبریز) میزبان این رویداد بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار