همراه اول
26. دى 1397 - 13:26   |   کد مطلب: 34328
ترکیب احتمالی ایران در جنگ کلاسیک آسیا
امشب یکی دیگر از دوئل های حساس دو همسایه مدعی در "جنگ کلاسیک آسیا"در شهر دبی برگزار می شود، جدالی که طعم صعود با صدرنشینی را برای هر دو تیم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، به نقل از  "ورزش سه"، سومین بازی ایران در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 2019 امروز از ساعت 19:30 در ورزشگاه ال مکتوم دبی مقابل عراق خواهد بود، جدالی سراسر از حساسیت و هیجان که از روزها قبل حواشی آن به سوژه اصلی رسانه های منطقه و طرفداران دو تیم در امارات تبدیل شده است.

چهار سال قبل آخرین رویارویی ایران و عراق به جدالی تراژیک برای فوتبالدوستان ایرانی تبدیل شد. از اخراج اشتباه پولادی توسط داور استرالیایی، تساوی در آخرین دقیقه وقت های اضافه و ثبت نتیجه پرگل 3-3 و در نهایت باخت در ضیافت پنالتی ها آن هم در نهمین ضربه که با بی دقتی وحید امیری رقم خورد باعث شد تا امشب کارلوس کی روش و شاگردانش به عنوان تیم اول رنکینگ آسیا و مدعی نخست قهرمانی فرصتی طلایی برای کسب انتقام همین طور صعود به عنوان صدرنشین را به دست بیاورند.

سرمربی پرتغالی که در دو بازی گذشته با سورپرایزهایی در ترکیب شاگردانش را به مصاف یمن و ویتنام فرستاد و صاحب دو برد شیرین و ارزشمند شد امروز هم برای انتخاب ترکیب 11 نفره ابتدایی با دردسرهای زیادی روبرو است به خصوص با آماده شدن مهره ای ارزشمند مثل علیرضا جهانبخش که مشکلی برای بازگشت به میادین ندارد. با این وجود آخرین اخبار از اردوی تیم ملی در دبی حاکی از یکی دو تغییر در تیم به نسبت بازی با ویتنام است، تغییراتی که می تواند منجر به نیمکت نشینی غیرمنتظره ستاره های سرشناسی شود.

علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی برای حراست از چارچوب دروازه ایران خواهد بود. گلر سرحال و آماده تیم ملی که یکی از پنج کاندیدای کسب عنوان بهترین گلر جام لقب گرفته است در بازی با یمن و ویتنام محک جدی نخورد اما امشب قطعا اوضاع برای او مقابل ساختار تهاجمی فوق العاده عراق متفاوت از دو بازی گذشته خواهد بود.

درست مثل دو بازی گذشته برابر یمن و ویتنام باید منتظر تغییرات جدید در ساختار تدافعی بود چون هم در پست مدافع کناری هم میانی، کارلوس کی روش بنا دارد جابه جایی هایی داشته باشد. اولین تغییر به نیمکت نشینی وریا غفوری و بازگشت رامین به ترکیب اصلی برمی گردد. مدافع استقلال که مقابل ویتنام عملکرد چندان خوبی نداشت بار دیگر باید جای خود را به رامین رضائیان بدهد که نمایش درخشانی برابر یمن داشت. مدافعی آماده و سرحال که نفوذها و ارسال های او در بازی با یمن به خصوص روی پاس گل دیدنی برای مهدی طارمی همه را به تحسین واداشت.

احسان حاج صفی نیز به عنوان یکی از سه کاپیتان اول ایران در پست مدافع چپ انتخاب اول کارلوس خواهد بود. حاج صفی برخلاف بازی با یمن در مصاف با ویتنام بهتر بازی کرد گرچه اخطاری که از داور سنگاپوری روی یک خطای بی مورد گرفت باعث شد تا کاپیتان سوم ایران در بازی امشب دست به عصاتر از همیشه به مصاف عراق برود.

 

برای زوج میانی اما این بار هم کی روش تغییراتی مد نظر دارد. کنعانی زادگان که مقابل ویتنام سورپرایز جدید سرمربی تیم ملی بود به احتمال فراوان امروز دوباره جای خود را به سیدمجید حسینی خواهد داد گرچه علاوه بر مدافع ترابزون، روزبه چشمی هم این شانس را دارد تا اولین بازی خود در جام ملت ها را به عنوان زوج پورعلی گنجی تجربه کند. در تمرینات روزهای گذشته کی روش به صورت متناوب از این بازیکنان بهره برد تا تصمیم گیری در این خصوص کار را دشوارتر کند.

امید ابراهیمی همچنان بازیکن تغییرناپذیر در ترکیب تیم ملی محسوب می شود. فرمانده میانه میدان امروز دقایق دشواری پیش رو خواهد داشت چون باید به عنوان دژی مستحکم به مصاف ستاره این فصل استقلال یعنی طارق همام همین طور بشار رسنی برود که در دربی های پایتخت تجربه رویارویی با او را به دست آورده بود.

اشکان دژاگه و وحید امیری همچنان با دلربایی از کی روش بخت اصلی برای قرار گرفتن در میانه میدان به عنوان بازیسازها محسوب می شوند. در کنار این دو نفر مهدی طارمی هم به عنوان یکی از دو وینگر چپ و راست جایگاهی تثبیت شده دارد اما سورپرایز جدید کی روش می تواند به انتخاب آخرین ضلع از چهارضلعی میانه میدان برگردد چون سه گزینه برای ایستادن در ترکیب اصلی موجود است. ترابی، جهانبخش و سامان قدوس که شنیده می شود شانس مهدی ترابی بیش از دو نفر دیگر است تا قدوس دوباره نیمکت نشین شود و جهانبخش در انتظار فرصتی برای عرض اندام.

 

سردار آزمون مهاجم شماره 20 و مرد سه گله ایران امشب هم امید اول گلزنی محسوب می شود، بازیکنی که برای رسیدن به صدر جدول گلزنان جام و کم کردن فاصله با آقای گل قطری جام چشم به گلزنی به عراق دوخته است. سردار چهار سال قبل یکی از سه گل ایران به عراق را به زیبایی هر چه تمام تر به نام خود ثبت کرد گرچه بیشتر از آن گل اشک های مهاجم گنبدی بعد از باخت در پنالتی ها بود که در اذهان باقی ماند.

به این ترتیب ترکیب و چیدمان 11 نفر احتمالی ایران برابر عراق به این شکل خواهد بود:

"علیرضا بیرانوند، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، مهدی طارمی، وحید امیری؛ سردار آزمون"

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار