همراه اول
28. تير 1398 - 20:52   |   کد مطلب: 34926
تمرینات پر فشارکشتی گیران یکی از معضلات رده سنی نونهالان / هیجان و نشاط لازمه ورزش است
رئیس هیات کشتی همدان گفت: خانه کشتی همدان کار و استعدادیابی را از رده های سنی پایه آغاز کرده است و قطعا در سالهای آینده شاهد حضور چهلوانانی روی تشک ها خواهیم بود .

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حمید رضا یاری رئیس هیات کشتی همدان گفت: کشتی ورزش اول استان است بوده و هست چرا که در تمام میادین ملی و بین االمللی افتخار آفرینی کرده است .

وی ادامه داد؛ چند صباحی کشتی استان به حاشیه رفته بود و ما سعی کردیم کار را با اهالی کشتی شروع کنیم و حرکت کشتی استان مجددا آغاز شده است .

یاری عنوان کرد؛ خوشبختانه در مسابقات تیم همدان توانست با تیم های تهران و مازندران رقابت کند و در مسابقات تیرماه که انتخابی تیم ملی امید بود با ۱۰ سهمیه شرکت کند و دانیال شریعتی مقام اول و جلال خدابنده لو مقام دوم و سجاد چهاردولی سوم شدند و سه نفر مقام پنجمی داشتیم .

از سال ۸۵ امسال تیم همدان توانست مقام دوم را کسب کند و انگیزه ای شد برای کشتی گیران و کشتی استانی خیز دیگری بر می دارد.

وی افزود؛ خانه کشتی همدان جمعیت رو به رشدی را دارد و هیجان در کشتی شهرستانها به وجود آمده است .

 

یاری بیان داشت؛ خوشبختانه در تقویم ورزشی امسال توانستیم مسابقات اپن را برگزار کنیم که ۹۰۰ کشتی گیر شرکت کردند و همه کشتی گرفتند .

وی با اشاره به نقش نونهالان در رشد کشتی گفت؛ تصمیم هیات کشتی کار بر روی سن پایه است چرا که استان همدان هم مربی هایی از پهلوانان استان دارد و این خود یکی از عوامل موفقیت اند و کار بصورت سبستماتیک پیش می رود.

 

وی ادامه داد؛ در شهریورماه از ۵تا ۸ میزبانی مسابقات استعدادهای برتر را داریم که در سالن‌ دانشگاه آزاد برگزار می شود.

 

تمرینات پر فشار یکی از معضلات رده سنی نونهالان

تورج ظفری مربی تیم ملی کشتی نونهالان در ادامه گفت ؛ همدان بعد از تهران و مازندران و مشهد چهارمین استان کشتی خیز است که بیشترین مدال را در میادین دارد .

وی ادامه داد؛ خوشبختانه رییس هیات کشتی همدان توانستند همه قهرمانان استان را کنار یکدیگر جمع کنند ، کشتی رشته ای است که دقت و آموزش صحیح نیاز دارد و از همه مهمتر انگیزه می خواهد و این فاکتورها زمانی که تبیین شود فقط نیاز به همدلی و وحدت دارد .

 

ظفری عنوان کرد؛ کشتی استان همدان استعدادهای بالقوه ای دارد که منابع و استعدادهای نهفته ای داریم که نتوانستیم استفاده بهینه کنیم .

مربی تیم ملی کشتی نونهالان گفت؛ در استعدادیابی زمانی موفق هستیم که به استعدادهای مدیریت واقف باشیم .

 

وی تصریح کرد؛ شناسایی استعدادها و حفظ و نگهداری استعدادها باید مورد بررسی قرار گیرد و استعدادهای بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

 

وی با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات نونهالان گفت؛ وقتی را که روی رده های سنی پایه بگذاریم قطعا نتیجه می گیریم و فقط در این مورد دو معضل بزرگ داریم یکی وزن کم کردن های بی رویه است و دوم نداشتن دانش روز مربیان است .

 

ظفری عنوان کرد؛ رسانه ها باید موارد انتقادی را به چالش بکشند ضمن اینکه راهکار و‌‌پیشنهاد هم ارایه دهند و خانواده کشتی انتقاد پذیر است و استقبال می کند‌.

 

قلبم برای کشتی همدان می تپد

این مربی همدانی تیم ملی گفت؛ هر زمان کشتی گیری همدانی روی تشک می رود احساس غرور می کنم و همیشه دلم برای کشتی استان می تپد .

وی ادامه داد؛ رییس هیات کشتی همدان شمع مدیریتی و دانش آن را دارد و کشتی گیران باید از این فرصت استفاده کنند تا این استان کشتی خیز به سمت ایده آل ها حرکت کند .

 

مصطفی جوکار عنوان کرد؛ هیجان و شور و اشتیاق نیاز هر ورزشی است و خوشبختانه هیات کشتی همدان با دانش مدیریتی این مهم را برای ورزشکاران این رشته فراهم کرده است .

وی ادامه داد؛ خاک همدان زرخیز است و کشتی همدان حداقل سه سال زمان نیاز دارد که نونهالان بتوانند به سرمایه های کشتی این استان معرفی شوند .

 

 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار