همراه اول
20. تير 1398 - 19:19   |   کد مطلب: 34900
همدان ورزش
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه در حال حاضر سرانه ورزشی در کشور پایین نیست گفت: مشکل اصلی بخشی‌نگری دستگاه‌هاست که به مدارس اجازه استفاده از فضای ورزشی در اختیار خود را نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،محمد جعفری ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد: دبیران تربیت‌بدنی و مراقبان سلامت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان نقش موثری دارند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «تحصیل»، «تهذیب» و «ورزش» را در آموزش و پرورش در عرض هم می‌دانند افزود: ایشان روحیه نشاط و شادابی در مدارس را در فعالیت‌های فوق برنامه و ورزش همیشه مورد توصیه قرار می‌دهند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در مدارس سراسر کشور در 6 ساحت تربیتی یک ساحت آن به بحث زیستی و بدنی اختصاص دارد و در برنامه درسی ملی نیز در 11 حوزه یادگیری یک حوزه مربوط به سلامت و یادگیری است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در سیاست و برنامه‌های خود هفت مکتب عام را در موضوع مدرسه محوری پیگیری می‌کند گفت: در برابر انجام هفت مکتب عام چهار استراتژی شامل توسعه کیفی در درس تربیت بدنی، مشارکت اولیا در فوق برنامه، توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه و فضاسازی ورزشی وجود دارد.

جعفری در خصوص مدل مدرسه‌محوری در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این مدل مدرسه محور و کانون است و شاخص‌های اصلی در این مدل نیروی انسانی، محتوا و فضا و تجهیزات آموزشی است.

وی با اشاره به اینکه حمایت همه مدیران مدارس از این برنامه لازم است یادآور شد:  هم‌اکنون در کشور 33 هزار معلم تربیت بدنی وجود دارد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استان همدان با داشتن سرانه ورزشی 35 سانتی‌متر سرانه آن از میانگین کشوری بالاست تصریح کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی در کشور پایین نیست، مشکل اصلی بخشی‌نگری دستگاه‌هاست که به مدارس اجازه استفاده از فضای ورزشی در اختیار خود را نمی‌دهند.

وی در خصوص وجود چاقی در بین دانش‌آموزان مدارس نیز بیان کرد: در طرح کاسپین 22 درصد دانش‌آموزان چاق اعلام شده اما براساس آمار آموزش و پرورش کشور این آمار بیش از 22 درصد است.

جعفری با تاکید بر اینکه ورزش تربیتی و همگانی باید در مدارس توسط مربیان تربیت بدنی اجرا شود افزود: آنچه بیش از هر چیز مهم است داشتن سواد جسمی و حرکتی است چراکه اگر دانش‌آموزان با مهارت بنیادین آشنا نباشند در آینده دچار مشکلات ناهنجاری قامتی و ... می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مدارس ابتدایی دخترانه فضاهای کم و بلااستفاده را با تغییر کاربری به کلاس تربیت بدنی تبدیل کنیم گفت: در مجموع از 380 کلاس درس تربیت بدنی در کشور چهار مدرسه ابتدایی سهمیه همدان برای انجام این برنامه است.

افتتاح دو استخر ورزشی امسال در هفته دولت

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با اشاره به اینکه ورزش منظم و مستمر آثار اجتماعی و روانی مطلوبی در افراد جامعه دارد بیان کرد: ورزش علاوه بر کمک فرد در جریان اجتماعی شدن به تکامل شخصیت، پرکردن اوقات فراغت و تصحیح اخلاق و فرهنگ‌سازی نیز کمک می‌کند.

محمد پورداوود با بیان اینکه نقش ورزش در برنامه آمایش سرزمینی انکارناپذیر است ادامه داد: طرح‌های المپیاد مدرسه‌ای، طرح حیات پویا، سلامت قامتی و... از جمله طرح‌های آموزش و پرورش در فعالیت بدنی و ورزش است.

وی با اشاره به اینکه دو استخر ورزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش در هفته دولت در آموزش و پرورش ناحه یک و 2 افتتاح می‌شود اضافه کرد: هم‌اکنون سرانه فضای ورزشی در همدان 35 سانتی‌متر است که باید به بالای یک متر مربع برسد.

پورداوود گفت: همدان با داشتن 2 هزار و 513 مدرسه 40 درصد از مدارس آن در طرح حیات پویا فعال هستند.

خبرگزاری فارس

دیدگاه شما

آخرین اخبار