همراه اول
1. فروردين 1398 - 11:29   |   کد مطلب: 34515
عادل فردوسی‎پور، جوانی‎ که در برنامه تلویزیونی منوچهر نوذری متفاوت بودن خود را نشان داد و چند سال بعد روش خاصش را در اجرا و گزارشگری وارد عرصه گزارشگری فوتبال در رسانه ملی کرد، حال چندهفته ای است که خبر رفتن وی از برنامه نود و تغییرات و تحولات این برنامه در سال آینده به سوژه داغ رسانه ها وشبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

عادل فردوسی‎پور، جوانی‎ که در برنامه تلویزیونی منوچهر نوذری متفاوت بودن خود را نشان داد و چند سال بعد روش خاصش را در اجرا و گزارشگری وارد عرصه گزارشگری فوتبال در رسانه ملی کرد.

 فردوسی‌پور در سال ۱۳۸۴ با گروه اجراییِ نمایش «فنز» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان همکاری کرد و در این نمایش صداپیشهٔ یک گزارشگر فوتبال بود. وی در حیطه برنامه سازی هم در حد نسبتا مطلوبی فعالیت می کند هر چند که در این 20 سالی که وی برنامه 90 را اداره کرد انتقادات زیادی نسبت به نحوه برنامه سازی اش وجود داشته و هست. حال چندهفته ای است که خبر رفتن عادل فردوسی پور از برنامه نود و تغییرات و تحولات این برنامه در سال آینده به سوژه داغ رسانه ها وشبکه های اجتماعی تبدیل شده است.
در ادامه نظر برخی از کارشناسان و ورزشکاران را در این رابطه می‎خوانید.

 

بیژن ذوالفقارنسب:

انتصاب عادل فردوسی‌پور به سمت قائم‎مقامی شبکه ورزش را کارساز می‌بینم

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌و‌گو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اخباری مبنی بر انتصاب عادل فردوسی پور به عنوان قائم مقام شبکه ورزش، عنوان کرد: فردوسی پور تخصص فعالیت 20 ساله در صدا و سیما را دارد، هرچند تخصص او چیز دیگری است اما فکر می‌کنم که اگر این انتصاب انجام شود او موفق خواهد بود.

مربی سابق تیم ملی ابراز داشت: قطعا سمت قائم مقامی شبکه ورزش یک پست تخصصی است اما چون فردوسی پور فارغ از مسایل ورزشی تحصیلات دانشگاهی دارد و صاحب فکر و هوش نیز است می تواند تجربه و دانش خود را در خدمت سایر رشته های ورزشی نیز قرار دهد و به رشد ورزش ایران در رشته های مختلف کمک کند.

وی افزود: در صورت انتصاب آقای فردوسی پور به این سمت باید به او زمان داد تا بتوان در مورد این انتصاب اظهار نظر کرد اما در کل من این اتفاق را مثبت می بینم.

 
کارشناس ورزشی:

تفکر و خلاقیت فردوسی‌پور می‌تواند در سطح کلان ورزش تحول ایجاد کند

امیرهمایون دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد در مورد موضوع قائم‌مقامی عادل فردوسی‌پور در شبکه ورزش اظهار کرد: فردوسی‎پور یک رویکرد و فضای جدید و طرحی نو را در ورزش ما به وجود آورد.

وی افزود: فردوسی‌پور ضمن اینکه اشراف کاملی به تمام مباحث فنی به ویژه فوتبال داشت، موجب یک تاثیرگذاری خاصی در رشد و توسعه فوتبال کشور شد.

نایب رئیس سابق هیئت فوتبال استان کرمانشاه بیان کرد: برنامه 90 وی هم در رشد و توسعه فوتبال کشور بسیار تاثیرگذار بود و هم در ارتقای لیگ و تیم ملی و قطعا همین دیدگاه وی در بحث کلان ورزش و بسیاری از رشته‎ها هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

دولتشاهی تصریح کرد: فردوسی‌پور یک پتانسیل خوبی است که یک تفکر جدید را به ورزش ما تزریق کرد و این تفکر و خلاقیت می‌تواند تحولات خوبی در تمام رشته های ایجاد کند، لذا اگر مورد حمایت قرار گیرد تا صادقانه و خوشفکر در فضایی با برنامه در خدمت ورزش باشد قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

دولتشاهی با بیان اینکه فردوسی‌پور حق زیادی بر گردن فوتبال کشور دارد، گفت: وی تنها در بعد فنی تاثیرگذار نبود و در بخش‌های داوری و مربیگری هم باعث شد داوری‌ها ارتقا یابد و مربی‌های ما هم علم خود را به روز کنند و از همه مهمتر فوتبال ما به روز شود.

نایب رئیس سابق هیئت فوتبال استان کرمانشاه افزود: اگر این تغییر و تحولات باعث ارتقای فردوسی‎پور به جایگاه‌های بالاتر شود می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و این تفکر نو به دیگر رشته‎های ورزشی که بسیار نیازمند به تفکرات امثال وی هستند تسری یابد.

دولتشاهی بیان داشت: یادمان باشد از امثال وی باید برای ارتقای سایر رشته‎ها هم استفاده کرد و قطعا تفکرات وی در بسیاری‎ها از رشته‎ها که پتانسیل مدال‌آوری و درخشش در عرصه‌های بین‌المللی دارند می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

چرخابی:

قرار بود فردوسی‎پور همه کاره شبکه ورزش شود

کارشناس فوتبال کشور در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر انتصاب عادل فردوسی‎پور به قائم مقامی شبکه ورزش بیان کرد: فردوسی‎پور نقش بسیار بزرگی در بهتر شدن فوتبال ایران دارد.

حسین چرخابی ادامه داد: طبق این اخباری که منتشر شد، قرار بود نقش بزرگی به فردوسی‎پور بدهند و به نوعی همه‎کاره شبکه ورزش می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: این انتصاب نباید مانع سایر فعالیت‎های حرفه‎ای وی شود.

 

کاپیتان تیم شهرداری همدان:

فروسی‌پور در پست قائم مقامی شبکه ورزش عملکرد خوبی خواهد داشت

هادی بلوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار نافع با اشاره به پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش به عادل فردوسی‌پور اظهار داشت: عادل تقریبا ۲۰ سال است که برنامه ۹۰ را به نحو احسن اداره می‌کند و خودش را فرزند رسانه می‌داند.

وی ادامه داد: به نظر من عادل فردوسی‌پور هم در برنامه 90 و هم در پست قائم مقامی شبکه ورزش می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

کاپیتان تیم شهرداری همدان تصریح کرد: عادل اگر در بخش تخصصی فوتبال باشد موفق‌تر است و می‌تواند در پست قائم مقامی هم عالی عمل کند.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم از برنامه 90 بیشتر است، گفت: قائم ‌مقامی عادل در شبکه ورزش بستگی به سیاست‌های کلی وی و کارهایی که می‌خواهد انجام دهد دارد.

بلوری خاطرنشان کرد: برنامه 90 پرمخاطب است و مردم دوستدار برنامه 90 هستند.

 

قهرمان کیک بوکسینگ جهان:
محدود کردن فردوسی پور به فوتبال اجحاف در حق اوست / لزوم استفاده از توانایی های عادل در ارتقا ورزش

منصور صادقی؛ قهرمان جهان و آسیا در رشته کیک بوکسینگ در گفتگو با “راه آرمان” ضمن انتقاد از محوریت فوتبال در جامعه گفت: یکی از اعتراض های همه ورزشکاران این است که تمرکز تمام مسئولین و جامعه بر فوتبال است.

وی ادامه داد: در حالیکه در زمینه فوتبال توفیقات خوبی نداشته ایم اما در ورزش‎های انفرادی و رسمی همیشه ایران در آسیا و جهان موفق به کسب رتبه های برتر شده است.

نائب قهرمان ووشوی جوانان جهان با تاکید بر لزوم تغییر نگاه مسئولین اظهار داشت: سال ۹۸ باید توجه از سمت صرفا فوتبال به سمت رشته های انفرادی رود.

صادقی با اشاره به توانایی های عادل فردوسی پور خاطرنشان کرد: فردوسی پور با توجه به توانایی های بالا در زمینه ورزش و تجربیات بسیارش می تواند فرد توانمندی در ورزش و نه فقط در رشته فوتبال باشد.

قهرمان جهان و آسیا در رشته کیک بوکسینگ در پایان گفت: فردوسی پور تخصصش در زمینه فوتبال است و در جایگاه خودش هم موفق بوده است زیرا عادل فرد توانمند فوتبال ایران است و متعلق به خانواده فوتبال بوده اما محدود کردن او با توجه به استعدادهای ورزشی اش به فوتبال اجحاف است قطعا می تواند در همه زمینه های ورزشی موفق باشد.

 

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی مطرح کرد:

استفاده از تجارب و توانمندی‌های فردوسی پور در بخش‌های دیگر صداوسیما/ خوراک درست کردن برای این و آن ممنوع!

محمدرضا غفاری رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در گفتگو با  دیار آفتاب؛ در خصوص حاشیه‌های پیش‌آمده در مورد تغییرات احتمالی در برنامه ۹۰ ضمن تأکید بر اینکه هر سیستمی خودش می‌داند چگونه سیاست‌گذاری کند گفت: در رابطه با برنامه‌های صداوسیما نیز سیاست‌گذاران صداوسیما تصمیم‌گیرنده هستند و خودشان می‌دانند که بر اساس مسائل چه تصمیمی بگیرند.

غفاری ضمن بیان اینکه این شکل تصمیمات مانند تغییرات در برنامه ۹۰، برآمده از تصمیمات شورای سیاست‌گذاری است افزود: مطمئناً در این تغییرات رسانه ملی باید تمام ابعاد را در نظر بگیرد تا آسیبی به هیچ‌کس و در کل به ورزش کشور وارد نشود.

وی عنوان کرد: با توجه به توانمندی‌های فردوسی پور، مسئولین صداوسیما حتماً از او استفاده می‌کنند و باید هم این اتفاق بیفتد درهرحال می‌توان از او در جاهای دیگر طبق تجربه و توانمندی‌اش استفاده کرد.

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی بیان کرد:  البته آقای فردوسی پور بچه‌های خوبی مانند آقای میثاقی را آماده کرده است و شاید صلاح تصمیم گیران صداوسیما بر این است که این اتفاق بیفتد.

وی اظهار کرد: ازنظر من باید ورزش یک تشکیلات بی‌طرف باشد و جوانمردی و معرفت در آن حاکم. و این سوای از ایمان ورزش‌کاران به مولا علی (ع) و دیانت آن‌هاست که همیشه بانام و یاد خدا و مولا علی (ع) در میدان‌ها ورزشی حاضر شدند.

غفاری خاطرنشان کرد: معتقدم که در این مسائل نباید برای این و آن خوراک درست کنیم و بهتر است که کار را به دست سیاست‌گذاران و شورایی که برنامه‌ریزی می‌کند واگذار شود.

 

مدیرکل صدا و سیمای استان همدان:

فردوسی‌پور مدیریت سایر قسمت‌ها را تجربه کند

مدیر کل صدا و سیمای همدان گفت: تغییر و تحول در تمام شبکه‌ها و برنامه‌های رسانه ملی باعث پیشرفت خواهد شد و فردوسی‌پور باید مدیریت در سایر قسمت‌ها را نیز تجربه کند.

مهدی دهقان‌نیری در گفت‌وگو با خبرنگار نافع گفت: برنامه ورزشی 90 برنامه‌ای پر مخاطب و جوان‌گراست اما آنچه مهم است عدم ثبات در یک پست و مدیریت است که باعث رکود خواهد شد.

وی ادامه داد: تغییر و تحول در برنامه‌های رسانه ملی مقدمه و لازمه پیشرفت خواهد بود و ما باید در عرصه رقابت اخلاق حرفه‌ای داشته باشیم و میدان را برای جوانان دیگر باز کنیم و در کنار آن جوانان تجربیات خود را نیز منتقل کنیم تا شاهد رشد بیشتری باشیم.

مدیر کل صدا و سیمای همدان تصریح کرد: عادل فردوسی‌پور مجری حرفه‌ای و محبوبی است که نباید بیش از این اصرار بر جایگاه خود داشته باشد و ‌مدیریت در سایر قسمت‌ها را نیز تجربه کند.

 

مربی فوتبال:

حضور “فرودسی پور” کمک خوبی به ورزش در رسانه ملی می کند/ از تجربیات “عادل” باید استفاده کرد

مهدی توپچی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: عادل فردوسی پور سابقه خوبی در حوزه ی ورزش در رسانه ملی دارد.

وی افزود: “عادل فردوسی پور” مجری گری برنامه پر مخاطب “۹۰” را داشته است و مردم خیلی ارتباط خوبی با این برنامه برقرار کردند.

مربی اسبق تیم استقلال اهواز اظهار کرد: عادل فرودسی پور کمک خیلی خوبی به ورزش رسانه ملی است و از تجربیاتش در این حوزه باید استفاده کرد.

وی ادامه داد: “نود” یک برنامه چالشی است اما حضور عادل کمک خوبی به ورزش در رسانه ملی است.

 

دوقولوهای دونده ایلامی:

قائم مقامی فردوسی پور در شبکه ورزش منجر به تحولات خوبی می شود

به گزارش ایلام بیدار ، جلیل و خلیل ناصری دوقولوهای دونده چرداولی هستند که مقام های زیادی را در مسابقات مختلف کشوری و جهانی کسب کرده اند و مایه افتخار استان ایلام و حتی ایرانیان هستند.

جلیل ناصری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اخبار منتشره مبنی بر پیشنهاد قائم مقامی شبکه ورزش به عادل فردوسی پور گفت:عادل سال های زیادی در عرصه های ورزشی فعالیت کرده است.

این دونده چرداولی تصریح کرد:قائم مقامی عادل فردوسی پور در شبکه ورزش می تواند تحولات مهمی را دراین شبکه به وجود بیاورد وپیشرفت مهمی برای این مجزی محسوب می شود.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت خود و برادرش اشاره و گفت: در اردوی تیم وملی ودر شهرکرد در حال آماده سازی برای مسابقات آسیایی هستیم.

ناصری افزود:بعد از نوروز در مسابقات مالزی ودر اردیبهشت ماه برای مسابقات آسیایی مسابقه داریم که امیدواریم بتوانیم مدال کسب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،

دیدگاه شما

آخرین اخبار