همراه اول
17. آبان 1397 - 8:17   |   کد مطلب: 34027
مربی تیم ملی کبدی ایران
طلای هندی ها را به برنز تبدیل کردیم
طلای هندی ها را به برنز تبدیل کردیم
وحید خراقانی گفت: هدف ما تنها کسب مدال طلا در این رقابتها بود و در نیمه نهایی با تمام قوا به مصاف هند رفتیم و این تیم را شکست دادیم و طلای آنها را به برنز تبدیل کردیم و این بسیار سخت بود که طلا را پس از سالها از چنگ تیم هند بیرون آوریم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، مربی کبودرآهنگی تیم ملی کبدی ایران پس از قهرمانی در بازیهای آسیایی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و حتی کیفیت این رقابتها از مسابقات جهانی که دو سال پیش برگزار شد بالاتر بود.
وی تصریح کرد: در بازیهای آسیایی نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت چرا که همه تیم ها در این رقابتها برای کسب مدال آمده بودند و هدف کادر فنی در این رقابتها تنها کسب مدال طلا بود چرا که ما در دوره گذشته این رقابتها کسب مدال نقره را تجربه کرده بودیم و تنها به دنبال کسب مدال طلا در این رقابتها بودیم.
وحید خراقانی افزود: در این رقابتها عملکرد خوبی داشتیم و به هیچ تیمی یکبار هم لونا ندادیم و بازیکنان ما یکبار هم از زمین بیرون نرفتند و افرادی که کبدی را می شناسد می داند این یک عملکرد بسیار درخشان و موفقیت بزرگی برای یک تیم در چنین سطحی می باشد.
وی ادامه داد: ما در هر مسابقه برای کسب پیروزی به میدان می رفتیم و از ابتدای رقابتها هیچ تیمی را دست کم نگرفتیم و خدا را شکر تمامی بازیهای مقدماتی، نیمه نهایی و فینال را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.
مربی تیم ملی کبدی ایران افزود: بسیاری از کارشناسان در دور مقدماتی به ما پیشنهاد دادند که اگر می خواهید در نیمه نهایی به مصاف هند نروید یکی از بازیهای مقدماتی را واگذار کنید تا با خیال راحت از نیمه نهایی صعود کنید اما ما با تمام توان دور مقدماتی را به پایان رساندیم و ترسی از مقابله با هند در نیمه نهایی نداشتیم.
وی تصریح کرد: هدف ما تنها کسب مدال طلا در این رقابتها بود و در نیمه نهایی با تمام قوا به مصاف هند رفتیم و این تیم را شکست دادیم و طلای آنها را به برنز تبدیل کردیم و این بسیار سخت بود که طلا را پس از سالها از چنگ تیم هند بیرون آوریم.
وی در پاسخ به این سوال که پس از ناکامی در مسابقات آسیایی گرگان تصور می کردید قهرمان بازیهای آسیایی شوید، گفت: کادر فنی و بازیکنان آن مسابقات بی انگیزه بودند و بعد از مسابقات کادر فنی و ریاست فدراسیون تغییر کردند و انگیزه و تفکر جدیدی در فدراسیون و کادر فنی ایجاد شد.
خراقانی در خصوص عملکرد حمید میرزایی نادر کبدی کار استان در این رقابتها گفت: حمید تجربه این رقابتها را نداشت و ما به همین علت در بازیهای حساس نتوانستیم به او فرصت حضور در میدان را بدهیم اما بازیهای که او در دور مقدماتی انجام داد از نظر کادر فنی بسیار راضی کننده بود و در کل میرزایی نادر یک بازیکن با هوش محسوب می شود که آینده درخشانی پیش رو دارد.
وی با اشاره برنامه تیم ملی برای رقابتهای جهانی 2019 افزود: هدف ما کسب مئدال در این رقابتها است چرا که حریفان اصلی ما در رقابتهای جهانی تیم های آسیایی همچون هند، پاکستان و کره جنوبی هستند که ما همه این ها را شکست داده ایم.
مربی تیم ملی کبدی ایران در خصوص آسیب دیدگی سعید غفاری دیگر کبدی کار استان قبل از رقابتها گفت: ما قبل از مسابقات روی سعید غفاری حساب ویژه ای باز کرده بودیم اما در اردو آخر شرایطی بوجود آمد که ما سعید را از دست دادیم و علیرغم نیازی که به او داشتیم او به دلیل آسیب دیدگی مینیسک پا نتوانست ما را در جاکارتا همراهی کند.
وی خاطر نشان کرد: به همراه سعید غفاری و حمید میرزایی نادر 8 ماه در اردو بودیم و به عنوان مربی و همشهری سعید، بسیار ناراحت شدم که او نتوانست به بازیها اعزام شود اما در حال حاضر شرایط او بهتر شده و امیدوارم او برای مسابقات جهانی به ترکیب تیم ملی بازگردد و طلای مسابقات جهانی را همراه با سعید و حمید برای کشور به ارمغان بیاوریم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار