همراه اول
16. تير 1398 - 17:34   |   کد مطلب: 34889
همدان ورزش
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از وجود 6 هزار ناشنوا در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،فریدالدین حجت‌الاسلامی ، منطقه همدان، با بیان اینکه 15 درصد از جامعه معلولان استان مشکل گفتاری و شنوایی دارند، مطرح کرد: با وجود برنامه های شناسایی و غربالگری شنوایی در آینده نزدیک امیدواریم فرد ناشنوایی را در استان نداشته باشیم.

 
وی با اشاره به کمک هزینه اداره کل بهزیستی همدان و مشارکت هیئت امنای بیمارستان شهید بهشتی در سال‌گذشته، گفت: در سال گذشته به تعداد 87 نفر کاشت حلزون انجام شده است و در سالجاری نیز به تمامی مراجعانی که واجد شرایط کاشت حلزون باشند، در صورت انجام عمل مربوطه حمایت‌های سازمانی پرداخت خواهد شد.
 
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر پشت نوبتی برای دریافت سمعک نداریم، براساس درخواست متقاضیان دریافت سمعک در هفته دو روز به مراجعان سمعک ارائه می شود.
 
حجت الاسلامی نداشتن مجوز غربالگری شنوایی مراکز کاشت حلزون را علت اصلی انتظار طولانی کودکان ناشنوا و خانواده‌های آنان دانست و افزود: نبود این مجوز باعث شده تا کودکان ناشنوا و خانواده ها مدت زمان طولانی در جاهای مختلف به‌دنبال دریافت خدمات باشند بنابراین نه تنها هزینه مالی اضافی متحمل می‌شوند بلکه گاهی ناامید شده و یا سن طلایی را از دست می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه یک‌ هفتم یعنی 15 درصد از جامعه معلولان استان مشکل گفتاری و شنوایی دارند، اظهار کرد: 5 هزار و 170 ناشنوای استان همدان در سازمان بهزیستی پرونده دارند و این افراد مانند معلولان دیگر خدمات مستمر و غیرمستمر دریافت می‌کنند که خدمات غیرمستمر شامل ارائه دفترچه بیمه، پرداخت کمک‌هزینه درمان، زندگی و مسکن و ارائه سمعک به این افراد است.
ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار