همراه اول
2. اسفند 1397 - 9:31   |   کد مطلب: 34426
۵ نامزد برای یک صندلی؛ کشتی همدان تا پایان سال صاحب رئیس می‌شود
درحالی مجمع انتخاباتی ریاست هیئت کشتی استان همدان تا پایان امسال برگزار می‌شود که ۵ نامزد برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،درحالی مجمع انتخاباتی ریاست هیئت کشتی استان همدان تا پایان امسال برگزار می‌شود که ۵ نامزد برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کردند.

 شهریورماه امسال بود که علی رحیمی‌فر، رئیس هیئت کشتی استان همدان، به دلیل مشغله کاری و نیز سنگ‌اندازی افراد زیاده‌خواهی که از دایره تصمیم‌گیری کشتی همدان بیرون مانده بودند استعفا داد.

با آنکه رسول خادم، رئیس وقت فدراسیون کشتی، و رسول منعم، مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان همدان، با این استعفا مخالفت کردند اما با اصرار رحیمی‌فر عاقبت این استعفا در یازدهم مهرماه مورد موافقت فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان قرار گرفت.

با پذیرش استعفای رئیس هیئت کشتی، مدیرکل وقت ورزش و جوانان حمیدرضا درویشی را به عنوان سرپرست هیئت به فدراسیون معرفی کرد تا در مدت 3 ماه مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را فراهم کند؛ اما از آنجا که نفر اول کشتی استان بودن در مدت زمانی کوتاه زیر دندان سرپرست هیئت مزه کرده بود وی به جای فراهم کردن مجمع به دنبال جذب رأی اعضا برای خود بود تا با کسب آرای لازم بر صندلی ریاست هیئت ورزش اول استان تکیه بزند.

دوران برزخی کشتی همدان

سه ماه نخست امسال سرپرستی هیئت کشتی استان همدان به پایان رسید و هیچ اقدامی برای برگزاری مجمع رخ نداد، اما در این میان کشتی همدان اتفاقات ناگواری و تلخی را از جمله شیوع قارچ در سالن‌های کشتی، اخذ وجوه غیرقانونی تعدادی از عوامل هیئت از نوآموزان، کنارگذاشتن چهره‌های مطرح کشتی استان از دایره تصمیم‌گیری، بی‌توجهی به کشتی بانوان، به وزن نرسیدن کشتی‌گیران در مسابقات مختلف، عدم اعزام تیم کشتی فرنگی نوجوانان استان به مسابقات قهرمانی کشور به دلیل مشکلات مالی، و عدم کسب سهمیه تیم ملی در مسابقات جام تختی تجربه کرد.

کارشناسان کشتی که از دوره سرپرستی به عنوان دوره برزخی یاد می‌کنند عمده دلیل این ناکامی‌های بزرگ را عدم تجربه کافی درویشی در مدیریت کلان و استفاده از افرادی در مسئولیت‌های مهم می‌دانستند که منافع و مطامع فردی را به منافع کشتی ترجیح می‌دادند.

با همه این اوصاف مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان همدان تصمیمی برای تغییر سرپرست هیئت نداشت تا برای یک دوره 3 ماهه دیگر سرپرستی درویشی در هیئت کشتی استان همدان تمدید شود.

یک توفیق اجباری برای کشتی همدان

اما یک اتفاق غیرمنتظره در بخش مدیریت کلان ورزش استان به یک توفیق اجباری برای ورزش اول همدان تبدیل شد.

در حالی که هیچ کس انتظار تغییر و تحولی را در راس اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نداشت رسول منعم که مدت 40 ماه عنان ورزش استان را در اختیار داشت جای خود را به محسن جهانشیر، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان داد تا درویشی تنها حامی خود را از دست بدهد.

جهانشیر که با شناخت کافی از وضعیت ورزش همدان این مسئولیت را قبول کرده بود در یکی از اولین فرامین خود به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان دستور داد که هیچ یک از کارمندان این اداره کل حق فعالیت در هیئت‌های ورزشی را تحت عنوان رئیس، نایب رئیس، دبیر و خزانه دار ندارند.

با اعلام این دستور تمام آرزوهای سرپرست هیئت کشتی استان همدان که کارمند اداره کل ورزش و جوانان بود برای ریاست هیئت بر باد رفت. حتی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی برخی دوستان درویشی در وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی برای مستثنی کردن سرپرست هیئت از این قانون خللی در تصمیم جهانشیر ایجاد نکرد تا مدیرکل ورزش و جوانان استان در اولین امتحان خود یعنی اجرای قانون سربلند بیرون بیاید.

جهانشیر که سروسامان بخشیدن به وضعیت اسفبار کشتی همدان را در رأس برنامه‌های خود قرارداده بود بلافاصله به سرپرست هیئت دستور داد تا هرچه زودتر مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان همدان را فراهم کند.

6 نفر ثبت نام کردند، یک نفر انصراف داد

با آگهی شدن برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کشتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار استان زمان ثبت نام نامزدها تا 17 بهمن ماه تعیین شد. با پایان مهلت قانونی 6 نامزد برای نشستن بر روی صندلی ریاست هیئت کشتی استان همدان ثبت نام کردند.

حمیدرضا یاری، رئیس هیئت تیراندازی با کمان استان و مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر، وحید بیگم جانی از مربیان مطرح کشتی همدان و مدیرعامل اسبق باشگاه الوند، جلال صابریون، رئیس اسبق هیئت کشتی استان، محمد فتحی سرپرست هیئت شهرستان همدان، حمیدرضا مومیوند از پیشکسوتان کشتی استان و میثم مصطفی جوکار از کشتی‌گیران اسبق شهرستان ملایر افرادی بودند که فرم ثبت نام را پر کردند.

چند روز پس از پایان مهلت ثبت نام نامزدها، جلال صابریون از حضور در انتخابات انصراف داد تا تعداد نامزدهای ریاست هیئت کشتی استان همدان قبل از احراز صلاحیت‌ها به 5 نفر برسد.

بی‌تردید در صورت تأیید و احراز صلاحیت این 5 نامزد از سوی مراجع ذیصلاح شاهد یک انتخابات داغ برای هیئت کشتی استان همدان تا قبل از پایان سال 97 ( این انتخابات به احتمال زیاد در نیمه اسفند ماه برگزار می‌شود) خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار