همراه اول
14. بهمن 1398 - 12:12   |   کد مطلب: 35043
توسعه زیرساخت‌های ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛
افزایش سرانه فضای ورزشی در همدان از ۷ صدم متر مربع به ۷۲ صدم متر مربع
سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه طی ۴۱ سال گذشته توسعه زیرساخت‌های ورزش همدان پیشرفت چشمگیری داشته است، گفت: سرانه فضای ورزشی استان از ۷ صدم متر مربع به ۷۲ صدم متر مربع رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،جدا از خیر و برکات پیروزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، بهداشتی و نظامی، در حوزه ورزش نیز ایران اسلامی شاهد پیشرفت‌های شگرفی طی ۴۱ سال گذشته بوده است.

ورزش همدان نیز به تبعیت از ورزش کشور طی ۴۱ سال اخیر در حوزه زیرساخت‌های ورزشی، ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه‌ای پیشرفت چشمگیری داشته‌ و گواه این ادعا افزایش سرانه فضای ورزشی استان، افزایش تعداد استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی، کسب مدال المپیک، افزایش ورزشکاران سازمان یافته و کسب مدال‌های متعدد جهانی، آسیایی و ملی است.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان با مقایسه سرانه ورزشی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مقایسه سرانه فضای ورزشی استان همدان و تعداد فضاهای سرپوشیده ورزشی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به تنهایی از وضعیت ورزش استان در این دو دوره حکایت می‌کند.

وی به سرانه فضای ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای ورزشی همدان پیش از انقلاب کمتر از ۷ صدم متر مربع بود و در حال حاضر به ۷۲ صدم متر مربع رسیده است.

حمدالله چاروسایی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب او سلامی در سال ۵۷ تعداد فضاهای ورزشی متعلق به تربیت بدنی وقت همدان ۳۱ مورد بود، اما در حال حاضر این اداره کل ۳۲۰ فضای ورزشی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در ۴۱ سال اخیر شاهد افتتاح استادیوم‌ها و سالن‌هایی با ظرفیت چندین هزار نفر در همدان بوده‌ایم، افزود: استادیوم ۱۵ هزار نفری شهید مفتح، استادیوم شهید حاجی بابایی مریانج، سالن ۶ هزار نفری سردار شهید قاسم سلمیانی (انقلاب) و استادیوم‌های ملایر و نهاوند از جمله زیرساخت‌های مهم ورزشی همدان است که در این سال‌ها به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان این که پیش از انقلاب تنها ۱۵ هیأت ورزشی در همدان فعال بود، تصریح کرد: اکنون ۴۸ هیأت ورزشی در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کمتر از ۱۰۰ نفر مربی پیش از انقلاب در استان همدان فعالیت داشتند که اکنون به ۱۱ هزار نفر افزایش یافته و تعداد داوران نیز از ۱۴۳ نفر به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

چاروسایی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: عمده مدال‌آوری‌ها و افتخارآفرینی ورزشکاران همدانی به ویژه در بخش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی تعداد مدال‌های کشوری ورزش همدان پیش از انقلاب را ۱۹ مدال دانست و یادآور شد: طی ۴۱ سال اخیر تعداد مدال‌های کشوری ورزشکاران همدانی به بیش از یک‌هزار مدال رسیده است.

سخنگوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: حضور در المپیک در رشته‌های کشتی، دو و میدانی، قایقرانی و تیراندازی و کسب ۲ مدال نقره از بزرگترین آوردگاه ورزش جهان از دیگر افتخارات ورزش استان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

وی در پایان گفت: امروزه ورزش همدان در رشته‌هایی چون کشتی، قایقرانی، تیراندازی، دو و میدانی، ووشو، نابینایان و کم بینایان، کاراته و چندین و چند رشته دیگر دارای جایگاه بین‌المللی است.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

آخرین اخبار