همراه اول
28. آذر 1397 - 8:43   |   کد مطلب: 34010
رقابتهای پهلوانی و زورخانه ای نونهالان کشور آغاز شد
دوازدهمین دوره رقابت های پهلوانی و زورخانه ای نونهالان کشور با عنوان جام آینده سازان پهلوانی گرامیداشت چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در همدان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در این پیکارها 400 ورزشکار از استان های کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، مازندران، البرز، کردستان، آ ذربایجان شرقی، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، همدان، تهران، اصفهان، لرستان، کرمانشاه و گیلانبه مدت 2 روز در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی همدان با هم رقابت می کنند.
شرکت کنندگان در رشته های هنرهای فردی (چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، میل بازی) در پنج وزن 30، 35، 42، 50 و 80 کیلوگرم رقابت خواهند داشت. 
در آیین افتتاحیه این مسابقات که در همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی 2018 برگزار شد، مجتبی جوهری رییس و سیدعبداله سجادی نایب رییس فداسیون، حاج بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان، جوانمرد مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، جامه بزرگی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، خاکساری (رییس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان همدان، پیشکسوتان، قهرمانان، ورزشکاران، خانواده ها و عموم مردم فرهنگ دوست ایران اسلامی حضور داشتند.
در این مراسم پس از رژه نونهالان شرکت کننده خاکساری رییس هیئت باستانی و زورخانه ای استان همدان ضمن خیر مقدم به ورزشکاران به همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی 2018 این حضور و مسابقات را فتح بابی برای گسترش دوچندان این رشته تاریخی میان نسل جدید در استان همدان و دیگر استانهای کشور دانست.
سپس منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن خیر مقدم عنوان داشت: استان همدان افتخار می کند که قهرمانان و پهلوانان بزرگی را در این رشته دارد و بر خود می بالیم که خادمان این ورزش هستیم 
منعم اظهار داشت: از حسن توجه و اعتماد فدراسیون در خصوص میزبانی این رویداد به استان همدان تقدیر و تشکر می نمایم چرا که در سالی که استان همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی است مفتخریم این رقابتها هستیم.
منعم خاطر نشان کرد: دستگاه ورزش خوشبختانه امسال میزبانی های بسیار خوبی در رشته های ورزشی برگزار کرده که امیدواریم که این میربانی های به رشد و توسعه ورزش استان و شناسایی توریسم ورزشی در کشور و سایر نقاط جهان کمک کرده باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان از مصوب شدن احداث زورخانه بین المللی در همدان خبر داد و گفت: کلنگ این زورخانه ان شالله تا یک ماه آینده به زمین زده خواهد شد . منعم در پایان از حمایت های استاندار همدان و نمایندگان تقدیر و تشکر نمود. 
در ادامه این مراسم از کاظم آبرومندی یکی از خیرین ورزشی و کهن کسوتان ورزش زورخانه ای استان همدان تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار