همراه اول
8. خرداد 1398 - 13:41   |   کد مطلب: 34139
لیموناد پرتقال خونی شربتی فوری و متفاوت برای پاییز
یکی از انواع لیموناد که می توانید در فصل پاییز آماذه کنید لیموناد پرتقال خونی است که رنگ و طعم خوبی داشته و به سرعت تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، لیموناد یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیاست که با دستور تهیه های مختلف آماده می شود یکی از انواع لیموناد که می توانید در فصل پاییز آماذه کنید لیموناد پرتقال خونی است که رنگ و طعم خوبی داشته و به سرعت تهیه می شود.

آموزش تهیه لیموناد پرتقال خونی

زمان پخت : ۵ دقیقه

زمان آماده سازی : ۱۰ دقیقه

برای تهیه شربت لیموناد پرتقال خونی می توانید از آب ساده یا گازدار استفاده کنید که مسلما استفاده از آب گازدار این نوشیدنی را مجلسی تر خواهد کرد. در صورت تمایل می توانید نوشابه گازدار لیمویی را به عنوان پایه شربت استفاده کرده و برای تغییر رنگ و طعم آن آب پرتقال خونی به آن اضافه کنید و خیلی سریع یک نوشیدنیمتفاوت را برای مهمان هایتان سرو نمایید. ترکیب طعم نوشابه لیمویی و پرتقال خونی معمولا لا ذائقه همه افراد همخوانی دارد. ولی اگر تمایلی به استفاده از نوشیدنی های گازدار ندارید بهتر است شربت را با دستور اصلی و آب ساده آماده کرده نوش جان نمایید.

مواد لازم لیموناد پرتقال خونی

شکر ۱۸۵ گرم

 

آب ۱۲۰ میلی لیتر

یخ به میزان دلخواه

آب پرتقال خونی ۲۴۰ میلی لیتر

آب گاز دار یا آب ساده ۷۲۰ میلی لیتر

لیمو ترش ۱ عدد

پرتقال خونی ۱ عدد

نعنا تازه برای تزئین

 

لیموناد پرتقال خونی

طرز تهیه لیموناد پرتقال خونی

۱ . شکر و آب را مخلوط کرده روی حرارت به مدت ۵ دقیقه بجوشانید تا شکر حل شده و شربت غلیظ شود. سپس کناری بگذارید تا از حرارت بیوفتد.

۲ . آب پرتقال خونی ها را گرفته و صاف کنید تا پالپ نداشته باشد.

۳ . آب پرتقال، سیروپ سرد شده و آب گازدار یا نوشابه لیمویی را مخلوط کنید. فقط اگر از نوشابه استفاده می کنید باید مقدار سیروپ کمتری برای شیرین کردن لیموناد استفاده نمایید.

۴ . لیموترش و پرتقال خونی را باریک حلقه کنید.

۵ . داخل لیوان ها یخ بریزید سپس یک برش پرتقال خونی و یک برش لیمو داخل لیوان ها انداخته رویشان را به شربت پر کرده و با برگ های نعنا تزئین نمایید.

تهیه و ترجمه گروه آشپزی نیک صالحی

اختصاصی نیک صالحی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار