همراه اول
29. فروردين 1398 - 8:27   |   کد مطلب: 34629
توسعه صنعت اسب و ورزش سوارکاری را جدی بگیریم
معاون امور عمرانی استاندار همدان : حضور پر رنگ تر بخش خصوصی در توسعه صنعت اسب و ورزش سوارکاری و ایجاد باشگاههای ورزشی سوارکاری و زیرساختها را جدی بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،در نشستی در حضور مهندس محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندار همدان ، مهندس محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان و سیّد وحید برقعی رئیس هیئت ورزشی سوارکاری استان همدان وضعیت توسعه صنعت اسب و مراکز تولید و پرورش و روند سرمایه گذاری علاقمندان و بخش خصوصی در ایجاد باشگاههای ورزشی سوارکاری و زیرساختها در سطح استان به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در ابتدای این جلسه محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان با برشمردن ویژگیهای ورزش سوارکاری و مراجعه علاقمندان به سرمایه گذاری در سطح شهر و شهرستانهای تابعه و ادارات شهرستانها ، مهمترین موضوع را در تعیین تکلیف و شیوه تغییر کاربری زمین های معرفی شده و نحوه صدور مجوزهای قانونی در ساخت و تجهیز نزد دستگاههای اجرایی عنوان کرد.
رئیس هیئت ورزشی سوارکاری استان همدان نیز از علاقمندی بخش خصوصی و سرمایه گذاران در طی دو دهه گذشته و حمایت بخش خصوصی و مالکین اسبها در روند توسعه صنعت اسب و ورزش سوارکاری مطالبی را عنوان کرد.
سیّد وحید برقعی ضرورت حفظ سرمایه های موجود و ایجاد امکان حضور پر رنگ بخش خصوصی و تسریع در روند صدور مجوزهای لازم با رویکرد توجه به سرمایه گذاران و فرصتهای شغلی جدید و موردنیاز بازار کسب و کار کشور، توضیحاتی را بیان کرد.
رئیس هیئت سوارکاری استان همدان گفت : با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دو حوزه ایجاد زیرساختها و همچنین آموزش سوارکاران و تولید و پرورش اسب بعنوان ابزار موردنیاز ورزشکاران رشد قابل توجه را شاهد بوده ایم و در کنار این مهم مراکز تولید و پرورش اسب استان چه در حوزه تولید اسبهای اصیل ایرانی و چه اسبهای ورزشی و نژادهای بین المللی ضمن تولید با کیفیت و تأمین بخشی از نیاز بازار اسب و سوارکاری ، موجب حفظ سرمایه های موجود ، ایجاد اشتغال پایدار و موّلد و جلوگیری از خروج ارز و سرمایه های کشور را فراهم کرده است.
محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز زمینه های مناسب و ضرورت توجه به اشتغال و کارآفرینی و فرصتهای شغلی جدید در روند سرمایه گذاری صنعت اسب و اقلیم مناسب استان در تمامی زمینه های این صنعت رو به رشد و نوین را مورد توجه قرار داد و گفت : حضور پر رنگ تر بخش خصوصی در توسعه صنعت اسب و ورزش سوارکاری و ایجاد باشگاههای ورزشی سوارکاری و زیرساختها را بایستی جدی بگیریم.
در ادامه با توجه به موارد مطرح شده مقرر شد در طی هفته آتی گزارشی جامع از فرصتهای صنعت اسب و ورزش سوارکاری و چالشهای پیش رو و مشکلات متقاضیان توسعه و تأسیس مراکز تولید و پرورش اسب و باشگاههای ورزشی تهیه و در هفته دوم اردیبهشت ماه سالجاری جلسه ای با حضور مدیران مرتبط دستگاههای اجرایی استان همدان برگزار گردد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار