همراه اول
20. ارديبهشت 1394 - 10:57   |   کد مطلب: 23577
 انتشار کتاب "بازي سازي گیم میکر"  توسط اعضای هیات علمی واحد همدان
کتاب بازي سازي با ""Game maker به همت محمد مهدي شيرمحمدي و مصطفي چهاردولي اعضاي هيات علمي گروه کامپیوتردانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان به چاپ رسيد.
نویسنده کتاب "بازی سازی" در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اينکه بازي از گذشته ­هاي دور وجود داشته و در هر سن و سالي به منظور پر کردن اوقات فراغت مورد استفاده قرار مي­گرفته ­است گفت: در حال حاضر نيز در عصر اطلاعات، بازي­ها در تحولاتي شگرف نوع ديگري را به خود اختصاص داده­اند و آن بازي­هاي الکترونيکي يا رايانه­اي است که با کمک تجهيزات الکترونيکي مورد استفاده قرار مي­گيرند.
محمد مهدي شيرمحمدي با بيان اينکه بازي­هاي رايانه­اي علاقمندان بسياري را در سراسر جهان به خود جذب کرده­اند افزود: در بعد ديگر و در عرصه تجارت بازي­هاي رايانه­اي گوي سبقت را از صنعت فيلم سازي هم ربوده­اند و پا را فراتر گذاشته و با فروش خود سودي حتي بالاتر از صنعت فيلم سازي کسب کرده­اند به گونه­اي که در حال حاضر بيش از ده­ها هزار بازي رايانه­اي پر مخاطب در دنيا وجود دارد
 وي ادامه داد: اين رقم روز به روز در حال افزايش چشمگيري است و شکي نيست که در آينده­اي نزديک با توجه به تنوع ابزارهاي طراحي به صدها هزار عنوان بازي هم مي­­رسد
 عضو هيات علمي گروه کامپیوتر واحد همدان تصريح کرد: با نگاهي به بازار بازي­هاي رايانه­اي در کشور به خوبي روشن است که روند توليد بازي­هاي  رايانه­اي در حال پيشرفت است.
وی گفت: در جنگ رواني، جنگ ديجيتال و جنگ نرم بازي­هاي رايانه­اي به عنوان يک سلاح مهم استفاده مي­شوند تا بتوانند فرهنگ، عقيده، دين و مذهب را هدف بگيرند و بگونه­اي روي کودکان تاثير گذار باشند. حتي برخي بازي­هاي رايانه­اي خارجي با هدف ترويج وحشت، خشونت و مسائل غيراخلاقي طراحي مي­شوند.       
وي افزود: در دنياي معاصر استفاده از بازي­هاي رايانه­اي براي ترويج فکر و گسترش فعاليت­هاي اقتصادي و آموزشي مورد استفاده قرار مي­گيرد و شمار علاقمندان به بازي­هاي رايانه­اي هر لحظه در حال افزايش است چه آنهايي که به عنوان کاربر از بازي­هاي رايانه­اي استفاده مي­کنند و چه افرادي که به عنوان سازنده     بازي­هاي رايانه­اي مشغول به فعاليت هستند.
محمد مهدي شيرمحمدي اظهار داشت: در اين جلد اول اين کتاب سعي بر آن است تا يکي از نرم­افزار­هاي ساخت بازي­هاي رايانه­اي به نام بازي­ساز(Game Maker) آموزش داده شود و با کمک اين ابزار مشتاقان و علاقمندان بازي­هاي رايانه­اي قادر خواهند بود بازي­هاي مورد نظر خود را به راحتي بسازند.
وي تصريح کرد : کتاب بازي سازي با گيم ميکر که جلد اول آن در اين حوزه منتشر شده است در دوازده فصل سعي دارد تا علاقمندان بازي سازي در هر سطحي حتي مبتدي را با اين مقوله آشنا کند و با ارائه تکنيک هايي بازي سازي را آموزش دهد.
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان گفت: اين کتاب ضمن معرفي محيط بازي سازي با گيم ميکر به کاربران اجازه ميدهد رويدادها در هر بازي را شناسايي کنند و بدانند که از کدام رويدادها مي توانند در بازي سازي استفاده نمايند.
شيرمحمدي با بيان اينکه در هر بازي در صورت اتفاق افتادن يا نيافتادن يک رويداد مانند فشردن دکمه از سوي کاربر ممکن است عملي از سوي بازي رخ دهد که در اين کتاب سعي شده تا به نوعي همه رخداد ها و اعمال مورد نياز به خوانندگان آموزش داده شود.
 مولفان اين کتاب در کارنامه علمي خود چاپ بيش از  30 مقاله علمي و پژوهشي معتبر و طرح هاي پژوهشي و علاوه بر آن انتشار پنج کتاب را در کارنامه علمي خود دارند.
گفتني است اين کتاب از سوي انتشارات دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان به چاپ رسیده است و علاقمندان و مراکز توزيع کتاب می توانند این کتاب را از طریق شماره 34494151-081 سفارش دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار