همراه اول
22. خرداد 1401 - 10:45   |   کد مطلب: 35091
سوالی که امروز نقل محافل ورزشی شده و فوتبال دوستان شهر را نگران کرده است شایعات و اظهار نظرهای رسمی و غیر رسمی اعضای شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر انحلال و واگذاری تیم فوتبال شهرداری همدان است؟!

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش، سوال اولی که مطرح است این بوده که آیا شهرداری‌‌ها مجاز به تیم‌داری هستند یا خیر طبق قانون شهرداری‌ها از تیم‌داری حرفه ای تاکید به واژه حرفه ای منع شده اند؟ یعنی اصل تیم داری مشکل ندارد.

حال آیا لیگ دسته اول فوتبال کشور حرفه ای است، فصل گذشته اعضای شورای اسلامی شهر همدان با استعلام هایی که گرفتند با این دلیل که لیگ دسته اول فوتبال کشور حرفه ای نیست به تیم فوتبال شهرداری همدان رای مثبت دادند.

طبق صحبت های دکتر سلطانی فر وزیر وقت ورزش و نامه ای که ایشان به وزیر کشور زدند تنها ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر حرفه ای هستند و سایر لیگ ها و تیم های ورزشی حرفه ای نیستند.

فصل گذشته مدیران وقت شهرداری نیز برای دفاع از تیم فوتبال شهرداری همدان از وزارت کشور، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و حتی هیئت فوتبال استان همدان استعلام کردند و طبق نامه هایی که به شورا تحویل دادند لیگ دسته اول فوتبال کشور حرفه ای نبود.

حال در پایان فصل و با آغاز زمزمه های فصل جدید باز هم این مبحث در بین اعضای شورای اسلامی شهر همدان داغ شده است که آیا تیم داری بکنیم یا نکنیم؟

در ابتدا باید به تاریخچه تیم فوتبال شهرداری همدان نگاه کنیم تیمی که از لیگ استان به همت بازیکنان و دانش فنی مربیان این شهر تا لیگ دسته اول فوتبال کشور رسیده است و امروز چشم امید بسیاری از خانواده ها و فوتبالیست های این شهر است.

امروز فوتبالیست های مدارس فوتبال، نوجوانان، جوانان آکادمی باشگاه شهرداری و سایر آکادمی های استان به تیم فوتبال شهرداری همدان به عنوان یک قله و آینده خود نگاه می کنند و با نابودی این تیم تمام سقف آرزوهای آنها ریخته خواهد شد.

همچنین فعالیت تیم های نونهالان، نوجوانان و جوانان شهرداری در کشور هم محلی از اعراب نخواهد داشت.

فعالان فرهنگی ما و کسانی که دغدغه فرهنگ و جلوگیری از ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی را دارند در سال ده ها جلسه برگزار می کنند و هزینه های مختلف انجام می دهند تا در نهایت خروجی مناسبی داشته باشند به طور قطع وجود تیم فوتبال شهرداری همدان با شور و نشاطی که در بین نونهالان، نوجوانان و جوانان این شهر ایجاد کرده از بسیاری از ناهنجاری ها و بزه ها جلوگیری خواهد کرد.

در حال حاضر شهرداری آستارا در لیگ دسته اول فوتبال کشور، شهرداری بندرعباس، شهرداری ماهشهر، شهرداری نوشهر و شهرداری بم در لیگ دسته دوم فوتبال کشور در حال تیم داری هستند آیا شهرداری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین توانی کمتر از این شهرداری ها دارد.

شنیده های ما حکایت از این دارد که شهردار همدان هم تمایل بسیار زیادی به تیم داری دارد و از این موضوع کاملا استقبال می کند طبق صحبت هایی هم که با چندی از اعضای شورای شهر داشتیم مخالفتی اعلام نکردند باید دید در نهایت اعًضای شورای اسلامی شهر همدان چه تصمیمی در این ارتباط خواهند کرد؟

سوال دیگر هم این است که آیا مخالفان مخالف تیم‌داری در سطح لیگ دسته اول فوتبال کشور هستند و به دنبال جا به جایی امتیازات هستند و یا از پایه و اساس با این تیم مخالف هستند حال اینکه لیگ دسته اول فوتبال کشور حرفه ای نیست به طور قطع حرفه ای نبودن لیگ دسته دوم فوتبال کشور که بسیار بیشتر است و حداقل نه باید تیم داری شهرداری در رده بزرگسالان نابود شود.

با توجه به برگزاری جام جهانی امسال لیگ های فوتبال کشور نسبت به سال های اخیر زودتر آغاز شده و طبق گفته مسئول مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور فصل جدید ۲۰ مرداد آغاز خواهد شد و اگر شهرداری همدان به دنبال تیم داری در لیگ دسته اول فوتبال کشور است باید هر چه سریع تر تکلیف آن مشخص شود.

محمدرضا بهرامی صفت

دیدگاه شما

آخرین اخبار