همراه اول
6. خرداد 1398 - 12:16   |   کد مطلب: 34475
رزمنده‌ای که 1500 کیلومتر به عشق شهدای کربلای 4 رکاب زد
دوچرخه سوار همدانی علت سفر معنوی خود به سمت یادمان شهدای کربلای چهار را حضور خود در گردان 56 استان همدان و تداعی خاطرات دوران جنگ و زنده شدن یاد و خاطره شهدای غواص بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،یاد کردن از شهدا و زنده نگه داشتن خاطره‌های آنها در جامعه کنونی ما که دشمن تمامی تلاشش را برای از بین بردن فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد به کار گرفته کاری ارزشی است و یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم در مقابل فرافکنی‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمنان نباید غبار فراموشی بگیرد و از ذهن مردم پاک شود بلکه باید با شیوه‌ها و روش‌های مختلف در سطح جامعه مطرح و حتی با شدت و قدرت بیشتری برای نسل‌های بعد از جنگ تبیین شود.

نیروهای انقلابی سال‌هاست با برگزاری یادواره‌ها، شب‌خاطره‌ها، شب شعرها، نوشتن کتاب‌ها و ...در این راه قدم گذاشته و به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: « امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» سعی کرده‌اند این رسالت را انجام دهند و نیز هستند افرادی که خلاقانه برای زنده کردن یاد شهدا و عملیات‌های افتخارآفرین جنگ تحمیلی کارهایی نو کنند مانند کاری که داریوش زیوری شایسته یکی از رزمندگان دفاع مقدس با رکاب زدن خود انجام داده و  به عشق و یاد شهدای عملیات کربلای چهار، مسافت هزار و 500 کیلومتری را رکاب زده  و خود را به این میعادگاه رسانده است.

 

داریوش زیوری‌شایسته در گفت‌وگو با خبرنگار نافع اظهارداشت: متولد 1349 و بازنشسته فرهنگی و ساکن همدان هستم که حدود چند سالی است در رشته دوچرخه‌سواری فعالیت داشته و دو سالی است که به طور جدی با دوچرخه سفر می‌کنم و تاکنون دور ایران و چندین کشور همسایه را رکاب زده‌ام.

وی اضافه کرد: امسال دی ماه سفر خود را آغاز کردم و بعد از سفر به اصفهان، شیراز، خوزستان، بوشهر و در نهایت سفر خود را به یادمان شهدای کربلای چهار ختم کردم.

دوچرخه سوار همدانی علت سفر معنوی خود به سمت یادمان شهدای کربلای چهار را حضور خود در گردان 56 استان همدان و تداعی خاطرات دوران جنگ و زنده شدن یاد و خاطره  شهدای غواص  بیان کرد.

وی افزود: سفر به سمت یادمان را از دوم اسفندماه آغاز شده و این سفر دو هفته طول کشیده و در 16 اسفندماه به پایان رسید.

زیوری با اشاره به اینکه ورزش روح و جسم انسان را جلا می‌دهد، گفت: دوچرخه‌سواری یک حرکت ورزشی پاک بدون ایجاد آلایندگی بوده و هزینه کمی داشته و مقرون به صرفه است.

وی عنوان کرد: سفر با دوچرخه سختی‌های خود را دارد، جاده نامناسب، بدی آب و هوا و تنها بودن در طول مسیر و حیواناتی که ممکن است با آنها روبرو شویم و نداشتن اسکان درست و حسابی از مهم ترین مشکلات یک دوچرخه سوار است اما داشتن هدف و انگیزه سفر را لذت بخش می‌کند و توان ادامه راه را به انسان می‌دهد.

این رزمنده همدانی با بیان اینکه سال 98، سالی پربار در این حرفه ورزشی است، خاطرنشان کرد: در سال آینده برنامه‌های متعددی خواهم داشت و اتمام سفر به دور ایران با شروع از کردستان و سفر به کشورهای خارجی از جمله برنامه‌ها در سال 98 است.

نافع 

دیدگاه شما

آخرین اخبار