همراه اول
10. مهر 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 34997
رئیس هیات دوچرخه سواری استان با اشاره به حضور دوچرخه سوارانی در استانهای همجوار گفت: تمام تلاش هیات برای بازگشت حداکثری دوچرخه سوارانی است که برای استان های دیگر رکاب می زنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،ورزش دوچرخه سواری در بین ورزشکاران ایرانی شیوع زیادی پیدا کرده است و به خصوص در شهرهای کلان و بزرگی که استفاده از وسایل نقلیه باعث آلودگی هوا شده است و مردم سعی می کنند برای تردد تا حدامکان از وسایل نقلیه سالم استفاده کنند .

دوچرخه سواری علاوه بر اینکه باعث سلامت روانی فرد می شود باعث استحام ماهیچه و عضلات در بدن شده و بویژه باعث تقویت ماهیچههای چهارسر ران و ماهیچه‌های پشت پا می شود .

استان همدان در ورزش دوچرخ سواری نه تنها حرفی برای گفتن دارد بلکه با کمبود امکانات و نبود پیست دوچرخه تا بحال توانسته مدالهای زیادی را در ویترین این رشته ورزشی جای دهد .

منطقه کوهستانی همدان و دامنه ها و طبیعت اش باعث شده است که دوچرخه سواران بتوانند از مناطق بکر و جاده ها برای ورزش دوچرخه استفاده کنند .

استان همدان با جمعیتی بالای ۵۰۰ نفر در رشته دوچرخه سواری در تمام ماده ها و رشته ها در این ورزش پیشتاز است .

کیوان گردان رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ورزش دوچرخه سواری در بهترین وضعیت خود قرار دارد و در روزهای گذشته در مسابقات تریال جواد رحیمی از استان به مسابقات تیم ملی دعوت شد که به اندونزی اعزام می شود .

وی ادامه داد: ور مسابقات دوچرخه کورسی و پیست نیز سینا کریمیان به تیم ملی دعوت شد که به تایلند اعزام می شود و استان همدان در دو رشته مهم اعزام دارد .

گردان گفت: در دوچرخه سواری بانوان نیز در المپیاد کشوری صاحب مدال هایی شدیم و سعی داریم هم در حوزه همگانی و هم عمومی و قهرمانی وضعیت بهتری پیدا کنیم .

رئیس هیات دوچرخه سواری همدان افزود: با رایزنی هایی که انجام شده است سعی داریم دوچرخه سوارانی که برای سایر استانها رکاب می زنند را به استان برگردانیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که از قهرمانان برای استان استفاده شود .

گردان با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ نفر جمعیت دوچرخه سواران سازمان یافته استان را تشکیل می دهند گفت: سعی داریم جمعیت دوچرخه سواران سازمان یافته استان را به حداکثر برسانیم چرا که شرایط کوهستانی و آب و هوایی همدان برای این رشته ورزشی مساعد است .

پویا میهمی مسئول کمیته کوهستان هیات دوچرخه سواری همدان گفت: در مسابقات قهرمانی کشور که مهرماه امسال در آبسرد دماوند برگزار شد تیم همدان حضور داشت و جواد رحیمی پارسا در دوره مقدماتی مسابقات در کلاس ۲۰ اینچ که تعداد ۲۵ نفر حضور داشتندموفق شد به جمع ۸ نفر فینال مسابقات راه پیدا کند .

انتهای پیام/ا

دیدگاه شما

آخرین اخبار