همراه اول
28. تير 1398 - 20:09   |   کد مطلب: 34928
کسب عنوان سومی کارشناسان را به آینده کشتی همدان امیدوار کرد
رئیس هیئت کشتی استان همدان گفت: کسب عنوان سومی تیم کشتی آزاد همدان در مسابقات ۹ جانبه تهران، کارشناسان را به آینده کشتی در استان امیدوار کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،حمیدرضا یاری در گفت‌وگو با خبرنگارما در همدان، با بیان این که اردوی بسترسازی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان روز گذشته در همدان به پایان رسید، اظهار داشت: این اردو به مدت یک هفته و به درخواست هیئت کشتی استان به میزبانی همدان و در خانه کشتی برگزار شد.

وی افزود: در این اردو 38 کشتی‌گیر نونهال از سراسر کشور حضور داشتند و 12کشتی‌گیر برتر استان نیز در این رده سنی در اردو شرکت کردند و زیر نظر مربیان تیم ملی به تمرین پرداختند.

رئیس هیئت کشتی استان همدان با اشاره به این که تورج ظفری چهره مطرح کشتی استان به عنوان سرپرست در این اردو حاضر بود، گفت: ظفری با اذعان به روند روبه رشد کشتی استان، از میزبانی خوب هیئت کشتی  ابراز رضایت کرد.

وی عنوان کرد: هیئت کشتی برای بازگردان ورزش اول استان به دوران اوج خود تمرکزش را بر روی استعدادیابی گذاشته و برگزاری این اردو و سرشاخ شدن کشتی‌گیران همدانی با ملی‌پوشان نونهال باعث شد تا از سطح کیفی و کمی آینده‌سازان کشتی استان اطلاع بیشتری کسب کنیم.

یاری با اشاره به این که کشتی همدان در گذشته از عدم وفاق و همدلی ضربه خورده است، تصریح کرد: از زمان قبول مسئولیت در هیئت بخش عمده‌ای از تمرکزم را برای بازگردان همدلی بین جامعه کشتی استان گذاشتم و امروز همه بزرگان کشتی همدان دست به دست هم برای ارتقا ورزش اول استان در تلاشند.

وی با بیان این که کشتی همدان روند روبه ر‌شدی را در چند ماه اخیر پشت سرگذاشته است، تاکید کرد: 2 اتفاق بی‌سابقه در یکی، دو ماه اخیر باعث شد تا کارشناسان نسبت به آینده کشتی همدان امیدوار شوند.

یاری افزود: اتفاق اول کسب عنوان سومی تیم کشتی آزاد همدان در مسابقات 9 جانبه تهران بود که سبب شد تیم همدان در این مسابقات پس از تیم‌های ملی الف و ب جوانان رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که تیم کشتی آزاد همدان با شکست تهران و مازندران در این مسابقات سنت‌شکنی کرد، گفت: در مسابقات انتخابی تیم ملی امید نیز در بخش تیمی تیم کشتی آزاد استان همدان نایب قهرمان مسابقات شد.

وی عنوان کرد: در بخش انفرادی این مسابقات هم دانیال شریعتی نیا قهرمان، جلال خدابنده‌لو نایب قهرمان و سجاد چهاردولی سوم شد و 3 کشتی‌گیر نیز عنوان پنجمی را کسب کردند.

یاری با اشاره به این که آمار کشتی‌گیران سازمان‌یافته استان رو به افزایش است، تاکید کرد: با این حال باید تعداد کشتی‌گیران سازمان‌یافته استان به 10 هزار نفر برسد و امیدواریم خانواده‌ها مثل سال‌های گذشته فرزندان خود را برای فعالیت در ورزش ملی ایران ترغیب و تشویق کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار