همراه اول
29. آذر 1398 - 11:42   |   کد مطلب: 34694
آشنایی با خاصیت پای مرغ
به افرادی که دچار مشکل درد زانو و غضروف زانو هستند بسیار توصیه می شود که پای مرغ مصرف کنند

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،یکی از مواد خوراکی پرخاصیت که تقریبا همه افراد خواص آن را می دانند پای مرغ است. پای مرغ ماده ای بسیار پرخاصیت برای استخوان سازی و غضروف سازی است ازین رو برای افراد مسن و کودکان بسیار مفید است. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم درباره خاصیت پای مرغ بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید

خاصیت پای مرغ برای بدن

پای مرغ خواصی بسیار زیاد دارد که باید آن را حتما در رژیم غذایی جای داد؛ پای مرغ بهترین درمان برای پوکی استخوان، بهترین درمان راشیتیسم، بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروف‌ها، بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش، بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان، بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر، بهترین درمان برای سرما خوردگی و ضعف شدید و بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان به شمار می‌رود.

بد نیست بدانید پای مرغ بخوریم یا نخوریم؟

عده‌ای از متخصصان نیز تغذیه بر این باورند که با مصرف گلوکزامین و کندرایتین از بروز آرتروز در مفاصل و غضروف‌های بدن جلوگیری می‌شود و با خوردن پنجه مرغ این مشکل به وجود نمی‌آید. چرا؟ چون پنجه مرغ حاوی کلاژن است.

پای مرغ بخوریم یا نخوریم؟اینکه‌گفته شده از پنجه مرغ (پای مرغ) می‌توان در درمان راشیتیسم یا نرمی استخوان استفاده کرد، اساس و پایه علمی ندارد.

پای مرغ، فواید و مضرات

می‌گن پای مرغ به خاطر خاصیت ژلاتینی‌که داره، خیلی برای استخوان‌های بدن و زانو خوبه و غضروف‌سازی می‌کنه. تو که غضروف زانوت مشکل داره بپز و بخور معجزه می‌کنه. دیگه لازم نیست کلی پول دکتر بدی.»

شاید شما هم که از درد زانو یا سایر استخوان‌های بدن‌تان رنج می‌برید، این توصیه عامیانه را شنیده باشید و برای یک‌بار هم که شده پای مرغ را طبخ و نوش‌جان کرده‌ باشید. اگر باز هم قصد دارید این روند را ادامه دهید تا شاید غضروف از دست رفته‌تان بازسازی شود، به شما توصیه می‌کنیم دست نگه دارید چراکه به گفته کارشناسان مصرف پای مرغ برای عده‌ای از افراد می‌تواند مفید باشد و برعکس برای عده‌ای دیگر مضر و حتی ممکن است زندگی‌شان را به خطر بیندازد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار