همراه اول
21. شهريور 1397 - 9:57   |   کد مطلب: 34037
ازبکستان صفر- ایران1؛ چهار کاپیتان و یک گل
تیم ملی ایران با گلزنی بازیکن تعویضی کی‌روش موفق به پیروزی یک بر صفر مقابل ازبکستان شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از  "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران بعد از کسب چهار امتیاز در جام جهانی 2018 و حذف در مرحله گروهی، برنامه ویژه تمرینی برای حضور در جام ملت‌های آسیا نداشتند ولی در فیفا دی، کارلوس کی‌روش دوباره لیست جدیدی اعلام کرد تا بازیکنان پس از یک هفته تمرین در تهران، راهی تاشکند شوند و امشب در دیداری دوستانه مقابل شاگردان هکتور کوپر قرار بگیرند؛ تیم ایران با وجود اینکه نمایش چندان هجومی برابر ازبک‌ها نداشت و موقعیت‌های چندان خطرناکی خلق نمی‌کرد، اما در نهایت با گلزنی مهدی ترابی که به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود، به برتری دست پیدا کرد و همچنان برابر ازبکستان شکست‌ناپذیر ماند.

بازی دوستانه بین‌المللی؛ سه‌شنبه: 97/06/20 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: ملی تاشکند/ تماشاگر: 15 هزار نفر
داور: دیمیتری ماشنتسف(قرقیزستان)؛ کمک‌ها: باخادیر کوجکاروف، اسماعیل تالیپژانوف و سنجار شویوسوپوف(ازبکستان).

تیم ملی ازبکستان

 

الدوربک سویونوف
ویتالی دنیسوف(73- ولادیمیر کوزاک)
آنزور اسماییلوف
اسلام توختاخوجائف
فرخ سایفی‌ئف
عادل احمدوف
اوتابک شوکوروف
الدور شومورودوف
مراد بیکمائف(46- حسن‌الدین غفوروف)
سردار رشیدوف(57- سردار صابرخوجائف)
تیمورخوجا عبدوخالیکوف(46- ایگور سرگی‌ئف)

سرمربی: هکتور کوپر

 

تیم ملی ایران

 

امیر عابدزاده
مرتضی پورعلی‌گنجی
سید مجید حسینی(62- پژمان منتظری)
وریا غفوری(46- صادق محرمی)
میلاد محمدی
سعید عزت‌اللهی(71- مسعود شجاعی)
امید ابراهیمی
اشکان دژاگه(46- سامان قدوس)
علی قلی‌زاده
علیرضا جهانبخش(46- مهدی طارمی)
کریم انصاری‌فرد(64- مهدی ترابی)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

 

 

 

اخطار

فرخ سایفی‌ئف(43) از ازبکستان

 

 

 

شرح گل

ازبکستان صفر - ایران 1 (دقیقه 68: مهدی ترابی): قلی‌زاده با حرکت تکنیکی زیبایی از بین دو بازیکن ازبکستان عبور کرد و توپ را به عزت‌اللهی رساند که او با شوت در عرض، به ترابی پاس داد که این بازیکن کمتر از چهار دقیقه پس از ورودش به زمین دروازه خالی ازبک‌ها را باز کرد و موفق به گلزنی شد.

 

 

 

شرح بازی

تیم ملی ایران در نیمه اول نمایش خوبی در خط دفاعی و میانی داشت ولی در بخش هجومی ضعیف کار کرد، طوری که به غیر از یک موقعیت نتوانست خطر چندانی روی دروازه ازبکستان خلق کند و شوت‌زنی زیادی داشته باشد تا به گل برسد؛ شاگردان هکتور کوپر در حضور تماشاگران‌شان بیشتر روی توپ‌های بلند پشت مدافعان ایران در ضد حملات و ارسال از جناحین برنامه داشتند که آنها نیز در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند تا مثل ایران در امر گلزنی موفق عمل نکنند؛ در ابتدای بازی جهانبخش به‌عنوان وینگر چپ و قلی‌زاده در سمت راست زمین به میدان رفت ولی جابه‌جایی پست این دو بازیکن در ایجاد حمله برای ایران مثمر ثمر نبود تا جای آنها تغییر کند و به نسبت سبک هجومی بهتری ارائه دهد که البته در 45 دقیقه بدون گل همراه بود.

در شروع نیمه دوم، کوپر و کی‌روش با دو تغییر تیم‌هایشان را به زمین فرستادند و در ادامه نیز تغییرات زیادی داشتند که این جابه‌جایی‌ها بیشتر به سود تیم ایران بود؛ به غیر از دقیقه 52 که مهدی طارمی فرصت گلزنی از دست داد و در دقایق 55 و 88 که ازبک‌ها دو حمله نسبتا جدی روی دروازه ایران خلق کردند، دو تیم حمله جدی دیگری در نیمه دوم نداشتند ولی با این حال، ملی پوشان ایران موفق شدند در دقیقه 68 با گلی که مهدی ترابی، بازیکن تعویضی کی‌روش روی پاس عزت‌اللهی به ثمر رساند، به گل دست پیدا کنند و در دیداری که دو تیم دور از شرایط آرمانی خود بودند، با یک گل به برتری برسند؛ ازبکستان برای جبران گل خورده توان لازم را نداشت و مهره‌های هجومی این تیم چندان موفق نبودند تا شاگردان کی‌روش با یک گل صاحب برد شوند.

 

 

لحظات حساس

 

دقیقه 5: شوت محکم پشت محوطه جهانبخش را سویونوف، دروازه‌بان ازبکستان مهار کرد.
دقیقه 7: قبل از رسیدن توپ ارسالی از میانه زمین به عبدوخالیکوف، عابدزاده توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 12: پس از ارسال تند و تیز جهانبخش از روی کرنر، سویونوف توپ را دفع کرد و ضد حمله سریعی برای ازبک‌ها تدارک دیده شد ولی به سرانجام نرسید.
دقیقه 12: قلی‌زاده با حرکت در عرض و شوت فنی از پشت محوطه شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که سویونوف به راحتی توپ را جمع کرد.
دقیقه 14: محمدی منجی دروازه ایران شد و اجازه نداد حمله خطرناکی که ازبک‌ها با ارسال از سمت چپ زمین به محوطه 6 قدم ترتیب داده بودند، حاصلی به همراه داشته باشد.
دقیقه 17: سانتر دژاگه به مقابل دروازه ازبک‌ها را سویونوف مُشت کرد.
دقیقه 27: رشیدوف با عبور از مدافعان ایران، موقعیت خوبی به دست آورد که در شرایط سخت مجبور به شوت‌زنی شد و ضربه او با برخورد به پای عابدزاده که از دروازه بیرون آمده بود، راهی اوت شد.
دقیقه 35: قلی‌زاده بهترین فرصت را داشت تا روی ارسال کوتاه جهانبخش و با شوت روی پا دروازه ازبکستان را باز کند ولی ضربه او را سویونوف در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 39: شوت رشیدوف از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین به راحتی در اختیار عابدزاده قرار گرفت.
دقیقه 40: جهانبخش با شوت زمینی به دنبال دادن پاس به کریم انصاری‌فرد بود که شدت ضربه او موجب شد تا توپ به اوت برود.
دقیقه 1+45: در یک رفت و برگشت داخل محوطه جریمه ازبکستان توپ به انصاری‌فرد رسید که ضربه روی پای او راهی اوت شد.
دقیقه 52: مهدی طارمی با وجود جای گذاشتن سویونوف، اما یک قدم برای زدن ضربه آخر و باز کردن دروازه خالی ازبکستان کم آورد تا مدافعان ازبک از راه برسند و توپ را از مقابل پای او دور کنند.
دقیقه 55: شوکوروف از سمت چپ زمین به رشیدوف پاس داد که او از پشت محوطه جریمه سر توپ زیبایی به دو بازیکن ایران زد ولی شوت محکم پای چپ او را عابدزاده با واکنش خوبی راهی کرنر کرد.
دقیقه 66: دو حمله پیاپی برای ایران نتیجه بخش نبود و در نهایت شوت بغل پای طارمی از بالای دروازه ازبکستان به بیرون رفت.
دقیقه 88: دفع توپ عابدزاده روی توپ ارسالی از سمت راست زمین به سایفی‌ئف برخورد کرد و نزدیک بود تبدیل به گل شود که توپ از روی دروازه ایران به بیرون رفت.

 

 

بهترین بازیکن

حضور سعید عزت‌اللهی در ترکیب ایران باعث شده بود تا تیم ملی در بیشتر نبردهای میانه زمین برنده باشد و بیشتر صاحب توپ و میدان شود ولی عملکرد خوب شماره 6 تیم ایران در نیمه دوم بیشتر به چشم آمد؛ جایی که او کمی جلوتر از هافبک دفاعی کار می‌کرد و بعد از یک پاس تماشایی به مهدی طارمی که تبدیل به گل نشد، پاس تک گل پیروزی‌بخش شاگردان کی‌روش را به مهدی ترابی داد.

اتفاق ویژه

تیم ملی ایران در دیداری که چهار کاپیتان داشت(اشکان دژاگه، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری و مسعود شجاعی)، نخستین مسابقه بعد از جام جهانی روسیه را در زمین ازبکستان انجام می‌داد، موفق به پیروزی برابر ازبک‌های مستحکم شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار