همراه اول
31. فروردين 1399 - 15:44   |   کد مطلب: 35047
با توجه به صرف غذاهای حجیم و پرچرب در وعده های سحر و افطار، اگر ورزش هم انجام نشود، چربی در بدن تجمیع می شود، در حالی که می توان با ورزش میزان سوخت و ساز بدن را کنترل کرد و شنا یکی از ورزش هایی است که کارشناسان تربیت بدنی برای ماه مبارک رمضان توصیه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،به نقل از رود آور ؛ در دین مبین اسلام به آموختن سه ورزش، شنا، تیراندازی و اسب سواری سفارش شده است و ورزش شنا یکی از مفرح ترین ورزش های دنیا است که نه تنها ورزشی برای سلامتی محسوب می شود بلکه یادگیری این ورزش می تواند در شرایط خاص انسان را از غرق شدن نجات دهد.

و اما در ماه مبارک رمضان شاید برخی تصور کنند که باید از ورزش کردن پرهیز کنند در حالی که این گونه نیست و به گفته کارشناسان با یک تغذیه سالم و برنامه ریزی شده در وعده های سحر و افطار و البته کاهش ورزش های به اصطلاح سنگین به تمرینات ورزشی ادامه داد.

شنا سبب تقویت جسمانی و روحی فرد می شود

از این رو به سراغ «لیلا تکلو» مربی و مدیر استخر شهدای گمنام تویسرکان می رویم تا با او درباره ورزش کردن در ماه رمضان و به ویژه فعالیت در حوزه شنا به گفت و گو بنشینیم.

وی با اشاره به اینکه شنا از جمله ورزشی های است که برای قلب بسیار مفید است، گفت: از آنجا که تمام عضلات در شنا درگیر می شوند، میزان سوخت و ساز را هم در بدن افزایش می دهد و زمینه ساز تناسب اندام و افزایش قدرت بدنی شناگر می شود.

مدیر استخر شهدای گمنام تویسرکان افزود: شنا کردن یکی از ورزش های مناسب برای قوی تر کردن شانه ها است و بسیای از کارشناسان شنا را جز ورزش هایی می دانند که سبب کاهش اضطراب و فشارهای عصبی می شود.

انجام فعالیت های ورزشی در رمضان با یک تغذیه مناسب و ورزش های مناسب

تکلو در ادامه عنوان کرد: بسیاری شاید بر این باور باشند که نباید در ماه مبارک رمضان ورزش کنند تا انرژیشان کاهش نیابد و بتوانند روزه بگیرند، در حالی که این گونه نیست و با یک تغذیه سالم و مناسب و نیز ورزش به اندازه می توان سیستم عمومی بدن را تقویت کرد، از این رو با تقویت تمامی اندام ها میزان کالری مصرف شده به درستی سوخت می شود و انرژی فرد کاهش نمی یابد.

وی تصریح کرد: شنا از جمله ورزش هایی است که هم میزان سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند و هم با قویتر شدن جسم، زمینه آرامش روحی و کاهش استرس را فراهم می سازد.

مدیر استخر شهدای گمنام تویسرکان افزود: از آن جا که کارشناسان توصیه می کنند که بهتر است فعالیت های ورزشی در ساعات پس از صرف افطار انجام شود، زمان باز بودن استخر این شهر هم بین ساعات 20 و 30 دقیقه تا سه نیمه شب است.

"شنا"، توصیه کارشناسان برای انجام فعالیت ورزشی در رمضان

به گفته «حسنا زنگنه» کارشناس ارشد تربیت بدنی هم، انجام ورزش در ماه مبارک رمضان مانعی برای جمع شدن چربی در بدن است و از این رو نه تنها از گرفتگی عضلات و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند، بلکه سبب تنظیم قند خون هم می شود.

وی با توجه به اهمیت ورزش برای همه به ارزشمند بودن آن در ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و گفت: در سحرها و افطارهای این ماه به طور قطع غذاهای حجیم و پرچرب استفاده می شود و اگر قرار باشد ورزش هم انجام نشود، چربی مازاد در بدن تجمیع شده و فرد دچار اضافه وزن می شود، در حالی که می توان با ورزش میزان سوخت و ساز بدن را کنترل کرد.

بهترین زمان ورزش در رمضان ساعات پس از افطار است

این کارشناس ارشد تربیت بدنی تصریح کرد: با توجه به اینکه حین انجام ورزش شنا تمامی بدن به اصطلاح درگیر می شود، می توان با حرکات و تمرینات آن، از تجمیع چربی در عضلات جلوگیری کرد.

زنگنه عنوان کرد: ورزش کردن از جمع شدن چربی های اضافه در اطراف شکم و قلب جلوگیری می کند و انجام آن در ماه مبارک رمضان برای فرد نشاط آورتر است و البته باید دقت داشت در این ماه از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کرد و بهترین ساعات انجام فعالیت های ورزشی، پس از صرف افطار است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار