همراه اول
9. فروردين 1398 - 13:26   |   کد مطلب: 34549
حساس ترین 48 ساعت در غرب آسیا
با انجام سه دربی حساس در سه کشور غرب آسیایی فوتبال سه کشور ایران، عربستان و قطر اوج هیجان را تجربه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از  "ورزش سه"،امشب در عربستان بازی بزرگ الهلال – النصر و فردا پرسپولیس – استقلال درورزشگاه آزادی؛ ودر قطر دربی الدحیل – السد با خیل ستارگان خارجی .

درعربستان: سابقه دشمنی الهلال و النصر بسیار طولانی است.دو باشگاه زرد و آبی پوش شهر ریاض که قبل از نزول ناگهانی النصر در دهه گذشته به همراه الاتحاد مثلث قدرت فوتبال این کشور را ساخته اند.

امشب این دو تیم درحداقل تفاوت امتیازی یک بازی حساس را برای قهرمانی رقابتهای لیگ عربستان برگزار می کنند. جدال دو تیمی که در لیگ قهرمانان با استقلال و ذوب آهن هم گروهند. البته شش هفته تا اتمام لیگ عربستان باقی مانده اما در نهایت این بازی تا حد زیادی می تواند تکلیف قهرمانی را روشن کند.دو تیم پرستاره و متمول هستند و بازیکنان بزرگی مثل عبدالرزاق حمدلله (النصر)، بافاتیمبی گومیس(الهلال)، کارلوس ادواردو(الهلال)،احمد موسی (النصر)،نورالدین امربات(النصر) و البته سباستین جووینکو(الهلال). در جدول لیگ عربستان الهلال با دو امتیاز پیش است و یک تساوی در خانه النصر هم برای ادامه کار عالی است.این مسابقه امشب (22:10)از آنتن پخش می شود.

 

 

درقطر: فرداشب مسابقه الدحیل – السد یک بازی بزرگ در سطح آسیاست که بین دو تیم اصلی و مدعی قطر در همه این سالها برگزار می شود. السد در حال حاضر با 50 امتیاز صدرنشین است و با یک تساوی هم احتمالا به مقام قهرمانی خود در مسابقات امسال قطعیت می بخشد.اما دحیل با ستاره هایی مثل بن عطیه و ناکاجیما،معزعلی و العربی برای پیروزی به زمین خواهد آمد.بردی که روی فاریا و تیمش را 49 امتیازی خواهد کرد. اگر نتیجه بازی به سود السد به اتمام برسد آنها جشن قهرمانی شان را در ورزشگاه برگزار خواهند کرد چون با احتساب این بازی فقط سه دیدار تا اتمام لیگ قطر باقی است و کار به پایان خواهد رسید. بازی جذاب هم گروه های استقلال و پرسپولیس را فرداشب از آنتن تماشا کنید.

 

 

در ایران: پرسپولیس و استقلال. مصاف هشتاد ونهم با توجه به وضعیت این دو تیم در جدول رده بندی ، بی درنگ ما را به یاد جدال این دو تیم درتاریخ 28 دی ماه 1369 می اندازد دیداری که مانند همین بازی در صورت برتری استقلال در پایان نود دقیقه ، جای این دو تیم در صدر جدول جابه جا می شد و حالا پس از 29 سال دوباره این دو تیم در چنین موقعیتی به مصاف هم می روند . آن بازی به قضاوت مرحوم هادی دزفولی یکی از درگیرانه ترین بازی های این دو تیم به شمار می رفت که در نهایت با دو اخراجی و یک تساوی یک بر یک به پایان رسید. پرسپولیس آن شب  توانست صدقه سر پاس رو به جلوی زیبای  فریبرزمرادی و ضربه استادانه پیوس جایگاه خود در صدر جدول حفظ کند و در نهایت به مقام قهرمانی دست یابد اما این بار استقلال به دنبال کسب نتیجه در مسابقه ایست که قبلا هم با وینفرد شفر آن را برده است. صد البته دربی آخرین بازی فصل نیست و حتی به صورت قطعی در تعیین قهرمان نقش ندارد چون 7 هفته سنگین دیگر بعد از دربی پیش روی هر دوتیم است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار