همراه اول
11. اسفند 1400 - 11:36   |   کد مطلب: 35089
بعد از تغییر و تحولات در رأس هیئت والیبال استان همدان، آرامش، اتحاد و همدلی در خانواده سروقامتان همدانی ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،رشته والیبال را در ورزش کشور بعد از دو رشته فوتبال و کشتی می‌توان به عنوان سومین ورزش پرمخاطب نام برد.

بعد از درخشش این رشته ورزشی در زمان ولاسکو سرمربی آرژانتینی خود و قهرمانی در آسیا و حضور در المپیک جو بسیار مثبتی در جامعه والیبال کشورمان راه افتاد که تا به امروز هم می‌توان این اثرات را حس کرد.

امروز خانواده‌های ایرانی میل و رغبت زیادی به رشته والیبال پیدا کرده‌اند و این رشته به انتخاب‌های اولین آنها برای فرزندان‌شان تبدیل شده است.

استان همدان هم با داشتن بازیکنان ملی‌پوش در سال‌های نه چندان دور یکی از قطب‌های این رشته ورزشی در ایران بود اما به یکباره مدیریت بحث برانگیز و عدم اتحاد و همدلی در جامعه والیبال استان همدان باعث رکود و عقب‌گرد این رشته ورزشی شد.

بعد از برگزاری انتخابات هیئت والیبال استان همدان در سال ۱۴۰۰ حمید بادامی‌نجات به عنوان رئیس هیئت والیبال استان همدان انتخاب شد.

این اتفاق در مدت زمان کوتاه باعث شد تا اتفاقات خوبی در والیبال استان همدان رقم بخورد و با بازگشت آرامش به جامعه والیبال، اتحاد و همدلی خوبی نیز در این خانواده ایجاد شد.

 

تغییر ارکان هیئت والیبال و استفاده از نیروهای جوان، پرتلاش و برنامه محور بودن ریاست جدید والیبال نشان دهنده روزهای خوبی برای والیبال استان همدان است.

در آینده‌ای نه چندان دور همدان به قطب والیبال کشور تبدیل خواهد شد

رئیس هیئت والیبال استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دنبال توسعه و رشد این رشته ورزشی هستیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط کوهستانی همدان از گذشته تا به امروز همدان در رشته‌های سالنی همچون والیبال، بسکتبال، هندبال و هاکی جزو قطب‌های کشور بوده است.

حمید بادامی‌نجات افزود: همدان در والیبال دارای عقبه بسیاری قوی بوده و پیشکسوتان بزرگی در رشته والیبال داریم که افتخارات زیادی برای ورزش استان همدان کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند به قطب والیبال کشور تبدیل شود، گفت: امروز اقبال جامعه نسبت به والیبال نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده و خانواده‌ها دیدگاه بسیار مثبتی به این رشته ورزشی دارند.

بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: با جدیت می‌گویم استان همدان سرشار از استعدادهای ناب در رشته والیبال است که نیازمند توجه و برنامه‌ریزی هستند.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با بیان اینکه به دنبال تحول در رشته والیبال هستیم، گفت: از روزی نخستی که به عنوان رئیس هیئت والیبال توانستم اعتماد اعضا را جلب کنم با رویکرد برنامه کوتاه مدت و بلند مدت به دنبال تحول والیبال استان همدان بوده‌ام.

وی عنوان کرد: افزایش تعداد مربیان، داوران و به روز رسانی علم مربیان از اهداف ما برای هیئت والیبال استان همدان است.

بادامی‌نجات با اشاره به سیاست‌های هیئت گفت: امروز استعدادیابی ورزشی در دنیا به یک علم تبدیل شده و ما در گام اول به دنبال این هستیم تا استعدادیابی در سطح استان را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: متأسفانه دوران ریاست بنده با شیوع بیماری ویروس کرونا همراه شده و این ویروس منحوس به شدت برنامه‌ریزی‌های ما را تحت شعاع قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار والیبالیست رسمی دارای کارت بیمه ورزشی در هیئت والیبال در گذشته فعال بوده‌اند، بیان کرد: اعتقاد ما این است که جامعه والیبال استان همدان بسیار بیشتر از این تعداد است.

رئیس هیئت والیبال استان همدان خاطرنشان کرد: امیدواریم هرچه زودتر با فروکش کردن موج جدید کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها بتوانیم فعالیت‌های خود را آغاز کنیم.

بادامی‌نجات با بیان اینکه به دنبال ورود ورزش والیبال به صورت کاملاً آکادمیک در ورزش شهروندی شهرداری همدان هستیم، گفت: طبق صحبت‌های که با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان داشته‌ایم والیبال به عنوان یک رشته تخصصی در تمام محلات همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: گسترش این رشته ورزشی در سطح کوچه و محله‌های شهر باعث می‌شود تا بتوانیم استعدادهای زیادی را جذب والیبال استان همدان کنیم.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با اشاره به بخش همگانی والیبال بیان کرد: پیش از کرونا و در ایام بهار، تابستان و تا جایی که روزهای پاییزی جواب می‌داد در هر کوچه، محله و پارکی به مانند فوتبال عده‌ای از جوانان مشغول ورزش والیبال بودند.

بادامی‌نجات عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا در هر پارک محله‌ای و پارک‌های بزرگ شهرمان با تعامل و تفاهم با شهرداری یک فضای والیبال ایجاد شود که خود این موضوع هم به رشد والیبال کمک خواهد کرد.

از ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش برای رشد والیبال استفاده خواهیم کرد

بادامی‌نجات با اشاره به لزوم تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما بعد از بازگشایی مدارس در صورت کاهش کرونا امضای تفاهم‌نامه هیئت با آموزش و پرورش است تا بتوانیم از ظرفیت مدارس هم نهایت استفاده را ببریم.

 

وی افزود: والیبال یکی از رشته‌های پرمخاطب مدارس بوده که همواره در زنگ‌های ورزش دانش آموزان از آن استقبال می‌کنند حتی می‌توان در روزهای تعطیل نیز از ظرفیت حیاط مدارس استفاده کرد.

رئیس هیئت والیبال استان همدان با بیان اینکه به دنبال تیم‌داری و بخش حرفه‌ای هم هستیم‌، گفت: یکی از جدی‌ترین مباحثی که باعث رشد یک رشته ورزشی و ایجاد هیجان در شهر می‌شود بحث تیم‌داری در لیگ‌های مختلف حرفه‌ای است.

وی افزود: روزگاری که همدان در والیبال تیم‌داری می‌کرد جمعیت چند هزار نفری برای تماشای بازی‌ها به سالن فردوسی می‌آمدند به زودی با ایجاد بستر مناسب و پیدا کردن اسپانسر در بحث ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز قدم‌های بزرگی برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت ورزش بدون برنامه محور بودن غیر ممکن است، گفت: امیدواریم با عنایت پروردگار متعال هرچه زودتر از شر ویروس کرونا خلاص شویم تا بتوانیم با خاطری آسوده فعالیت‌ها و برنامه‌های هیئت را پیش ببریم.

رئیس هیئت والیبال استان همدان عنوان کرد: در چند سال اخیر طبق آمار و ارزشیابی‌های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هیئت والیبال استان همدان به هیچ وجه جایگاه مناسبی نداشته اما ما با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال این هستیم تا در آینده نه چندان دور همدان به قطب والیبال کشور تبدیل شود.

بااین تفاسیر و تزریق خون جدید به بدنه هیئت والیبال استان همدان امیدواریم والیبال استان همچون گذشته بتواند در آسمان ورزش کشور خوش بدرخشد و نمونه‌هایی نظیر آرمین تشکری باز هم از همدان در تیم ملی بازی کنند و برگ زرینی بر افتخارات والیبال همدان باشند.

 

گزارش از محمدرضا بهرامی صفت

 
 
 
 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار