همراه اول
30. تير 1398 - 1:08   |   کد مطلب: 34939
همدان ورزش
ورزش همدان این روزها مشغول برگزاری مسابقات مختلف است، مسابقات و اردوهای مختلف ورزشی که می‌توان به درخشش زنان پولادکار گرفته تا مدال‌های رنگارنگ پومسه‌روها، اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، این روزها تیم‌های مختلف ورزشی استان در حال برگزاری مسابقات استانی یا حضور مسابقات کشوری را تجربه می‌کنند و ورزشکارانی نیز در حال اعزام به اردوهای تمرینی هستند.

درخشش پولادکاران زن

مسابقات قهرمانی زنان در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان کشور در 10 وزن به میزبانی شهر اصفهان برگزار شد که در این پیکارها و در دسته 49 کیلوگرم جوانان، هدیه حمیدوند از همدان به سه نشان نقره دست یافت.

این وزنه‌بردار در حرکت یک ضرب 37 کیلوگرم، حرکت دوضرب 52 کیلوگرم و مجموع 89 کیلوگرم را به ثبت رساند.

در دسته 55 کیلوگرم جوانان نیز مریم خزایی از همدان سه نشان برنز را به دست آورد که وی در این وزن و در حرکت یک ضرب 45 کیلوگرم، حرکت دوضرب 50 کیلوگرم و مجموع 100 کیلوگرم را بالای سر برد.

و اما در دسته 81 کیلوگرم جوانان نیز پریا حاجی‌علی‌اکبری از همدان به سه نشان طلا رسید. این وزنه‌بردار مستعد همدانی در حرکت یک ضرب 55 کیلوگرم، حرکت دوضرب 65 کیلوگرم و مجموع 120 کیلوگرم را به ثبت رساند.

پارو زدن برای رسیدن به تیم ملی

اردوی آماده‌سازی تیم ملی روئینگ بانوان ایران در سد شیرین دره بجنورد برگزار می‌شود و این ششمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی روئینگ بانوان برای حضوری موفق در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک 2020 و قهرمانی آسیا 2019 است که 14 قایقران در آن حضور خواهند داشت.

سولماز عباسی مربی تیم ملی روئینگ بانوان پس از برگزاری دو مرحله تست 14 ورزشکار را برای ششمین مرحله اردو تمرینی دعوت کرده که سه ورزشکار نیز از استان همدان به این اردو فراخوانده شدند.

مریم امیدی پارسا، کیمیا زارعی و مریم کرمی از همدان در این اردو که از 30 تیرماه تا 27 مردادماه برگزار می شود، حضور خواهند داشت.

هر سه ملی‌پوش همدانی سابقه کسب مدال در مسابقات آسیایی را دارند و اکنون بخت بالایی برای کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا دارند.

برگزاری تنیس قهرمانی استان

نخستین دوره مسابقات تنیس آزاد ویژه بازیکنان سطح آماتور در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی زمین اختصاصی تنیس همدان برگزار شد.

در این پیکارها و در بخش مردان، ارشیا شهریاری قهرمان شد، عرفان بیگلرخانی در جایگاه دوم قرار گرفت، مهدی سهرابی و مهدی حاجیلو به طور مشترک سوم شدند.

همچنین در رده سنی بانوان آیدین یدی بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، غزاله مولوی نجومی جایگاه دوم را به دست آورد، ستاره برقعی و نازنین رشتیانی نیز به صورت مشترک در سکوی سوم قرار گرفتند.

معرفی قهرمانان پرس سینه استان

قهرمان پرس سینه انتخابی استان همدان جهت حضور در مسابقات کشوری با برگزاری یکدوره مسابقه به میزبانی شهرستان درگزین معرفی شدند.

این رقابت‌ها با حضور 150 ورزشکار از شهرستان‌های مختلف همدان به مدت یک روز در سالن پوریای ولی شهرستان درگزین برگزار شد.

در این پیکارها و در رده سنی نوجوانان تیم‌های همدان، لالجین و درگزین به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در رده سنی جوانان تیم همدان قهرمان شد، پدافند هوایی غرب عنوان دوم را به دست آورد و تیم لالجین بر سکوی سوم ایستاد.

در رده سنی پیشکسوتان شهرستان درگزین بر سکوی نخست قرار گرفت، تیم تویسرکان دوم شد و تیم رزن نیز عنوان سوم را به دست آورد.

کسب هفت مدال رنگارنگ در پومسه

تکواندوکاران همدانی در رقابت‌های پومسه قهرمانی مردان کشور موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند.

چهاردهمین دوره مسابقات پومسه قهرمانی کشور در گروه مردان با حضور 398 پومسه رو از 28 استان به میزبانی هیأت تکواندو استان اصفهان برگزار شد.

در پایان این دوره از مسابقات، تیم همدان موفق به کسب یک نشان طلا، سه نقره، سه برنز شد ضمن اینکه با 43 امتیاز عنوان چهارمی را کسب کرد.

محمدامین گماریان در رده سنی 15 تا 17 سال مرد طلایی تکواندو همدان در این دوره از مسابقات بود. همچنین محمد مهدی جمشیدی در رده سنی 18 تا 30 سال و دو عنوان تیمی رده سنی 18 تا 30 سال و کمتر از 14 سال موفق به کسب نشان نقره شدند.

اشکان مددی در رده سنی کمتر از 14 سال، مهدی صمدیان تبار در 31 تا 40 سال و یک رتبه تیمی نیز همدان را حائز سه نشان برنز کرد.

درخشش گوش‌شکسته‌های امید

آزادکاران همدانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد امید نتایج درخشانی کسب کردند.

تیم همدان در این رقابت‌ها موفق به کسب رتبه دوم شد که همدلی جامعه کشتی و تلاش‌های مربیان سازنده این نتایج را رقم زده است.

در وزن 74 کیلوگرم جمال خدابنده‌لو به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید و در وزن 97 کیلوگرم دانیال شریعتی موفق به کسب رتبه نخست شد. همچنین در وزن 70 کیلوگرم سجاد چهاردولی نیز در رتبه سوم قرار گرفت.

خبرگزاری فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار