همراه اول
13. مرداد 1401 - 13:46   |   کد مطلب: 35114
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد:
برنامه‌ریزی حضور 40 هزار نفر در ورزش شهروندی 1401 شهرداری همدان
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: در سال 1401 با حمایت اعضای شورای اسلامی و شهردار همدان برنامه‌ریزی برای حضور بیش از 40 هزار نفر در ورزش شهروندی شهرداری همدان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان ورزش،هادی بلاغی با بیان اینکه در بحث ورزش شهروندی در سال 1401 سیاست گرایش به سوی برنامه‌های محله‌محور و مسجد محور با اولویت بازی‌های بومی محلی با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی شهر همدان با کمک همیاران محلات را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در سال جاری چشم‌انداز ورزش شهروندی حضور 40 هزار نفر از شهروندان با محوریت محله‌محوری، مساجد، خانواده، کودکان و بازی‌های بومی محلی خواهد بود همچنین تعداد رشته‌ها و محلات درگیر افزایش خواهد داشت.

 بلاغی افزود: امیدواریم با حمایت‌های شورای اسلامی شهر به ویژه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و شهردار همدان قدم‌های بزرگی در این زمینه برداریم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سال 1401 گفت: از برنامه‌های اجرا شده امسال می‌توان بازی‌های هدفمند کودکان، بازی‌های پدر و پسر، مادر و دختر در دو محله با حضور بیش از 400 نفر، برنامه پیاده‌روی خانوادگی محله مزداگینه به مناسبت عید غدیر خم با حضور بیش از ۲ هزار نفر و مشارکت در برنامه پیاده‌روی خانوادگی دره مرادبیگ با حضور بیش از ۳ هزار نفر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در شهرک مدنی با حضور 200 دوچرخه‌سوار، مسابقه فوتبال دستی و تنیس روی میز در محله منوچهری با حضور 200 نفر و برگزاری برنامه ورزش صبحگاهی به صورت مدون از ابتدای سال در پارک بانوان از جمله اقدامات ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال جاری بوده است.

بلاغی با اشاره به تحول ورزش شهروندی شهرداری همدان در سال 1401 بعد از دو سال سخت کرونایی بیان کرد: در 2 سال گذشته شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه‌های ورزشی را به تعطیلی کشانده بود اما امسال شرایط با فروکش کردن این ویروس برای انجام برنامه‌های ورزش شهروندی بیش از پیش فراهم شده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزش شهرداری همدان عنوان کرد: پیرو سیاست‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با همکاری همیاران محلات و مسجد محوری گسترش بازی‌های بومی و محلی را در دستور کار داریم.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه ورزش شهروندی شهرداری همدان با هدف مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، غنی‌سازی اوقات فراقت، بالا بردن سرانه ورزشی هر شهروند و ایجاد نشاط اجتماعی با حمایت‌های شهردار، مدیران شهرداری و شورای اسلامی شهر همدان شکل گرفته است، بیان کرد: محدود بودن به چند رشته ورزشی در گذشته باعث کاهش مخاطبان ورزش شهروندی شده بود اما این سیاست در فصل جدید ورزش شهروندی تغییر کرد و امروز در اکثر رشته‌های ورزشی پرمخاطب فعالیت می‌کنیم.

علیرضا شریفی ادامه داد: در گذشته ورزش محلات بیشتر تک جنسیتی و متعلق به آقایان بود اما امروز این دیدگاه به طور کامل تغییر کرده و ورزش شهروندی بانوان ما دوشادوش آقایان و در بعضی از موارد جلوتر از آقایان در حال فعالیت هستند و استقبال بانوان همدان از ورزش شهروندی بسیار کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ورزش شهروندی شهرداری همدان در کشور به عنوان یک الگو شناخته می‌شود، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد رشته‌های ورزش شهروندی شهرداری همدان افزایش پیدا کرده همچنین در تمام محلات شهر همدان ورزش شهروندی شهرداری همدان فعالیت خواهد کرد تا عدالت اجتماعی در این بخش رعایت شود.

معاون ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان افزود: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی برای حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در ورزش شهروندی شهرداری همدان انجام شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار