همراه اول
18. ارديبهشت 1398 - 8:40   |   کد مطلب: 34726
شهید شمسی‌پور با ‌یک گردان ۲۴۵ نفره ‌شهر سعدیه عراق را از دست داعش آزاد کرد
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین همدان گفت: شهید شمسی‌پور با فرماندهی یک گردان ۲۴۵ نفره از پیشمرگان عراقی موفق شد شهر سعدیه عراق را از دست داعش آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،سردار مهدی فرجی در آیین اختتامیه چهارمین دوره المپیاد ورزش محلات همدان با بیان این که در سیل اخیر شهردار همدان و مدیران مناطق آستین‌ها را بالا زدند و کار عملیاتی و انقلابی انجام دادند اظهار داشت: کاری که شهرداری انجام داد در سطح نظامی به عملیات جنگ آب مشهور است؛ کاری که سپاه پاسداران در فاو انجام داد.

وی افزود: خدمات و فعالیت‌های شهرداری همدان در سیل اخیر باعث شد جلوی خسارت‌های سنگین سیل به مردم گرفته شود و ما به نمایندگی از مردم از شهرداری و شهردار همدان تشکر می‌کنیم.

سردار فرجی با تقدیر از کسانی که این دوره از المپیاد ورزش محلات را در کاری فرهنگی مزین به نام شهید علیرضا شمسی پور کردند گفت: این شهید بزرگوار 34 سال در مجموعه سپاه بود. 8 سال در جنگ تحمیلی حضور داشت. پس از آن به عنوان مدافع حرم وارد کارزار با داعش شد و به عنوان جستجوگران نور نیز در تفحص شهدا مشارکت می‌کرد. در عرصه ورزش نیز حضور مستمر داشت.

وی عنوان کرد: شهید شمسی‌پور یک انسان معمولی نبود. بارها تا مرز شهادت پیش رفت و عاقبت به آرزوی خود رسید و به جمع دوستان و همرزمان شهید خود پیوست.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با اشاره به این که شهید شمسی‌پور در دل جنگ سوریه در شهری که 75 هزار نفر شیعه داشت تیم فوتسال تشکیل داد تصریح کرد: این شهید عزیز 70 روز در سوریه بود و از آنجا بلافاصه برای تفحص شهدا به منطقه کانیمانگای عراق رفت.

وی افزود: شب قبل از شهادت شهید شمسی‌پور با من تماس گرفت و گفت 10 شهید در این منطقه پیدا کردیم و یک شهید دیگر باقی مانده دعا کنید تا این شهید را هم پیدا کنیم.

فرجی با اشاره به این که قرار بود در روزی که علی شمسی‌‌پور به شهادت رسید، در مراسمی در دانشگاه آزاد از راویان راهیان نور تجلیل به عمل بیاید اظهار داشت: لوح تقدیر علی شمسی‌پور اولین لوحی بود که به من دادند در همان لحظه تلفنم زنگ خورد و خبر شهادت شهید را دادند. همان بالای جایگاه گفتم صاحب این لوح بهشتی شدند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با بیان این که در سال 93 گروهی از ارتش مردمی عراق معروف به پیشمرگ‌ها پیش ما آمدند و گفتند به یک فرمانده گردان نیاز داریم تصریح کرد: تنها کسی را که شایسته این امر دیدم شمسی‌پور بود که هم مدیریت خوبی در جنگ داشت و هم به زبان کردی و عراقی مسلط بود.

وی تاکید کرد: شهید شمسی‌پور با فرماندهی یک گردان 245 نفره از پیشمرگان عراقی موفق شد شهر سعدیه عراق را از دست داعش آزاد کند.

انتهای پیام/ تسنیم 

دیدگاه شما

آخرین اخبار